YLE: Vuokranantajien kärsimys: "Ei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita"
Asuntosijoittajan omistama asunto Itä-Helsingissä on ollut tyhjillään maaliskuusta lähtien.
-Olen jo tiputtanut vuokraa kymmenen prosenttia, mutta silti hyvää vuokralaista on vaikea löytää. Ongelma ei ole enää hinta vaan se, ettei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita.
Kommentit (729)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin maksukykyisiä? Jos et ole töissä niin Kela maksaa vuokran.
Kelan tuilla eläjä ei ole vastuullinen vuokralainen.
Kyllä on jos maksaa vuokran. Tuet ei liity vastuullisuuteen mitenkään. Kummallisia käsityksiä joillakin.
Ennen tällaista kutsuttiin luokka-asenteeksi, mutta kuulemma vanhanaikainen sana. Yksiö Itä-Helsingin mamulähiössä, vuokra vähän yläkanttiin, alempi kerros, ikkuna metsään päin, ja siihen sitten halutaan keskiluokkainen hyvä vuokralainen. Tämä yhtälö ei vain toimi.
Minulla on toki vain sivuaine taloustieteestä, mutta olen ymmärtänyt että markkinat toimivat pääosin niin, että sekä ostajan että myyjän pitää olla samaa mieltä siitä, että hinta on sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin maksukykyisiä? Jos et ole töissä niin Kela maksaa vuokran.
Nykyinen hallitus on leikannut kovalla kädellä yleistä asumistukea, joka on kattanut osan asumismenoista pienituloisilla eikä vain työttömillä.
Niin, huomattava osa kansasta on vuosikausia, jopa vuosikymmeniä, elänyt käsi toisen (veronmaksajan) taskussa.
On kohtuullista leikata tukia, jokaisella on velvollisuus huolehtia asioistaan jättämättä niitä muiden maksettavaksi.
Kyllä Suomesta edullisia vuokra-asuntoja, jopa ostettavia kohteita löytyy. Ei kaikkien tarvitse asua parhailla paikoilla, palvelujen ääressä jos ei ole varaa.
Oikotiellä näyttäisi olevan toistasataa alle 300€/kk vuokra-asuntoa.
Jos marjanpominnalla+kelatueilla saa 9000€ käteen, niin voi valita yli 300 asunnosta mieleisen kerrostalo- tai rivitalo-osakkeen. Tai jopa omakotitalon, niitäkin saa tuohon hintaan.
Aivan turha valittaa. Toimeksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin maksukykyisiä? Jos et ole töissä niin Kela maksaa vuokran.
Nykyinen hallitus on leikannut kovalla kädellä yleistä asumistukea, joka on kattanut osan asumismenoista pienituloisilla eikä vain työttömillä.
Niin, huomattava osa kansasta on vuosikausia, jopa vuosikymmeniä, elänyt käsi toisen (veronmaksajan) taskussa.
On kohtuullista leikata tukia, jokaisella on velvollisuus huolehtia asioistaan jättämättä niitä muiden maksettavaksi.
Kyllä Suomesta edullisia vuokra-asuntoja, jopa ostettavia kohteita löytyy. Ei kaikkien tarvitse asua parhailla paikoilla, palvelujen ääressä jos ei ole varaa.
Lopeta yritys, jos et pysty ilman yritystukia sitä pitämään.
Kotihoidontuen lakkauttamista suunnitellaan.
Juuri siitä syystä joku on vuokralla, kun on heikkoa ainesta. Aikoinaan olin vuokranantaja, yhtäkään kunnollista vuokralaista ei ollut. Yksi jätti ekan vuokrankin maksamatta.
Vuokralaisaines on huonontunut.
Ennen vuokralaiset olivat vaatimattomia, pitivät hyvää huolta kodistaan.
Nyt vuokralainen edellyttää, että asunto on sisäänmuuttaessa tiptop, trendikäs, puhtaat uudet pinnat jne.
Sama vuokralainen paskoo asunnon vuodessa, viimeistään parissa remonttikuntoon.
Itseä putsataan ja puunataan, mutta edes lattiakaivoa ei putsata. Liesi ja uuni ovat kuin hunnien jäljiltä. Kaikki irtoava (kiinteät kalusteet) lähtee mukaan.
Kun vuokranantaja pidättää takuusta puuttuvat osat ja siivouskulut, alkaa tappelu.
Ei jaksa enää.
-kohta entinen vuokranantaja
Vuokraloordin märinä on kuin musiikkia korville 🎶maailman pienimmän viulun sulosointuja
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisaines on huonontunut.
Ennen vuokralaiset olivat vaatimattomia, pitivät hyvää huolta kodistaan.
Nyt vuokralainen edellyttää, että asunto on sisäänmuuttaessa tiptop, trendikäs, puhtaat uudet pinnat jne.
Sama vuokralainen paskoo asunnon vuodessa, viimeistään parissa remonttikuntoon.
Itseä putsataan ja puunataan, mutta edes lattiakaivoa ei putsata. Liesi ja uuni ovat kuin hunnien jäljiltä. Kaikki irtoava (kiinteät kalusteet) lähtee mukaan.
Kun vuokranantaja pidättää takuusta puuttuvat osat ja siivouskulut, alkaa tappelu.
Ei jaksa enää.
-kohta entinen vuokranantaja
Hallitus leikkasi tuet. Moni vuokralla asuva on masentunut eikä jaksa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisaines on huonontunut.
Ennen vuokralaiset olivat vaatimattomia, pitivät hyvää huolta kodistaan.
Nyt vuokralainen edellyttää, että asunto on sisäänmuuttaessa tiptop, trendikäs, puhtaat uudet pinnat jne.
Sama vuokralainen paskoo asunnon vuodessa, viimeistään parissa remonttikuntoon.
Itseä putsataan ja puunataan, mutta edes lattiakaivoa ei putsata. Liesi ja uuni ovat kuin hunnien jäljiltä. Kaikki irtoava (kiinteät kalusteet) lähtee mukaan.
Kun vuokranantaja pidättää takuusta puuttuvat osat ja siivouskulut, alkaa tappelu.
Ei jaksa enää.
-kohta entinen vuokranantaja
Voi voi, eikö tullutkaan velkavivulla miljonääriä
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisaines on huonontunut.
Ennen vuokralaiset olivat vaatimattomia, pitivät hyvää huolta kodistaan.
Nyt vuokralainen edellyttää, että asunto on sisäänmuuttaessa tiptop, trendikäs, puhtaat uudet pinnat jne.
Sama vuokralainen paskoo asunnon vuodessa, viimeistään parissa remonttikuntoon.
Itseä putsataan ja puunataan, mutta edes lattiakaivoa ei putsata. Liesi ja uuni ovat kuin hunnien jäljiltä. Kaikki irtoava (kiinteät kalusteet) lähtee mukaan.
Kun vuokranantaja pidättää takuusta puuttuvat osat ja siivouskulut, alkaa tappelu.
Ei jaksa enää.
-kohta entinen vuokranantaja
Loordia harmittaa kun enää ei maan tasolla oleva, viimeksi Koiviston presidenttikaudella remontoitu läävä menekään kuin kuumille kiville räikeään ylihintaan
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisaines on huonontunut.
Ennen vuokralaiset olivat vaatimattomia, pitivät hyvää huolta kodistaan.
Nyt vuokralainen edellyttää, että asunto on sisäänmuuttaessa tiptop, trendikäs, puhtaat uudet pinnat jne.
Sama vuokralainen paskoo asunnon vuodessa, viimeistään parissa remonttikuntoon.
Itseä putsataan ja puunataan, mutta edes lattiakaivoa ei putsata. Liesi ja uuni ovat kuin hunnien jäljiltä. Kaikki irtoava (kiinteät kalusteet) lähtee mukaan.
Kun vuokranantaja pidättää takuusta puuttuvat osat ja siivouskulut, alkaa tappelu.
Ei jaksa enää.
-kohta entinen vuokranantaja
Varmaan kannattaa ottaa vuokralle niitä vaatimattomia, niin pärjännet vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisaines on huonontunut.
Ennen vuokralaiset olivat vaatimattomia, pitivät hyvää huolta kodistaan.
Nyt vuokralainen edellyttää, että asunto on sisäänmuuttaessa tiptop, trendikäs, puhtaat uudet pinnat jne.
Sama vuokralainen paskoo asunnon vuodessa, viimeistään parissa remonttikuntoon.
Itseä putsataan ja puunataan, mutta edes lattiakaivoa ei putsata. Liesi ja uuni ovat kuin hunnien jäljiltä. Kaikki irtoava (kiinteät kalusteet) lähtee mukaan.
Kun vuokranantaja pidättää takuusta puuttuvat osat ja siivouskulut, alkaa tappelu.
Ei jaksa enää.
-kohta entinen vuokranantaja
Varmaan kannattaa ottaa vuokralle niitä vaatimattomia, niin pärjännet vielä?
Narkkeja sitten vaan asukeiksi
Eipä ole ollut ongelmana. Laskin vuokraa ja otin skarpin opiskelijan. Hyvin mennyt jo eka vuosi niin pidän vuokran samana jotta pysyisi.
Ongelmana on nimenomaan hinta. Suomalaisilla ei ole sellaista maksukykyä jollainen ahneus vuokranantajilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisaines on huonontunut.
Ennen vuokralaiset olivat vaatimattomia, pitivät hyvää huolta kodistaan.
Nyt vuokralainen edellyttää, että asunto on sisäänmuuttaessa tiptop, trendikäs, puhtaat uudet pinnat jne.
Sama vuokralainen paskoo asunnon vuodessa, viimeistään parissa remonttikuntoon.
Itseä putsataan ja puunataan, mutta edes lattiakaivoa ei putsata. Liesi ja uuni ovat kuin hunnien jäljiltä. Kaikki irtoava (kiinteät kalusteet) lähtee mukaan.
Kun vuokranantaja pidättää takuusta puuttuvat osat ja siivouskulut, alkaa tappelu.
Ei jaksa enää.
-kohta entinen vuokranantaja
Hallitus leikkasi tuet. Moni vuokralla asuva on masentunut eikä jaksa siivota.
Typerintä mitä olen tästä aiheesta kuullut!
Potku persuksille poistaa tyhjäntoimittajan masennuksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisaines on huonontunut.
Ennen vuokralaiset olivat vaatimattomia, pitivät hyvää huolta kodistaan.
Nyt vuokralainen edellyttää, että asunto on sisäänmuuttaessa tiptop, trendikäs, puhtaat uudet pinnat jne.
Sama vuokralainen paskoo asunnon vuodessa, viimeistään parissa remonttikuntoon.
Itseä putsataan ja puunataan, mutta edes lattiakaivoa ei putsata. Liesi ja uuni ovat kuin hunnien jäljiltä. Kaikki irtoava (kiinteät kalusteet) lähtee mukaan.
Kun vuokranantaja pidättää takuusta puuttuvat osat ja siivouskulut, alkaa tappelu.
Ei jaksa enää.
-kohta entinen vuokranantaja
Voi voi, eikö tullutkaan velkavivulla miljonääriä
Ei ole velkaa, kun perintöasunto.
Pidän jatkossa mieluummin tyhjänä kuin annan ääliöitten sotkettavaksi.
Hei ainahan kaikki vuokralaiset voi ostaa oman asunnon jos vuokralla olo ketuttaa! Ai ei huvita? liikaa vastuuta, liian isot lainakulut..? Okei ymmärrän..
Onneksi myin vuokra-asuntoni juuri kreivin aikaan 2022. Sain vielä hyvän hinnan.
Ei onnistu, kesällä ei jaksa eikä ehdi. Meidän on lennätettävä marjanpoimijat maapallon toiselta laidalta.
Suomi nousuun!