YLE: Vuokranantajien kärsimys: "Ei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita"
Asuntosijoittajan omistama asunto Itä-Helsingissä on ollut tyhjillään maaliskuusta lähtien.
-Olen jo tiputtanut vuokraa kymmenen prosenttia, mutta silti hyvää vuokralaista on vaikea löytää. Ongelma ei ole enää hinta vaan se, ettei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita.
Kommentit (705)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vuokralla-asujan kissanpäivät! Voit laittaa vuokraisännälle viestin, että 100€ pois kuukauden vuokrasta tai lähdet lätkimään ja isäntä on tyytyväinen kun vaadit vain satasen alennusta 👍
Tuollaisen viestiin vastaisin, että voi toimittaa irtisanomisilmoituksen.
Onko eläkeläisillä tileillä nuo remonttirahat?
Työikäiset ei voi ostaa noita vanhoja asuntoja, kun asuntovelkaa ei saa pätkätöillä, osa-aikatöillä, palkkatukitöillä eikä nolla-sopimuksilla.
Sijoitusasunnon ostoon velkavivulla sisältyy aina tietoisesti otettu riski. Jos korot nousee, kuten pari vuotta sitten, ja kohteen arvo putoaa, kuten Helsingin paraatipaikoillakin on käynyt, on se sijoittajalle voi voi. Vuokraa vaan ei voi hinata ylöspäin toivoen että joku hullu, saati Kela l. Veronmaksajat maksaa. Tuollainen Kelan kustantama markkinoita vääristävä vuokratuki on markkinatalouden syöpä. Sijoitusmarkkinasosialismia.
"Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on linkki vuokra-asunnon asumistukeen ja miten varallisuus vaikuttaa.
Kesämökki saa olla asumistuessa.
Mutta toimeentulotuessa ei saa olla kesämökkiä. Toimeentulotukea haetaan ruokaan ja lääkkeisiin.
Mutta
Henkilö. joka kokee elämäntehtäväkseen tuoda julkisuuteen jotain kaikkiin vaikuttavaa negatiivista uutista. Monesti uutinen saattaa vääristyä, koska Alarmistin tarkoitusperä on saada huomiota.
Hallitus näitä negatiivisia muutoksia tekee: kokoon, ps, rkp ja kristillisdemokraatit.
Turha sun palstalaisia on syyttää,
Kun tätä samaa,kaikile tiedossa olevaa faktaa toistetaan päivästä toiseen saman henkilön kirjoittamana,alkaa jo epäilemään hänen henkistä terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on varaa laittaa 700€ asumiseen niin asun sillä hinnalla jossain ihan muualla kuin tuolla. Eli ongelma todellakin on liian iso vuokrapyynti. Veikkaan että jos laittaa hinnaksi 400€ niin asunto revitään käsistä, ja pääsee vielä itse valkkaamaan parhaan vuokralaisen isosta joukosta. Kohta alkaa opiskelut taas ja moni on vielä vailla kohtuuhintaista kämppää.
700 on aika minimi Helsingissä, ei sillä juuri muuta saa kuin itähelsingin luukun. Jos sulla ei ole tuon enempään varaa niin aivan varmasti tuo säästö on sulle ihan valtava. Mä maksan vuokraa kivalla alueella 1970€ ja olen sitä mieltä että edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusasunnon ostoon velkavivulla sisältyy aina tietoisesti otettu riski. Jos korot nousee, kuten pari vuotta sitten, ja kohteen arvo putoaa, kuten Helsingin paraatipaikoillakin on käynyt, on se sijoittajalle voi voi. Vuokraa vaan ei voi hinata ylöspäin toivoen että joku hullu, saati Kela l. Veronmaksajat maksaa. Tuollainen Kelan kustantama markkinoita vääristävä vuokratuki on markkinatalouden syöpä. Sijoitusmarkkinasosialismia.
Vuokraa saa korottaa vain kerran vuodessa sopimuksessa olevalla prosenttimäärällä. Ja vuokralainen voi muuttaa pois.
Lisäksi myös sijoittajana olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.
Jos saisi ei kukaan asuisi vuokralla.
Muista jatkossa, että et alisuoriudu töissä, jos sulla on asuntovelkaa.
Ai toimeentulotuella ostettaisin oma asunto?Kaikkien ei pidäkään saada toimeentulotukea ,se on perhekohtainen etuus.
Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, koska lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.
Saa aivan varmasti jos tulot ovat pienet.Lainoja ei ole koskaan otettu huomioon toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on linkki vuokra-asunnon asumistukeen ja miten varallisuus vaikuttaa.
Kesämökki saa olla asumistuessa.
Mutta toimeentulotuessa ei saa olla kesämökkiä. Toimeentulotukea haetaan ruokaan ja lääkkeisiin.
Mutta
Henkilö. joka kokee elämäntehtäväkseen tuoda julkisuuteen jotain kaikkiin vaikuttavaa negatiivista uutista. Monesti uutinen saattaa vääristyä, koska Alarmistin tarkoitusperä on saada huomiota.
Hallitus näitä negatiivisia muutoksia tekee: kokoon, ps, rkp ja kristillisdemokraa
Oi joi. Henkistä terveyttä.
En minä noita asumistuki leikkauksia hallituksessa päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vuokralla-asujan kissanpäivät! Voit laittaa vuokraisännälle viestin, että 100€ pois kuukauden vuokrasta tai lähdet lätkimään ja isäntä on tyytyväinen kun vaadit vain satasen alennusta 👍
Tuollaisen viestiin vastaisin, että voi toimittaa irtisanomisilmoituksen.
Sitten käy kuten ap.:n viestissä: vuokraluukkusi on vielä puolen vuoden päästäkin tyhjillään. Mutta siinähän makselet kiinteitä kulujasi itse. Tosin tyhmyytesi tappiot voit laittaa osin verotukseen kaikkien maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on varaa laittaa 700€ asumiseen niin asun sillä hinnalla jossain ihan muualla kuin tuolla. Eli ongelma todellakin on liian iso vuokrapyynti. Veikkaan että jos laittaa hinnaksi 400€ niin asunto revitään käsistä, ja pääsee vielä itse valkkaamaan parhaan vuokralaisen isosta joukosta. Kohta alkaa opiskelut taas ja moni on vielä vailla kohtuuhintaista kämppää.
700 on aika minimi Helsingissä, ei sillä juuri muuta saa kuin itähelsingin luukun. Jos sulla ei ole tuon enempään varaa niin aivan varmasti tuo säästö on sulle ihan valtava. Mä maksan vuokraa kivalla alueella 1970€ ja olen sitä mieltä että edullinen.
Jos vuokra on kuukauden nettopalkan verran niin se ei ole edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.
Jos saisi ei kukaan asuisi vuokralla.
Muista jatkossa, että et alisuoriudu töissä, jos sulla on asuntovelkaa.
Ai toimeentulotuella ostettaisin oma asunto?Kaikkien ei pidäkään saada toimeentulotukea ,se on perhekohtainen etuus.
Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, koska lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.
Saa aivan varmasti jos tulot ovat pienet.Lainoja ei ole koskaan otettu huomioon toimeentulotuessa.
Ei saa. Jos ei ole rahaa laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi.
Vierailija kirjoitti:
Syökää paskaa asuntosijoittajat asumisella keinottelevat yritykset ja välittäjät!
Elämisen välttämättömyyksillä, kuten ruoka, vesi, sähkö yms keinottelu tulisi lailla kieltää.
Samalla kun tavallinen kansa kärvistelee ja kärsii nousseiden elinkustannusten keskellä, tekee esim Kesko ja kauppiaat ennätyksellisiä miljoonavoittoja, Kesko myös rankattiin maailman tuottoisimmaksi ruokakaupan yritykseksi. Caruna tekee myös miljoonavoittoja sähkönsiirrolla ja Lumo miljardivoittoja vuokralaisilla. Tätä on pidäkkeetön kapitalismi. Kokoomus haluaa tätä lisää ja enemmän yksityistämistä ja vähemmän sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä, että 400€ ei ole vuokranantajalle kannattavaa Helsingissä, kun muualta saa paljon paremman tuoton. Sehän olisi sama kuin lahjoittaisi sulle verottomana satasia kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Onko eläkeläisillä tileillä nuo remonttirahat?
Työikäiset ei voi ostaa noita vanhoja asuntoja, kun asuntovelkaa ei saa pätkätöillä, osa-aikatöillä, palkkatukitöillä eikä nolla-sopimuksilla.
Suurin osa tekee kokoaikatyöyä ja saa kyllä lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei yhtäkään maksa kenenkään koko vuokraa vain osan siitä.
Näinhän se menee, kun tukilaisten tuloja ja asumistukia pudotetaan: Ei ole vuokralaisia. Tiputa vuokraa 300 euroa, niin alkaa löytymään vuokralaisia. Sen verran on tiputettu tuloja.
Sehän on ansiosidonnais leikkauksen ja potkulain idea, että kohta saa asuntoja halvalla vaikka pankinjohtajien sukulaisille niinkuin 1990-luvulla.
Vuokralla asuva pitkäaikaistyötön saa kyllä asumistukea ja toimeentulotukea niinkuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittajan ensiksi valittaa kun yhteiskunta maksaa asumistukea. Yhteiskunta vähentää asumistukea, koska joku pölö keksi väittää että asumistuki nostaa vuokria vaikka se ei korvaa kuin murto-osan asumisesta.
Vuokranantajien piti reagoida tähän tiputtamalla vuokria reippaasti. Heille selviää ehkä pikkuhiljaa, että asumistuet määritellään vuokramenojen puitteissa, joita ei ole enää ollut pariinkymmeneen vuoteen, joten jos vuokranantajat oikeasti tulisi vastaan, pudotukset pitää olla kaikissa asunto luokissa useita satoja euroja per kuukausi.
Ihmisillä ei ole varaa asua. Asuntoja ei saa vuokrattua koska ne on liian kalliita. Olisivat pitäneet päänsä kiinni kun saivat helppoa rahaa.
No mikset itse ala siihen kun saa rahaa niin helposti?Voit sitten vuokrata muille puoli-ilmaiseksi ja katsoa mitä käi käteen.
Onko sulla luetun ymmärtämisessä joku vika vai oletko näitä netissä tyhjinpäin inttäviä psykoja.