Iskikö vauvakuume teihin jo nuorena? Itse olisin ollut valmis äidiksi 19-vuotiaana. Esikoisen sain 24-vuotiaana.
Kommentit (71)
Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni ovat nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30.
Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään. Aikuisena lisääntyminen on kuitenkin jonkun verran yleistynyt viime vuosina.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Luin joskus 28-vuotiaasta suomalaistytöstä, joka oli jo isoemä. Tämä on kehitysmaa. Enää ei opita edes lukemaan.
Minulla on ollut kova vauvakuume nyt 2 vuotta. Tämä on sairaan raskasta, kuin kovassa kuumeessa koko ajan, sattuu henkisesti ja fyysisesti koko ajan eikä siihen ole kuin yksi lääke. Kohta en enää kestä vaan jätän ehkäisyn pois jos tämä ei lopu. Eikä yhtään auta että osa kavereista on jo perheellistynyt!!!
N16
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä lapsensaanti kiinnostanut 19v. vaan opiskelu, matkustelu, ystävät. Eläminen ja kokeminen. Säälittää noin nuoret äidit. Jää paljon kokematta. Oma elämä elämättä. Ei sitä vanhana enää koe asioita niin vahvasti. Nyt on itsellä ihanat nuoruusmuistot. Lapset ei tuo onnea kaikille vaan vapaus valita toisin.
Onnea tuo se mikä tekee henkilön onnelliseksi. Toisille se on vapaus ja toisille perhe
Ja sitten on niitä jotka ei koe että vapaus menisi vaikka on perhe.
Vaikka oletkin trolli, niin väännetään rautalangasta:
Lapset rajoittaa vapautta todella paljon, emotionaalisesti, sosiaalisesti, psyykkisesti, rahallisesti jne...
Toki jos olet miljonääri tai olet ulkoistanut kasvatuksen puolisollesi, sitten e
Näkökulmaero. Jos luopuu vapaaehtoisesti aiemmasta elämäntyylistä lasten takia, ei sitä välttämättä koe rajoitteeksi. Tottakai lasten vanhemmilla on erilaiset vastuut ja vaatimukset kuin ilman lapsia elävillä, se nyt on itsestäänselvää eikä tarkoita että elämä olisi jotenkin rajoittunutta. Harmi että kaikkea pitää katsoa vain negatiivisen kautta - mitä minä menetän - eikä sen kautta mitä kaikkea lapset ja perhe antaa.
Ei ole vielä iskenyt, vaikka olen 23-v. Vaikea sanoa iskeekö tulevaisuudessa. Olisi kyllä kiva tietää...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä iskenyt, vaikka olen 23-v. Vaikea sanoa iskeekö tulevaisuudessa. Olisi kyllä kiva tietää...
Perheen perustamiseen ei tarvita vauvakuumetta.
Vierailija kirjoitti:
lMinulla ei ole koskaan ollut tätä paljon puhuttua naisten biologisen kellon tikitystä, sellaista sisäsyntyistä tarvetta saada lapsia. Olen usein miettinyt, miksi minulle sitä ei ole tullut. Voisiko joidenkin ihmisten biologisen kellon puute olla vain luontoäidin keino vaikuttaa siihen ilmiselvään globaaliin ongelmaan eli liikakansoitukseen? Kun lajien populaatiot läpi historian ovat päässeet liian suuriksi luonnon kantokykyyn nähden, on luontoäidillä ollut tapana karsia populaatiota runsaalla keinovalikoimallaan, johon kuuluvat muun muassa erilaiset tautiepidemiat, luonnonmullistukset ja -katastrofit sekä myös lajien sisäiset konfliktit kuten kiistat reviireistä, ravinnosta tai muusta elintärkeästä pääomasta eli ihmisten tapauksessa sodat.
Ei minullakaan. Silti meillä on lapsi, joka on ihan tietoisesti tehty. Hyvä niin.
Vauvakuume oli jo nuorena kova, mutta en koskaan saanut lapsia, koska ei löytynyt sopivaa miestä, enkä alkanut yksin tekemään. Nyt jo kohta viisissäkymmenissä, niin taidan lapsettomaksi jäädäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään. Aikuisena lisääntyminen on kuitenkin jonkun verran yleistynyt viime vuosina.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Sitten yli 30 vuotiaana ihminen ei enää opi mitään? Edelleen tuo tutkimus on täällä pyörinyt ja se on todistettu jo monesti puhtaasti huuhaaksi. Naisen keho ja psyyke on luotu siten että lapsi arkea jaksaa parhaiten alle 25 vuotiaana.
Lisääntyminen on laskenut rajusti viime aikoina samalla ateismi ja se tuomat arvot lisääntyneet.
Vauvakuume ei tarkoita sitä, että olisi valmis äidiksi. Eikä sen puuttuminen sitä, että ei olisi.