Iskikö vauvakuume teihin jo nuorena? Itse olisin ollut valmis äidiksi 19-vuotiaana. Esikoisen sain 24-vuotiaana.
Kommentit (71)
lMinulla ei ole koskaan ollut tätä paljon puhuttua naisten biologisen kellon tikitystä, sellaista sisäsyntyistä tarvetta saada lapsia. Olen usein miettinyt, miksi minulle sitä ei ole tullut. Voisiko joidenkin ihmisten biologisen kellon puute olla vain luontoäidin keino vaikuttaa siihen ilmiselvään globaaliin ongelmaan eli liikakansoitukseen? Kun lajien populaatiot läpi historian ovat päässeet liian suuriksi luonnon kantokykyyn nähden, on luontoäidillä ollut tapana karsia populaatiota runsaalla keinovalikoimallaan, johon kuuluvat muun muassa erilaiset tautiepidemiat, luonnonmullistukset ja -katastrofit sekä myös lajien sisäiset konfliktit kuten kiistat reviireistä, ravinnosta tai muusta elintärkeästä pääomasta eli ihmisten tapauksessa sodat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä olisi kiimainen setä, joka voi auttaa nuoria naisia tämän ongelman kanssa 🥰.
Haluat loppuelämän parusuhteen ja lapsia?
Kyllä minulle kävisi 😊. Ei haittaisi edes useampi lapsi, eri naisille. Kaikka käy kiimaiselle sedälle 🥰. T. Kiimainen setämies
Vierailija kirjoitti:
lMinulla ei ole koskaan ollut tätä paljon puhuttua naisten biologisen kellon tikitystä, sellaista sisäsyntyistä tarvetta saada lapsia. Olen usein miettinyt, miksi minulle sitä ei ole tullut. Voisiko joidenkin ihmisten biologisen kellon puute olla vain luontoäidin keino vaikuttaa siihen ilmiselvään globaaliin ongelmaan eli liikakansoitukseen? Kun lajien populaatiot läpi historian ovat päässeet liian suuriksi luonnon kantokykyyn nähden, on luontoäidillä ollut tapana karsia populaatiota runsaalla keinovalikoimallaan, johon kuuluvat muun muassa erilaiset tautiepidemiat, luonnonmullistukset ja -katastrofit sekä myös lajien sisäiset konfliktit kuten kiistat reviireistä, ravinnosta tai muusta elintärkeästä pääomasta eli ihmisten tapauksessa sodat.
Tai sulla on vaan päässä vikaa!
Joo-o, vauvakuume ei ole hyvä peruste hankkia ja siksi minulla ei vieläkään ole sitä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sulla on vaan päässä vikaa!
Ehkä. Valitettavan usein kuritta kasvaneiden lastensa seurassa puhelinta räpläävien vanhempien läheisyydessä tulee mieleen ehkä olisi ihan hyvä jos useammalla olisi tämä sama vika päässä.😂
Vauvakuume iski minuun ekan kerran kun olin 50v.
Ei kyllä lapsensaanti kiinnostanut 19v. vaan opiskelu, matkustelu, ystävät. Eläminen ja kokeminen. Säälittää noin nuoret äidit. Jää paljon kokematta. Oma elämä elämättä. Ei sitä vanhana enää koe asioita niin vahvasti. Nyt on itsellä ihanat nuoruusmuistot. Lapset ei tuo onnea kaikille vaan vapaus valita toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä olisi kiimainen setä, joka voi auttaa nuoria naisia tämän ongelman kanssa 🥰.
Haluat loppuelämän parusuhteen ja lapsia?
En, eihän siitä ollut puhetta.
Aloitin 14-vuotiaana hoitamaan lapsia vapaa-ajalla, koska halusin omia lapsia niin paljon. Esikoinen syntyi kun olin 39. Yli 20 vuotta hukkaan heitettyä aikaa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä lapsensaanti kiinnostanut 19v. vaan opiskelu, matkustelu, ystävät. Eläminen ja kokeminen. Säälittää noin nuoret äidit. Jää paljon kokematta. Oma elämä elämättä. Ei sitä vanhana enää koe asioita niin vahvasti. Nyt on itsellä ihanat nuoruusmuistot. Lapset ei tuo onnea kaikille vaan vapaus valita toisin.
Onnea tuo se mikä tekee henkilön onnelliseksi. Toisille se on vapaus ja toisille perhe
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla ei ole lapsia ja puhut kokemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea tuo se mikä tekee henkilön onnelliseksi. Toisille se on vapaus ja toisille perhe
Ja sitten on niitä jotka ei koe että vapaus menisi vaikka on perhe.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o, vauvakuume ei ole hyvä peruste hankkia ja siksi minulla ei vieläkään ole sitä lasta.
Vauvat pitää hankkia järkiperusteiden ja pitkän suunnittelun tuloksena.
Kun on missä tahansa kuumeessa tai esim päihteiden vaikutuksen alainen, ihminen tekee huonompia päätöksiä joita sitten katuu.
Parempi katua sitä ettei hanki kuin että hankkii, koska jälkimmäisessä on lisäksi mukana kärsijänä lapsi joka ei ole pyytänyt syntyä fomo-vauvaksi kenellekään vauvakuumeilijalle joka myöhemmin katuu lapsenhankkimispäätöstään + ero pikkulapsiaikana + yms vakiojutut nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on niitä jotka ei koe että vapaus menisi vaikka on perhe.
Vaikka oletkin trolli, niin väännetään rautalangasta:
Lapset rajoittaa vapautta todella paljon, emotionaalisesti, sosiaalisesti, psyykkisesti, rahallisesti jne...
Toki jos olet miljonääri tai olet ulkoistanut kasvatuksen puolisollesi, sitten elämä on varmasti jokseenkin vapaata ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei iskenyt, vaan elämänjano.
Miksiköhän niin moni nuorena penikoinut toitottaa, miten upeaa on nelikymppisenä päästä elämään nuoruutta kun lapset on vihdoin lähteneet pesästä? Kun se nuoruus valitettavasti ajoittuu nuoruusikään.
Miksi oletat sen tarkoittavan tuota? :D
Vierailija kirjoitti:
No eipä meidän porukassa kenelläkään kyllä ollut varaa matkustella nuorina opiskelijoina :D
Vierailija kirjoitti:
Huh, ei tullut mieleenkään tuossa iässä alkaa lastentekoon. Ei tosin ole tullut sitä mielitekoa myöhemminkään.
Miksei sitä ole tullut? Onko esimerkiksi kehosi ollut tasapainossa kaiken ikää?
Ei. Mulle ei ikinä iskenyt vauvakuumetta ja nyt olen 54v ja lapseton eikä haittaa yhtään.
Olen tiennyt jo hyvin nuorena haluavani lapsia, mutta synnytyspelon ja osin muidenkin seikkojen takia lykkäsin asiaa pitkään. Olen onnellinen että kuitenkin pääsin siitä yli.
Ikäänkuin perhe olisi vaihe joka pakko elää kiiruusti läpi että pääsee elämään omaa elämää. Valitaan puolihuolimattomasti joku tyyppi isäksi ja sitten ihmetellään kun kaikki menee päin persettä.