Vanhempieni mielestä lapsellani e ole adhd:ta vaan tarvitsee selkäsaunan. Kun sanoin että eipä se hakkaaminen minuakaan parantanut,sotatila
Oli valmis. Että syytänkö heitä huonoiksi vanhemmiksi! Olenko kiittämätön!
Pitäisikö sanoa että kiitos v""ti remmillä mätkimisestä kun en pystynyt istumaan nätisti aloillani?
Lapseeni he eivät koske tai tämä on tosiaan täysi sota.
Kommentit (79)
Ehkä jommallakummalla vanhemmallasikin on ADHD, mutta hän ei vaan tiedä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99& näistä ADHD yms. ns. erityislapsista tarvitsisi vain kuria ja isän mallin elämäänsä. Ihme vätystelyä lasten kasvatuksessa.
Olen täysin ap:n vanhempien puolella.
Mitkä ongelmat sinusta hakattiin aikoinaan ulos?
Tuo ei selkeästi ole saanut riittävästi turpiinsa. Parantaa se hakkaaminen "aikuisenkin"!
Lääkitys kakaralle (ja ehkä ap:llekin) kuntoon, niin sitten pärjäätte ihmisten ilmoilla.
Hyvä et sanoit ton vanhemmille. Itse en ole uskaltanu sanoa kokemistani piiskaamisesta, tukistamisista ja ravisteluista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Adhd voi olla mutta onko kukaan niin tyhmä ettei tajua hölmöilystä saavansa selkäsaunan ?
Minun 8-vuotias poikani on kiltti, tottelevainen, auttavainen, toisten riitojen sovittelija, yhteistyökykyinen, oppii hyvin koulussa ja on muutenkin kaikin tavoin sosiaalinen, on sekä opettajien että luokkakavereiden suosikkikaveri joka aina valitaan työpariksi ensimmäisenä. Mutta ei pysty istumaan hetkeäkään tuolilla pyöriskelemättä. Miten kovalla selkäsaunalla tuon hölmöilyn saisi pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99& näistä ADHD yms. ns. erityislapsista tarvitsisi vain kuria ja isän mallin elämäänsä. Ihme vätystelyä lasten kasvatuksessa.
Kumma vaan että meistä 70 ja 80 lukujen adhd-lapsista kasvoi menestyjien asemasta masentuneita alkoholisteja, vaikka vanhemmat kovasti koetti neurologista poikkeavuutta aivoissa vitsalla parantaa! Eipä sitä kertotaulua oppinut sen paremmin perse verellä
Onpa sinulla ollut hullut vanhemmat.
t. Samaa ikäluokkaa
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään adhd ei ole mikään oikeutus huonolle käytökselle tai kasvatuksen puutteelle.
Näin on. Mulla on adhd ja olen itse kasvattaja, luokanopettaja. Keinoja adhd:n kanssa olemiseen ja oppimiseen on, ei saa sallia rajatonta käytöstä diagnooson perusteella. En salli sitä itselleni enkä oppilailleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adhd voi olla mutta onko kukaan niin tyhmä ettei tajua hölmöilystä saavansa selkäsaunan ?
Minun 8-vuotias poikani on kiltti, tottelevainen, auttavainen, toisten riitojen sovittelija, yhteistyökykyinen, oppii hyvin koulussa ja on muutenkin kaikin tavoin sosiaalinen, on sekä opettajien että luokkakavereiden suosikkikaveri joka aina valitaan työpariksi ensimmäisenä. Mutta ei pysty istumaan hetkeäkään tuolilla pyöriskelemättä. Miten kovalla selkäsaunalla tuon hölmöilyn saisi pois?
Ei sitä tarvitse saada pois. Tv ope
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset käytöshäiriöt parantuu kurilla. Kummasti perse pysyy penkissä ja käytös paranee jos pelkona on rangaistuksia.
Minun 8-vuotias poikani on kiltti, tottelevainen, auttavainen, toisten riitojen sovittelija, yhteistyökykyinen, oppii hyvin koulussa ja on muutenkin kaikin tavoin sosiaalinen, on sekä opettajien että luokkakavereiden suosikkikaveri joka aina valitaan työpariksi ensimmäisenä. Mutta ei pysty istumaan hetkeäkään tuolilla pyöriskelemättä. Millaisella rangaistuksella ajattelit että parantaisin hänet?
Nykyään vain haetaan diagnoosi ja sitten saa tehdä mitä huvittaa
Enoni sai jäädä joka ikinen viikko jälki-istuntoon, kun 1970-luvulla milloin ei muistanut vihkoa, milloin kirjaa, milloin kynää, milloin mitäkin. Kokeissa ei kyllä koskaan unohtanut mitään vaan pärjäsi erinomaisesti. Mutta joka viikko jälki-istuntoa, ja yleensä kotona perään selkäsauna, kun kerran tahallaan jättelee tavaroitaan joka paikkaan. Ei parantunut tavoistaan koskaan. Mutta hankki perustamansa firman toimitusjohtajana itselleen sihteerin muistamaan toimistotarvikkeet ja tapaamiset.
Ilmoitat, että yksikin lyönti aiheuttaa rikosilmoituksen ja välien pysyvän katkaisun, ja sitten katsot menevätkö asiat näin pitkälle. Jos menevät, niin rikosilmoitus ja välien pysyvä katkaisu.
Meillä oli sama tilanne, lasten paskaääliö isoisä joka pahoinpiteli minut moneen kertaan, osasi lopulta hillitä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat, että yksikin lyönti aiheuttaa rikosilmoituksen ja välien pysyvän katkaisun, ja sitten katsot menevätkö asiat näin pitkälle. Jos menevät, niin rikosilmoitus ja välien pysyvä katkaisu.
Meillä oli sama tilanne, lasten paskaääliö isoisä joka pahoinpiteli minut moneen kertaan, osasi lopulta hillitä itseään.
Lapsesi ei osaa käyttäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten päästit kissan ulos
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jommallakummalla vanhemmallasikin on ADHD, mutta hän ei vaan tiedä sitä.
ADHD on vahvasti perinnöllistä, eli hyvin todennäköisesti onkin.
Olisin nykyään leimattu ADHD:ksi vilkkaan lapsuuteni vuoksi. Mutta onneksi elin 50 vuotta sitten lapsuuden. Tasaannuin murrosiässä ja en tarvinnut psykofarmakkoja enkä psykiatria, mitkä olisi nykyään ollut edessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko lapsellasi diagnoosi vai ihan itsekö päätit niin?
Kyllä on,lääkärin antama diagoosi ja viimein myös minulla. Olen helpottunut kun tiedän,etten koskaan ollut tahallani hankala lapsi. Paitsi tietenkin vanhempieni mielestä. Ap
Monellako lääkärille ja monellako paikkakunnalla ravasit että lopulta sait sen diagnoosin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hänen nimensä Jeesus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ongelmat sinusta hakattiin aikoinaan ulos?
100% oikein. Väkivalta tekee arpia lapseen, jota jää vaikka aikaa kuluu. Jotain muuttuu minuudessa aina kun lasta lyödään. Isäni antoi selkäsaunan lapsena mitättömästä syystä ruokailuun liittyen, teki usein perheelle henkistä ja fyysistä väkivaltaa kunnes vanhemmat erosi. Vuosikymmenet meni, alkoi kunto mennä ja otti yhteyttä. Ei mitään anteeksi pyytöä lapsuuden teoistaan, vain ilmaista vanhushoitoa vailla. Karma on oikeassa, hän kuolikin vaivoihinsa riutuneena käppänänä aika aikaisin nykymittapuulla. Olisin kerran halunnut nostaa tuon ukon seinälle ja kysyä pysyykö se vyö housuissa jo.
ADHD ei vaikuta älykkyyteen. On lapsia, joiden peruskouln k.a. on 9,5 ja käytös 9.