Miksi et syö kaurapuuroa? Sehän on aivan mainio ateria ja pitää nälän kauan poissa kuten perunatkin ja vähäkalorista.
Minäkin olen oppinut tykkämään kaurapuurosta ihan vasta viime aikoina. En ymmärrä miksi en ennen tykännyt yhtään enkä siis syönyt.
Kommentit (48)
Kaura on hieman ongelmallinen vilja, sillä se homehtuu hyvin helposti. Toisin sanoen kaurapuurossa ja -leivissä on kaurasta peräisin olevaa hometta. Minulle on kaksi lääkäriä tämän sanonut vuoden sisällä (olen altistunut homeelle) ja siksi olen jättänyt kauran syönnin aika lailla minimiin.
Kaura ja peruna nostavat sokereita. Lisäksi mä olen aina, lapsesta asti inhonnut kaurapuuroa, ja inhoan kauraleipiäkin ym, se on liian makeaa ja jankkiutuu möykyksi suuhun sekä närästää, mulla on ibs, refluksi ym. . 4viljan nalle puuro menee, tosin syön sitä harvoin.
Ja metsästä saa nyt ilmauseksi puuron päälle mustikat. Terveellistä, täyttävää ja hyvää. Syön iltaisin ja aamuisin, eikä ole verensokereiden kanssa ollut enää ongelmia.
Syötiin sitä tarpeeksi ysärin lamassa, kun muuta ei ollut. Ei enää ikinä yhtään lusikallista kaurapuuroa. Huono eikä pidä nälkää edes tuntia.
Suosittelen skippaamaan Eloveenat ja ostamaan mustakaurahiutaleita pientuottajalta. Ihan eri maku ja rakenne!
Viisi ruokalusikallista öljyä! Kylläisyydestä en tiedä, mutta tuosta annoksesta saisin saletisti sappikohtauksen.