HS: Psykoterapian kysyntä ei ole monen terapeutin mukaan pienentynyt, vaan loppunut jopa täysin
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011356780.html
Ennen koronaa piti myydä eioota, nyt kyselijöitä on puoleen vuoteen muutama yksittäinen.
Itse veikkaan syyksi sitä että valtaosalla kansasta ei riitä enää rahat tällaiseen koska kaikki joka ei ole ruokaa tai katto pään päällä on ylimääräistä.
Kommentit (5)
Psykoterapia on kallista, eikä sen vaste ole millään tapaa taattua. Tämän lisäksi epäonnistumisista syytetään asiakasta. Olen hämmästynyt, että nämä ovat näinkin kauan saaneet porskuttaa ja rahastaa/hyväksikäyttää ihmisiä. Aikansa kutakin.
Ratkaisukeskeinen auttaa paremmin tai henkilökohtainen valmentaja vertaisryhmä tms. Tekoäly. Pitkät terapiat voisi jättää ammattilaisille joiden pitää käydä se työnsä takia. Tuntuu että terapia ei sovi enää nykymaailmaan.
Onpa erikoista, kirjoitin täysin asiallisen kommentin ja se poistettiin. Näköjään täällä joku hullu poistelee kommentteja.
Näköjään kaikki tekoälyyn viittaavat kommentit poistettu. Kenties joku terapeutti yrittää estää levittämästä tietoa että moni käyttää tekoälyä terapeuttina. Heillä ammatti uhattuna kun tekoäly on ilmainen.
Ei terapia auttanut minua vaan terapeutti vaan nyökytteli