Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HYVIÄ UUTISIA: Psykoterapeuttien kysynnässä täyskäännös: Loppunut jopa kokonaan

Vierailija
23.07.2025 |

HS:

Terapia|Vielä muutamia vuosia sitten psykoterapeuteille tuli asiakkaita ovista ja ikkunoista. Nyt psykoterapeuttien kysyntä on romahtanut.

Kommentit (324)

Vierailija
321/324 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole missään vaiheessa tuntunut siltä, että terapiassa tarvitsisi käydä. Mitä siellä ylipäätään tehdään?

Vierailija
322/324 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa näkyä enenevästi kaduilla. Sekaisin olevia ihmisiä, näpistyksiä ja köyhiä. Isot nuorisojoukot vailla tulevaisuutta on aina ennen johtanut sotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/324 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin odottanut tätä, koska pyskoterapeuttien taustakoulutusta ja vaatimuksia on vuosia ajettu alas. Olen itse yli 30 vuoden takaa, jolloin kriteerit olivat tiukemmat.

Seksuaaliterapeuttien koulutus on myös tuhottu, vielä täydellisemmin kuin psykoterapeuttien.

Osaatko arvailla syitä?

Vierailija
324/324 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on systeemissä sisäänrakennettuna, ja se on, että vaikeammin oireileville tulisi olla pitkäaikaisesti elämänhallinnan taitoja vahvistavaa lifr coachin palvelua. Voisi ajan kanssa harjoitella arjen taitoja ja vahvistaa omaa toimijuutta.

Toimintaterapeutit tekee tämän tyyppistä palvelua mielenterveyskuntoutujien kanssa. Menevät asiakkaan kotiin ja sitten harjoitellaan esim siivoamista. Nyt näiltäkin palveluilta on rahoitus loppumassa.

Minusta DKT kuulostaa lähemmältä life coachingiin verrattuna kuin toimintaterapia. En tiedä tarkkaan mutta kuulostaa siltä. 

On se vähän mutta kohteena on hyvin avuton ihminen. Siis usein tunteittensa heiteltävänä oleva, impulsiivinen ja itsetuhoinen epävakaa jonka tulisi oppia lisää itsetuntemusta, kärsivällisyyttä ja muita taitoja olojensa ja käytöksensä hallintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi