Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on, että naiset eivät usko, jos mies epäilee naisen pettäneen?

Vierailija
23.07.2025 |

Olen törmännyt tähän siskoni ja tuttujeni osalta, että naisten on vaikea uskoa, kun mies sanoo naisen pettäneen. Joku ei halua uskoa, kun ei ole valokuvaa ja kun en ole nähnyt itse pettämistä. Kaikkea muuta olen havainnut siitä ympäriltä. 

Toisin päin heillä on paljon helpompi uskoa, että mies pettää, siihen ei tarvitse koskaan valokuvaa tai että olisi saanut itseteosta kiinni.

Haluaisin ymmärtää tätä naisten logiikkaa, koska terapeutitkin ovat naisia ja parantuminen alkaa vasta siitä, kun petetyn tunteet ja kokemukset validioimaan. 

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset ovat kaksinaamaisia ja itsekkäitä loisia

Vierailija
2/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mielipiteitä asiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielipiteitä asiaan?

Siis mistä? Se että ap selittää jollekin että joku nainen jossain pettää eikä sitä uskota, vai että väittää kumppaninsa pettävän? Sekava aloitus.

Joka tapauksessa, ihmiset ovat perseestä. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
4/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan mustasukkaisten puolisoiden exiä nämä? Kuulleet siis perättömiä syytöksiä niin paljon, että luulevat about kaikkien miesten vain hulluuttaan syyttelevän? En tiedä, en ole törmännyt tuohon ilmiöön koskaan 

Vierailija
5/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla kuin 99% raiskaajista on miehiä. Eli miehet sitä seksiä koittavat saada vaikka väkisin, joten pettävät paljon varmemmin. 

Vierailija
6/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso nyt miehiä, ja kuuntele ja nuuhki. Paljonko tulee vastaan sellaisia, joiden vuoksi heittäytyisit hekuman vietäväksi ja riskeeraisit parisuhteesi?

Niinpä.

Vierailija
7/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sille jonka mielestä aloitus oli sekava. Kyse on vaimostani. Olen vain ollut asian tiimoilta niin monen naisen kanssa juttusilla, että he järjestään epäilevät kokemaani vääräksi, myös terapeutit. 

Uskon, että muutama käytösmuutos ei tarkoita vielä mitään, mutta vaimon käytöksessä oli aivan liikaa kaikkea outoa ja uusia asioita. 

Vierailija
8/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sille jonka mielestä aloitus oli sekava. Kyse on vaimostani. Olen vain ollut asian tiimoilta niin monen naisen kanssa juttusilla, että he järjestään epäilevät kokemaani vääräksi, myös terapeutit. 

Uskon, että muutama käytösmuutos ei tarkoita vielä mitään, mutta vaimon käytöksessä oli aivan liikaa kaikkea outoa ja uusia asioita. 

Saatat hyvinkin olla näitä, jotka syyttelevät tyhjästä, jos kukaan muu ei usko epäilyksiäsi (käsitin, että epäilet muttei ole mitään varmuutta?). Tai sitten olet ihan oikeassa. Mutta jos vähä kaikki on sitä mieltä, että olet vain vainoharhainen, niin kyllähän hekin saattavat olla oikeassa. Todennäköisemmin jopa. Kun veljeäni petettiin niin en hetkeäkään epäillyt hänen kertomaansa, vaikka vaimonsa oli minulle läheinen ja rakas, ja vaikka en olisi halunnut uskoa. Mutta tässä vaimo olikin jäänyt ihan kiinni. Myönsi asian pian.

Vierailija
9/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, että jos veljeni olisi pelkässä epäilyvaiheessa kertonut minulle, niin olisin varmaan ollut epäuskoinen, mutta en olisi tyrmännyt epäilyjään. 

Vierailija
10/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaisitko vähän millaisia outoja ja uusia asioita? 

Vierailija
11/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mitään vaikka luin kaiken.

Vierailija
12/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n läheiset eivät pidä ap:ta erityisen luotettavana. Minä uskoin heti kun hyvä ystäväni kertoi että vaimo petti.

Huono trolli. 

Vierailija
13/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miten valokuvalla voi todistaa, että kyseinen henkilö epäilee jonkun pettäneen? Otetaan itsestä kuva epäileväinen ilme kasvoilla?

Ihan seko aloitus.

Vierailija
14/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein valokuvatodiste pitäisi olla.

Vierailija
15/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Miten valokuvalla voi todistaa, että kyseinen henkilö epäilee jonkun pettäneen? Otetaan itsestä kuva epäileväinen ilme kasvoilla?

Ihan seko aloitus.

Ei uskota sitä pettämistä. Ajatella, että tämä itsestäänselvyys piti kirjoittaa selventämään.

Vierailija
16/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle on tärkeää saada muut uskomaan, että vaimosi pettää? Eikö ainut oleellinen asia ole se, mitä sinä itse uskot?

Vierailija
17/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso nyt miehiä, ja kuuntele ja nuuhki. Paljonko tulee vastaan sellaisia, joiden vuoksi heittäytyisit hekuman vietäväksi ja riskeeraisit parisuhteesi?

Niinpä.

Ihmiset pettää sellaistenkin ulkopuolisten kanssa, jotka ei ole kovin hottiksia. Siinä on yleensä kysymys jostain ihan muusta kuin siitä, että pettämiskumppani oli vain niin vastustamattoman seksikäs. Joskus pettämiskumppani on vähemmän seksikäs kuin se oma kumppani. Siinä ei ole sinänsä mitään epäuskottavaa.

Vierailija
18/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttien kohdalla aika asiatonta minusta. :/

Vierailija
19/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap:n läheiset eivät pidä ap:ta erityisen luotettavana. Minä uskoin heti kun hyvä ystäväni kertoi että vaimo petti.

Huono trolli. 

Niin, onko ap:lla mahdollisesti historiaa sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, tai ovatko ne ihan selvät merkit vaimon pettämisestä jotakin vainoharhalta kuulostavaa...?

Vierailija
20/122 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Miksi kerrot monille naiselle, jopa useammalle terapeutille, vaimosi käytöksestä? Todennäköisin selitys on, että käytöksesi on sen verran outoa muiden silmissä, että sinua ei sen takia uskota. Vaimo ei liity tähän mitenkään. Ehkä vaikutat harhaiselta?