Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka älykääpiö suunnittelee palovaroittimia?

Vierailija
23.07.2025 |

Sen avaamiseksi pitää painaa ruuvimeisselillä kolmea jäykkää kiinnikettä vääntäen samalla kantta auki katonrajassa keikkuen. Tässä on oikein suunnittelun kukkanen. Ei kaikilla ole samanlaisia käsivoimia ja akrobaattitaitoja.

Miksi ei voi olla vain jokin painike tai kieleke, jonka saisi helposti auki. Myös se versio, jossa kansi aukeaa kiertämällä, on parempi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kuulu asukkaalle nuo sähköiset, ilmoita taloyhtiölle

Okt-asukkaan pitää nuo osata huoltaa ihan itse.

Sitten kannattaa valita itselle sopiva malli tai tilata remonttireiska hoitamaan homma.

Vierailija
22/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: Sinä puolestasi kuulut kehitysvammalaitokseen, ehkä siellä saavat sinun pään sisällön toimimaan edes jollakin lailla. Nyt se ei ole kehittynyt normaaliasetuksille ollenkaan,

Vierailija
24/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se huutaa, sitä ei saa millään kiinni kuin lyämällä nyrkillä pas kaksi. Ja keskittyminen menee sen metelin lopettamiseen eikä palon sammuttamiseen.

Vierailija
25/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄHHHÄÄÄ! Tajuatko että tuo sinun mielisairautesi on tuhonnut ainutkertaisen elämäsi? Tajuatko: Tuhonnut! Sinun elämäsi on tuo ripulipaskan osa, muilla on upeita elämiä. HÄHHHÄÄÄ!

Vierailija
26/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin sen varoittimen auki, laitoin maalarinteippiä että pysyy luukku paikoillaan, en aio toista kertaa tikkailta pudotessa puukottaa itseäni ruuvimeisselillä. Suunnittelija on varmaan DI, jolta puuttuu käytännön järki.

Eiköhän se ole joku itämaiden suuri tietäjä.

Vierailija
27/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä ole sellaisia, jotka kiinnittyy magneetilla ? Otat sellaisen vaan käteen irti katosta ja avaat sitten sohvalla istuen.

Minä en ylety kattoon. Palovaroitin on beelsebuubista. Kuka keksisi helpon varoittimen, jota varten ei tarvitse kiipeillä. Saa maksaakin. 

Vierailija
28/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen taloyhtiön asentamia varoittimia meillä laitettiin toinen varoitin korkean kirjahyllyn päälle ja toinen eteisessä olevan täyskorkean pakastekaapin päälle irrallisina. Olisivat olleet helpompia huoltaa, mutta ei tarvinnut edes pattereita vaihtaa niihin.

Vierailija
29/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä ole sellaisia, jotka kiinnittyy magneetilla ? Otat sellaisen vaan käteen irti katosta ja avaat sitten sohvalla istuen.

Minä en ylety kattoon. Palovaroitin on beelsebuubista. Kuka keksisi helpon varoittimen, jota varten ei tarvitse kiipeillä. Saa maksaakin. 

Miksi keksiä, kun sellaisia saa kaupasta? Esim. erillisellä seinään sijoitettavalla paristokotelolla tai sitten verkkovirtamalli akkuvarmennuksella.

Vierailija
30/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palovaroittimet, joita olen käsitellyt kierretään erilliseen kattokiinnikkeeseen ja irti siitä. Pariston vaihdon voi tehdä sitten sohvalla, pöydän ääressä tai vaikka selällään maaten.

Itse sain piipittävän varoittimen irti katosta vain sorkkaraudalla, yritettyäni sitä ennen kaikki  ruuvimeisseli ym keinot. Eikä ollut mikään vanha varoitin vaan taloyhtiön asentama putkirempan yhteydessä alle 10 v sitten. 

Vierailija
31/31 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi vit*ssa sen patterin pitää loppua aina yöllä klo 3.30????? Niissä on varmaan joku asetus, että se alkaa vain öisin ilmoittaa patterin loppumisesta.

Myös sen 9 voltin pariston kiinnitys on aivan aunuksesta. Hauska keikkua katonrajassa korvat soiden kun palovaroitin räikää ruoanlaiton vuoksi eikä paristoa saa kytkettyä irti ilman jotain työkaluja, jos niilläkään, repimättä johtoja vahingossa poikki.