Peseytyminen ja runsaat, kivuliaat kuukautiset mökillä. Miten hoidatte?
On se kyllä kun sattuu samalle viikonlopulle kuukautiset ja kutsu suvun mökille, jonne haluan itsekin lähteä. Mutta kuukautisten aikaan olen tottunut pesemään käsisuihkulla monta kertaa päivässä, mökillä on vain padassa lämmintä vettä, jos sitäkään. Huussi sijaitsee kaukana saunasta, ei käsienpesumahdollisuutta tämän yhteydessä. Tuvassa on yksi, pieni ja nopeasti täyttyvä roskis. Kipuun minulla on lääkkeitä, mutta miten hoidan peseytymisen? Vuoto on runsasta! Pahimmillaan suurin mahdollinen tamponi ja side yhdessä riittävät tunniksi.
Kommentit (314)
Mulle olisi iso ongelma tuo että pitäisi jopa tunnin välein riisua koko alaosasto paljaaksi ja mennä käytännössä katsoen suihkuun, sillä puoli vartaloahan tuossa kastuu. En lähtisi koska en jaksaisi värkätä.
Vierailija kirjoitti:
Onko käytössä vuotoa hillitsevää lääkettä? Hae kokeeksi lääkäriltä. Ibuprofeenikin auttaa säännöllisesti otettuna.
Ibuprofeiini ei auta, jos vuotaa kuin härän kurkusta.
Mä oon aika 50/60 lähtisinkö ollenkaan apn tilanteessa. Mulla on mennyt pahimmillaan 20 min työmatkalla tamponi+ side täyteen myoomien takia. Ei ois mitään kivaa olla mökillä niin. Noi varsinaiset vuotoa hillitsevät lääkkeet auttoi vähän. kai se onnistuis, mutta olis vaikeeta.
Suosittelen jatkossa Mirenaa, jos se käy elämäntilanteeseen, kaikki vuodot loppui.
Itellä on ollu käytössä Caprilon niminen lääke. Vähentää todella vuodon määrää. Pelastanut monta työpäivää ku ei tarvi jatkuvasti vessaa.
Teille, jotka sanotte etten ole tehnyt asian eteen mitään:
Minulla on ollut elämäni aikana ainakin viidet eri pillerit käytössä, joista yhdetkään eivät sopineet, vaan pahensivat endometrioosikipua. Tuli myös migreeni, huono mieliala jne. On tehty leikkauskin taudin takia, jopa kemialliset vaihdevuodet pistoksella. Nyt olen hormonitta, koska haluaisin tulla raskaaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen te kaikki, jotkut nyt ylpeilette kauheasti sillä, että teillä on mökkihuussissa joku juomavesikanisteri käsienpesupaikkana, vain levitätte sen avulla käsiinne likaa. Ensin näpräätte auki sitä likaisin käsin, sitten lirutatte vettä käsiinne ja pesun jälkeen taas sotkette kätenne siinä kanisterissa. Ja kaikki muutkin sen huussin käyttäjät ovat tehneet ennen teitä saman. Onnea vain. :D
Okei, no miten se on parempi, että kosketaan saunan pukkarin kahvaan, sitten sauna oven kahvaan, sitten padan hanaan, kuuppaan, vatiin, mahdollisesti vesiletkun hanaan, letkuun yms? Ja kuinka moni skippaa tuon kokonaan ja kävelee vaan mökkiin sisään.
Olin tulossa myös sanomaan, että kannattaa käydä lääkärillä tuollaisen vuodon takia. Mulla todettiin paljon myoomia, joista yksi todella suuri. Olen menossa kohdunpoistoon. Ap kuitenkin kertoi, että yrittää tulla raskaaksi ja kaikenlaista on kokeiltu.
Kuukuppia ehdotteleville totean itse, että runsailla kuukautisilla se on ihan turha laite. Itse käytin sitä parikymmentä vuotta, mutta kun menoista tuli todella runsaat, oli pakko siirtyä muihin ratkaisuihin. Nykyään mulla ekana vuotopäivänä, joka on ihan naurettavan runsas, käytössä imukykyisin mahdollinen tamponi, jonka vaihdan tunnin tai korkeintaan kahden välein, side ja vielä menkka-alushousut. Näillä pärjää, muuten tulee pakostakin ylivuotoja.
Menkat on kyllä niin syvältä. Tsemppiä kaikille, jotka niistä kärsivät!
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen te kaikki, jotkut nyt ylpeilette kauheasti sillä, että teillä on mökkihuussissa joku juomavesikanisteri käsienpesupaikkana, vain levitätte sen avulla käsiinne likaa. Ensin näpräätte auki sitä likaisin käsin, sitten lirutatte vettä käsiinne ja pesun jälkeen taas sotkette kätenne siinä kanisterissa. Ja kaikki muutkin sen huussin käyttäjät ovat tehneet ennen teitä saman. Onnea vain. :D
Kannattaa ottaa selvää millaisia kanistereita ja mahdollisuuksia onkaan. Nyt tuo provoilusi on vain naurettavaa ja koitat väittää että pöpöt vääränlaisen kanisterin kanssa on pahempi juttu kuin samat pöpöt huussin ovessa, saunan ulko-ovessa ja saunan pesuvadeissa, kauhoissa jne 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käytössä vuotoa hillitsevää lääkettä? Hae kokeeksi lääkäriltä. Ibuprofeenikin auttaa säännöllisesti otettuna.
Ibuprofeiini ei auta, jos vuotaa kuin härän kurkusta.
Mä oon aika 50/60 lähtisinkö ollenkaan apn tilanteessa. Mulla on mennyt pahimmillaan 20 min työmatkalla tamponi+ side täyteen myoomien takia. Ei ois mitään kivaa olla mökillä niin. Noi varsinaiset vuotoa hillitsevät lääkkeet auttoi vähän. kai se onnistuis, mutta olis vaikeeta.
Suosittelen jatkossa Mirenaa, jos se käy elämäntilanteeseen, kaikki vuodot loppui.
Tämä. Oli karmeaa aikaa kun töihin minullakin, autolla 15 km ja sinä aikana suurin tamponi + side täynnä, lorina vaan kävi kun meni vessaan työpaikalla. Ja niitä päiviä ja öitä kun joutui sietämään että koko ajan oltava varuillaan... En halunnut kierukkaa mutta lopulta oli pakko, ja mikä taivas se olikaan! Menkat loppui samantien. Kaduttaa todella, etten ottanut jo 10 vuotta aiemmin.
Pari sukupolvea aiemmin on jopa synnytetty mökkioloissa. Todennäköisesti kyseisellä mökillä on muillakin naisilla ollut kuukautiset aika ajoin. Aloittaja ei maininnut, onko mökillä mahdollisuutta peseytyä joessa, järvessä tai meressä vai onko sauna sopivin paikka?
Ite oon joutunu oleen lähtemättä. Olo ihan hirveä normiolosuhteissakin. Kierukka toi pelastuksen mutta monta vuotta kärsin ja rajoitti myös työssäkäyntiä. Hirvee asia jota ei ymmärretä ennen kuin osuu omalle kohdalle
Vierailija kirjoitti:
Pari sukupolvea aiemmin on jopa synnytetty mökkioloissa. Todennäköisesti kyseisellä mökillä on muillakin naisilla ollut kuukautiset aika ajoin. Aloittaja ei maininnut, onko mökillä mahdollisuutta peseytyä joessa, järvessä tai meressä vai onko sauna sopivin paikka?
Aikaisemmin on pesty pyykitkin avannossa.
Itse en juuri välittänyt näistä sukumökkeilyistä juuri näiden olosuhteiden takia. Saunassa on kaksi ovea, joita kumpaakaan ei saa lukkoon. Se on ihan varma, että joka kerta kun olet siellä kyykkysilläsi kylmässä saunassa niin joku lapsista tulee sinne sisään ja huutaa koko porukalle että se pesee pyllyä tuolla saunassa, tai anoppi hakee tiskivettä padasta. Ei sillä ettenkö voisi sitä ihan itsekin joka kerta ilmoittaa, mutta en vaan viehäty tästä jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle olisi iso ongelma tuo että pitäisi jopa tunnin välein riisua koko alaosasto paljaaksi ja mennä käytännössä katsoen suihkuun, sillä puoli vartaloahan tuossa kastuu. En lähtisi koska en jaksaisi värkätä.
Hame/mekko on aika kätevä. Mitenhän sitä selviää töissä, samalla tavalla sillä retkihuihkulla pystyy kyykyssä pesemään kuin ihan pöntölläkin.
Vierailija kirjoitti:
Niistä sukupolvista puolet naisista kuoli jonkun synnytyksensä jälkeisiin tulehduksiin. Olipa hienoa.
Kyllä voi sanoa että tuo vuotomäärä on skaalan suurimmasta päästä ja harva muukaan varmaan pärjäisi, saati nauttisi, mökkiviikonlopusta vastaavassa tilanteessa. Eli pitää olla tosi sisukas sissi ja puljata siellä kosteuspyyhkeillä ja saunapesuilla, tai sitten vaan jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat LIKAISIA! Kaikki tietävät että naiset on epäsiistimpi ja saastaisempi sukupuoli, hyi!
Ei vaikuta sinun elämääsi, koska naisia ei ole lähelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi sanoa että tuo vuotomäärä on skaalan suurimmasta päästä ja harva muukaan varmaan pärjäisi, saati nauttisi, mökkiviikonlopusta vastaavassa tilanteessa. Eli pitää olla tosi sisukas sissi ja puljata siellä kosteuspyyhkeillä ja saunapesuilla, tai sitten vaan jäädä kotiin.
Näin. Kyllähän sitä varmaan pärjäisi vaikka suokuopassa päällään, mutta onko järkevää käyttää kesäviikonloppuaan noin hankalalla tavalla. Jos haluaa, niin sittenhän se on mentävä.
Jäisin kotiin kärsimään. Hae apua tuohon vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Jäisin kotiin kärsimään. Hae apua tuohon vaivaan.
tässä on sinullekin ap:n vastaus
Teille, jotka sanotte etten ole tehnyt asian eteen mitään:
Minulla on ollut elämäni aikana ainakin viidet eri pillerit käytössä, joista yhdetkään eivät sopineet, vaan pahensivat endometrioosikipua. Tuli myös migreeni, huono mieliala jne. On tehty leikkauskin taudin takia, jopa kemialliset vaihdevuodet pistoksella. Nyt olen hormonitta, koska haluaisin tulla raskaaksi.
Mulle ihan normaalia töissä käydessä laittaa 2 tamponia samaan aikaan imukykyisin yöside lisäsi. Jos tamponin ehtii ajoissa vaihtaa, niin ei tuo sormia pahasti sotke. Itse en ole kokenut isoksi ongelmaksi tunnin välein vaihtaa.
Miksi et ole tehnyt mitään ? Kenenkään ei tarvi kärsiä tästä. Gynelle heti