Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko väärässä että tämä oli mielestäni törkeä keskustelu omista vanhemmista ?

Vierailija
22.07.2025 |

Yhdessä naisporukassa yksi nainen sitä mieltä että vanhempien pitäisi aina maksaa kaikki , pitkälle aikuisikäänkin saakka. Eli olin porukassa, kaikki oli kolmekymppisiä naisia joiden mielestä aina kun on vanhempien seurassa omien vanhempien kuuluu maksaa kaikki. Jos ovat hyviä isiä ja äitejä.

Olin ainoa porukassa joka oli eri mieltä että sitten kun on kunnolla aikuistunut ja tienaa omat rahat, tai saa omia rahoja esim.Kelasta,  vanhempien ei kuulu maksaa ja olla maksumiehiä ja silti voivat olla hyviä vanhempia. Muiden mielestä vanhemmat eivät ole rakastavia ja hyviä, jos heidän seurassa joutuu maksaa menoja ja juttuja omasta pussista.

Tekee mieli kysyä mitä mieltä muut on? 

Mulle tuli itselle olo etten enää halua olla näiden naisten kans tekemisissä. Tuli itselle olo että röyhkeää ja kummallista.

Asenne tuntui niin julkealta. Yksi sanoi että jos vanhemmat joka tapauksessa joskus kuolee niin mitä väliä että he jo elinaikanaan maksaa asioita aina kun on heidän seurassa... 😬 kun kuitenkin perinnönkin heiltä joskus saa.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kelan kautta muiden aikuisten rahat ovat omia rahoja mutta vanhempien antamat eivät?

Vierailija
2/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: Eli kaikki muut oli sitä mieltä että jos on 

- vanhempien luona kylässä

- vanhempien seurassa ulkona

- vanhempien kanssa matkalla

- vanhempien kanssa ostoksilla

Niin vanhempien pitäs maksaa kaikkien kaikki jutut, ellei erikseen sovita että maksaa omat. Yhden  mielestä vanhempien ois pakko maksaa kaikki ja jos eivät maksa, vanhemmat "haluavat hyötyä lapsestaan taloudellisesti" (jestas mikä aivopieru)

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kelan kautta muiden aikuisten rahat ovat omia rahoja mutta vanhempien antamat eivät?

Tais mennä nyt sulla ohi aivan alkuperäinen pointti ja kysymys 🥲

Vierailija
4/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en maksaisi aikuisten lasten kuluja vaikkapa yhteisellä lomalla? En näe tuossa mitään ongelmaa.

Vierailija
5/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miksi siis muiden aikuisten tulisi elättää toisten mukulat?

Vierailija
6/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä tarkoitin itse että jos sinä aikuisena saat tuloja aivan omillasi , töistä tai Kelasta, niin sinun vanhempien ei tarvitse tällöin sinulle mitään maksaa koska oma talous on omalla vastuulla hoidossa. Ei nyt tehdä asiasta monimutkaisempaa - pointti oli että oliko muiden mielestä tää keskustelu naurettava siinä että omien vanhempien pitäs 30v+naisille maksaa aina kun ovat omien lasten kanssa jossain menossa. Itse ainakin haluan maksaa ja tarjota omalle vanhemmille joskus asioita, enkä odota että omat vanhemmat maksaa aina kaiken jos teen heidän kanssa jotain.

- ap

Vierailija
7/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en hankkinut lapsia, niin ei ole kukaan koko ajan käsi ojossa vaatimassa sitäsuntätä

Vierailija
8/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että kuuluu maksaa. 

Vierailija
9/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me ole maksaneet senttiäkään lapsen kuluja sen jälkeen kun hänestä ei saanut enää rahaa.

Vierailija
10/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tekopyhä, pöyhkeä akka. Ei heitäkään sinun seurasi kiinnosta. Ketä kiinnostaisi?

Niin pirun paska rölli, ettei mitään rajaa. 0/0.

Vierailija
11/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en maksaisi aikuisten lasten kuluja vaikkapa yhteisellä lomalla? En näe tuossa mitään ongelmaa.

Minusta on aika törkeää että jos omat lapset velvoittaa ja ottaa itsestäänselvänä että vanhempien seurassa he eivät loslaan maksa mitään. Mutta oli näemmä jo ekojen vastausten perusteella täysin typerä kysyä täällä mitään kun ihmiset tarttuu täysin epäolennaisiin juttuihin eivätkä tajua mitään.

-ap

Vierailija
12/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miksi siis muiden aikuisten tulisi elättää toisten mukulat?

Lue nyt uusiksi koko aloitus

Vierailija
13/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä että kuuluu maksaa. 

Miksi? Minkä takia vanhempien pitää elättää lasta  niin kauan että kuolevat pois?

Vierailija
14/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni vanhempien mitenkään automaattisesti kuulu maksaa aikuisten lasten lomamatkoja tai muuta vastaavaa, toki monet haluavat niin tehdä jos siihen on mahdollisuus. Sen sijaan on kyllä aika outoa jos olen viikonlopun vanhempieni luona ja he alkavat siitä pyytää rahaa. Jos vanhemmilla on varaa ja lapsi saa tulonsa Kelasta niin silloin kyllä vanhemmat voivat maksaa avokätisemminkin yhteisiä reissuja ym.

Vierailija
15/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika keskenkasvuista odottaa moista, itse en ainakaan odota omilta vanhemmilta. Jos ei ole mitään tällaisia velvollisuuksia niin ehkä sitä mielellään maksaakin joskus puolin toisin kun mennään yhdessä vaikka johonkin syömään, olettaen että molemmilla on kuitenkin omia tuloja. 

Vierailija
16/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että se on "rahan pyytämistä " jos vanhemmat sanoo ettei pysty kustantaa aivan kaikkea kaikille 100% aina 😆 

-ap

Vierailija
17/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni täysin eri asia, jos haluan aikuiselle lapselleni tarjota vaikka lounaan (saatan tarjota myös jollekin ystävälle), kuin se, että aikuinen lapseni olettaa lähtökohtaisesti minun maksavan kaikki kulut tapaamisestamme.

Voisin vaikka maksaa yhteisen reissun, liput sekä majoituksen aamiaisineen, ja mukula(t) maksavat itse shoppailunsa ja illallisensa.

Tosin, minun aikuiset lapseni tienaavat niin paljon enemmän kuin minä, että tuppaa menemään niinpäin, että muksu maksaa sen lounaan jo ennen kuin ehdin kaivaa lompakkoani esille

Vierailija
18/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että Suomessa on paljon avuttomia aikuisia ja röyhkeyttä

Vierailija
19/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua. Olin tosin hiljattain vanhempieni luona täys ylläpidolla ja tuskastelen tässä tuleeko millaisia vastusteluja kun laitan rahaa vanhempien  tilille.

En viitsinyt haaskata kyläilyä turhaan draamaan tms, joten päätin että maksan sitten myöhemmin kun olivat vaan taas että ei ei me sun rahoja tms tarvita. Osta lapsille mielummin jotain kivaa jne. 😣

Mun mielest on ok että vanhemmat maksaa kaiken jos haluavat, mutta ei heidän kuulu tehdä niin. No silloin ei ole ok, kun vanhemmat ovat vähissä varoissa tms kuten omani.

Vierailija
20/94 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielestäni täysin eri asia, jos haluan aikuiselle lapselleni tarjota vaikka lounaan (saatan tarjota myös jollekin ystävälle), kuin se, että aikuinen lapseni olettaa lähtökohtaisesti minun maksavan kaikki kulut tapaamisestamme.

Voisin vaikka maksaa yhteisen reissun, liput sekä majoituksen aamiaisineen, ja mukula(t) maksavat itse shoppailunsa ja illallisensa.

Tosin, minun aikuiset lapseni tienaavat niin paljon enemmän kuin minä, että tuppaa menemään niinpäin, että muksu maksaa sen lounaan jo ennen kuin ehdin kaivaa lompakkoani esille

Niin kun minusta se on väärin ja röyhkeää, että aikuinen lapsi olettaa että omat vanhemmat maksaa aina kaiken kun on heidän seurassa eikä tarvitsisi edes kiittää kun se otetaan jonakin vanhempien velvollisuutena.. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi