Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nykyään uusi normaali että näytölle otetaan vanhemnat mukaan?

Vierailija
22.07.2025 |

Vuokra-asunnon näytössä puolet osallistujista oli mukaan tulleita helikopterivanhempia. Kiva katsella asuntoa kun jonkun äiti on koko ajan edessä. Vanhemmat puhuivat lastensa puolesta.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin juuri mukana nuoren kanssa asuntonäytöillä ja vuokrasopimuksen teossa. Tietenkin. Meillä on läheiset välit ja autan nuorta elämän alkuun kaikessa, missä voin. Lisäksi maksoin asunnon vuokravakuuden ja aion maksaa vuokrankin.

T. Äiti

OIjOIjoI! KYL ON NIIN ZÖPÖÖ, 200 YLÄPEUKKUA!!! Kultalusikka perseessä syntynyt ruma pellavapää on sun lapsesi, varmaan pyrkii oikein OIKIXEENKI niinQ! ÖRRÖYH!!! v i t u n luuseriperhe :D varmaan vaihdat peräkasmmaripoikas vaipatkin. 

Ai että kun on nyt joku kade kun jollain on vanhemmat jotka huolehtii/välittää 🥺

Vierailija
62/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla oli vanhemmat mukana katsomassa lupaavan kuuloisia vuokra-asuntoja jo 2000-luvun alulla, kun olin muuttamassa kotoa pois. Olivat hekin kiinnostuneita, millaiseen asuntoon olen muuttamassa. Maksoivat myös vuokran. Toki näytöt olivat yksityisnäyttöjä eikä mitään massatapahtumia.

Omalle 16v lapselleni etsittiin taannoin asuntoa ja todellakin me vanhemmat olimme mukana. Näyttö sovittiin yksityishenkilön kanssa. Hän oli ihan ilahtunut, että pääsi tapaamaan myös meidät vanhemmat ja sai ilmeisesti ihan positiivisen käsityksen perheestämme, koska ilomielin vuokrasi asunnon meille. Me vanhemmat maksamme vuokran.

Toiset idioottivanhemmat siellä :D vaihdatte varmaan wannabe-yksinasujaidiootti teininne paskavaipatkin :D 16veen onkin nyt hyvä oikein DIIVAILLA kun omA KäMpPÄ stadizza!!! ÖRRÖYH. V i t t u lapsiperheet ja perheet kuvottaa mua. Ollaan olevinaan niin MALLI K

Sulla ei oo kyllä kaikki hyvin.

Se meidän teini "diivailee" 7500 asukkaan pikkukylällä ammattikoulussa... 

Olen hyvin tyytyväinen vanhemmuuteeni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla oli vanhemmat mukana katsomassa lupaavan kuuloisia vuokra-asuntoja jo 2000-luvun alulla, kun olin muuttamassa kotoa pois. Olivat hekin kiinnostuneita, millaiseen asuntoon olen muuttamassa. Maksoivat myös vuokran. Toki näytöt olivat yksityisnäyttöjä eikä mitään massatapahtumia.

Omalle 16v lapselleni etsittiin taannoin asuntoa ja todellakin me vanhemmat olimme mukana. Näyttö sovittiin yksityishenkilön kanssa. Hän oli ihan ilahtunut, että pääsi tapaamaan myös meidät vanhemmat ja sai ilmeisesti ihan positiivisen käsityksen perheestämme, koska ilomielin vuokrasi asunnon meille. Me vanhemmat maksamme vuokran.

No te olettekin tällaista mamma ja pappa betalar väkeä. 

Juu, ihan tavallisia duunareita jo ties monennessako polvessa. 

Vierailija
64/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin juuri mukana nuoren kanssa asuntonäytöillä ja vuokrasopimuksen teossa. Tietenkin. Meillä on läheiset välit ja autan nuorta elämän alkuun kaikessa, missä voin. Lisäksi maksoin asunnon vuokravakuuden ja aion maksaa vuokrankin.

T. Äiti

OIjOIjoI! KYL ON NIIN ZÖPÖÖ, 200 YLÄPEUKKUA!!! Kultalusikka perseessä syntynyt ruma pellavapää on sun lapsesi, varmaan pyrkii oikein OIKIXEENKI niinQ! ÖRRÖYH!!! v i t u n luuseriperhe :D varmaan vaihdat peräkasmmaripoikas vaipatkin. 

Mistä näitä i.d.i.o.o.t.t.e.j.a sikiää ? 😳? ? 

Vierailija
65/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. 😂

Oltiin just tyttärelle asuntoa kattomassa. Mä, isäni ja tytär.

Isä on ollut mukana munkin asuntokaupoilla. Omaa kun ostin ja sijoituskämpissä. Pyytänyt mukaan myös autokaupoille. Itse olen maksanut, kuten tytärkin. Isä tekee kuntoarvion yms.

Hän on kätevä käsistään ja näkee enemmän kuin muut. Hänen tietotaitoonsa luottaa kaverinsakin.

Olen myös aikuisen lapsen mukaan lähtenyt hammaslääkäriin. Vähän kädestä pitämään, kun toisella järjetön trauma nuoruudesta.

En ymmärrä, miksei tukeaan saisi näin osoittaa? Esim päivystyksessä ravaa vanhuksia, joilla aikuinen lapsi mukana. Ei siellä kiva ole itsekseen istua tuntikausia.

N53

Vierailija
66/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Ja parasta, jos ryhtyvät takaajiksi vuokranmaksulle. 

Vierailija
67/71 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MULLA ON BVV I T T U ONGELMIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SYÖLN OMAA PASKAAAAAAAAAAAAAAAAA MUTHA FUCKAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Vierailija
68/71 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se on ottaa mukaan luotettava henkilö, jolla on kokemusta asioista ja oppia siinä samalla itsekin kuin huonolla onnella maksaa kantapään kautta oppirahat.

Vierailija
69/71 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sä kova luu...  

PS*

:D 

Tottakai otetaan mukaan tukiverkosto mitä löytyy. Jos löytyy ja tarvetta on. 

Vierailija
70/71 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole mukavampaa hommaa yhdessä kuin yksin?

Vierailija
71/71 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totuus on se, että kun itse nuorena kilpailee samasta asunnosta toisten kanssa, niin sitä on yksin alakynnessä kokonaista joukkuetta vastaan. Kun on itse vastuullinen ja osaa tasantarkkaan hoitaa kaikki asumiseen liittyvät asiat, niin kyllä se ottaa päästä jäädä kakkoseksi vain, koska ei ottanut äitiä näytölle koristeeksi.

Näissä nuorten asumisasioissa jotenkin nousee hyvin konkreettisesti pintaan perhetaustoista johtuva eriarvoisuus. Kerran oli yksi kämppä jo sovittu, mutta va ilmoitti vähän ajan päästä, että hän päättikin myydä asunnon - kaupunkiin muuttavan opiskelijan vanhemmille. Jouduin uudelle kierrokselle kämpänhaussa ja paljon vaikeammassa markkinatilanteessa, kun lukuvuoden alku oli lähempänä. On erittäin vaikea olla olematta katkera, koska mamma betalar -kämppä oli meidän perheessä täyttä utopiaa. 

No vähän vanhempana, valmistuneena ja työllistyneenä voin todeta, että kaikki meni aina ihan hyvin lopulta.