Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä nykyään uusi normaali että näytölle otetaan vanhemnat mukaan?

Vierailija
22.07.2025 |

Vuokra-asunnon näytössä puolet osallistujista oli mukaan tulleita helikopterivanhempia. Kiva katsella asuntoa kun jonkun äiti on koko ajan edessä. Vanhemmat puhuivat lastensa puolesta.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 30 vuotta on ollut tuollaista ja vuokranantajana olen joka kerta vuokrannut asunnon juuri sille nuorelle, jolla vanhemmat ovat mukana. Koskaan ei ole jäänyt vuokria rästiin ja loppusiivous tehdään kunnolla.

Näinpä, yleensä se merkitsee sitä että he opettavat nuorelle myös miten vuokra-asuntoa hoidetaan. Viemärien tyhjennykset sun muut kun kuuluvat sille asukkaalle.

Ruotsissa on olemassa printattuja ohjeita vuokralaisen velvollisuuksista ja asunnon hoidosta. Suomessa ei tällaista ole. Netissä on ehkä jotain ohjeita jos on.

Ai. Kyllä mulle annettu ohjeet kun olen muuttanut.

Vierailija
22/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeehän se vähän vaikeaksi heitellä siitä että jos vähän vuokra myöhästyy niin kyllä me jotain keksitään-juttuja. Miesparka.. :P

Sinulla on outo käsitys asunnon vuokraamisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sai aikoinaan kikkeliesittelyn vanhalta limaiselta ukolta. En todellakaan laske tytärtäni yksin, kun tiedä onko siellä taas joku pervo vastassa.

Vierailija
24/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 30 vuotta on ollut tuollaista ja vuokranantajana olen joka kerta vuokrannut asunnon juuri sille nuorelle, jolla vanhemmat ovat mukana. Koskaan ei ole jäänyt vuokria rästiin ja loppusiivous tehdään kunnolla.

Samaa mieltä. Äitini vuokrasi useaa asuntoa vuosikymmeniä ja parhaita oli opiskelijat, joiden vanhemmat oli kuvioissa mukana. Minusta se on pikemminkin luottamusta herättävää, jos vanhemmat osallistuu nuoren asunnon vuokraukseen ja toimivat tavallaan takuumiehinä/-naisina. Sitä paitsi vanhemmista näkee, mikä on perheen tapa toimia ja millaisia vanhemmat on. 

Muistan, kun mieheni tytär tarvitsi asuntoa, niin paras oli laittaa ilmoitukseen, että isä etsii 19-vuotiaalle opiskelevalle tyttärelleen.... Tuli pilvin pimein soittoja ja lisäksi jäi asiattomat pois. 

Vierailija
25/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä häiritsee sinua koska...?

Koska oli ahdasta ja vanhemmat turhan äänekkäitä. Kun puolet paikalla olijoista on ihmisiä jotka eivät ole muuttamassa asuntoon, niin puolet paikalla olijoista on turhia. 

Vähän outoa tuo tungos. Minulla on useampi vuokra-asunto, enkä pidä yleisiä näyttöjä, vaan sovin jokaiselle kiinnostuneelle ajan yksitellen. Vuokrausfirmat ovat turhia välikäsiä muutenkin, ne vain rahastavat vuokranantajaa, eikä vuokralaisvalinta ole yhtään sen parempi kuin itse tehtynä.

Vierailija
26/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin juuri mukana nuoren kanssa asuntonäytöillä ja vuokrasopimuksen teossa. Tietenkin. Meillä on läheiset välit ja autan nuorta elämän alkuun kaikessa, missä voin. Lisäksi maksoin asunnon vuokravakuuden ja aion maksaa vuokrankin.

T. Äiti

Ai hei, helikopterivanhempi ilmoittautui! Hoidatko lapsen asiat vielä vanhainkodissakin?

Vierailija
27/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli äiti mukana asuntonäytössä. Hän osasi kysyä oikeat kysymykset välittäjältä sekä tarkisti asunnon kunnon ennen vuokrasopimuksen allekirjoittamista. Opin siinä itsekin asioita, mm. vuokralaisen oikeudet, vuokran korotukset ym. 

Vierailija
28/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin nuori ottaa vanhempansa mukaan, ellei ole vielä niin keskeneräinen teini, ettei ole vielä oppinut tulemaan vanhempiensa kanssa toimeen. Vanhemmilla on vuosikymmeniä pidempi kokemus asunnoista, asuntojen vuokraamisesta ja yleisesti siitä miten yhteiskunta toimii, että vuokranantajan mahdollisuudet kusettaa teiniä ovat paljon vähäisemmät kuin jos teini tulisi näytölle yksin.

Vain tyhmä jättää käyttämättä vanhempiensa kokemusperäisen tiedon, ja sellainen tyhmyys on oikeastaan merkki siitä, ettei ole valmis tekemään päätöksiä.

Vierailija
29/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse kuin pedofiileja.

Vierailija
30/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien läsnäolo näytössä haittaa vain niitä vuokranantajia, jotka ovat aikeissa kusettaa vuokralaista.

Vierailija
31/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin juuri mukana nuoren kanssa asuntonäytöillä ja vuokrasopimuksen teossa. Tietenkin. Meillä on läheiset välit ja autan nuorta elämän alkuun kaikessa, missä voin. Lisäksi maksoin asunnon vuokravakuuden ja aion maksaa vuokrankin.

T. Äiti

Ai hei, helikopterivanhempi ilmoittautui! Hoidatko lapsen asiat vielä vanhainkodissakin?

Sinä itse et näytä ymmärtävän mikä on ihan normaalia vanhemmuutta. 

t. Vuokranantaja

Vierailija
32/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äiti

Onko sulla käsittelemättömiä traumoja omasta lapsuudesta ja vanhemmista, jos sua noin paljon ahdistaa vieraiden ihmisten lähesäuset perhesuhteet?

Vierailija
33/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äiti

Oletko katkera, kun sinun vanhempasi eivät piitanneet sinusta?

Vierailija
34/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on 28 ja vieläkin ottaa äitinsä mukaan. Hän muutenki käy melkein päivittäin vanhemmillaan

Ehkä jotkut ovat vaan niin läheisiä. Itse en koskaan ottanut vanhempia mukaan

Vierailija
35/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ajatellut huijata nuoren henkilön allekirjoittamaan miljoonan euron vuokrasopimuksen ja ahdistella häntä seksuaalisesti. Vanhempien läsnäolo pilasi suunnitelmani. Ap 

Vierailija
36/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on holtittomien vanhempien laiminlyöty pikku narsistikakara.

Vierailija
37/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että vanhemmat jotka jo osaavat homman tulevat katsomaan ettei nuorikkoja ihan kybällä pissitä silmiin.

Hehän myös tulevat myös mukaan neuvotteluun pankin lainaosastolle ap jos kaupat tehdään, eli varsin tärkeää heidän nähdä mihin tulevat sitoutumaan.

Yhden henkilön taloudet jotka ostavat suoralla kaupalla asuntonsa, ovat hyvin harvassa.

Vierailija
38/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun etsittiin omalle nuorelle viime kesänä asuntoa, oltiin mukana kumpikin vanhempi. Käytiin nimittäin samalla reissulla useammassa asuntonäytössä. Olisiko meidän ehkä pitänyt jäädä autoon odottamaan, että ap olisi ollut tyytyväinen?

Vierailija
39/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta. Sinne ne sitten tunkee? Muuten lasten harrastukset ja turvallisuus ei kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
40/71 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kyllä ostin asunnon ihan itse, samoin vuokrasin. Tosin pervoja oli siellä linjalla, koska sinkku ei saanut siihen aikaan yleishyödyllisiltä tarjoajilta vuokra-asuntoa. Yksi vuokranantaja jopa pyysi että voitko tuoda vanhempasi mukanasi näyttöön. Valehtelein, että ne on kuolleet. Sain silti kämpän.