Onko tämä nykyään uusi normaali että näytölle otetaan vanhemnat mukaan?
Vuokra-asunnon näytössä puolet osallistujista oli mukaan tulleita helikopterivanhempia. Kiva katsella asuntoa kun jonkun äiti on koko ajan edessä. Vanhemmat puhuivat lastensa puolesta.
Kommentit (71)
Joillakin on välittävät vanhemmat.
Mulla on ollut aina iskä mukana tai vähintään olen kysynyt häneltä mielipiteen asuntoilmoituksesta sekä vuokrasopimuksesta ennen kuin olen allekirjoittanut mitään. Vaikka 100% varmasti pystyn maksamaan vuokrani enkä siinä tarvitse vanhempien apua todellakin hyödynnän toisen 40 vuoden asuntokokemuksen, varsinkin kun iskä itse myös vuokranantaja usealle asunnolle sekä tietää remonttihommista työnsä kautta melko paljon. Useammin kuin pari kertaa on vuokrasopparista puuttunut jotain oleellista tai esimerkiksi selvinnyt että iso remontti tulossa pian tms. mitä en itse olisi osannut kysyäollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Jos se on lapselle OK? Eikä vanhemmat päsmäröi. Eihän nuorilla ole kokemusta näistä asioista eikä he ymmärrä välttämättä kysyä kaikkia tärkeitä asioita.
No esim jos on pieni asunto ja muutkin haluaa nähdä, sellaiset joilla olisi kiinnostusta vuokrata ja maksaa vuokra ihan itse? Riittäiskö jos ottaisi vain yhden vanhemman mukaan? Tarviiko sinne koko perhettä ottaa? Entäpä, jos mietittäisi etukäteen mitä näytöllä kannattaa kysyä ja katsoa?
VuokranantajaMulkku helvetistä, sulle on kaikki niiiiiiin hankalaa! Ja mitään et osaa. Kaikki asiat mitä y-ri-tät "hoitaa" menee ns. reisille. Mikään ei onnistu, kaikki pitää vuokralaisen hoitaa ja neuvoa. Näitä on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Jos se on lapselle OK? Eikä vanhemmat päsmäröi. Eihän nuorilla ole kokemusta näistä asioista eikä he ymmärrä välttämättä kysyä kaikkia tärkeitä asioita.
No esim jos on pieni asunto ja muutkin haluaa nähdä, sellaiset joilla olisi kiinnostusta vuokrata ja maksaa vuokra ihan itse? Riittäiskö jos ottaisi vain yhden vanhemman mukaan? Tarviiko sinne koko perhettä ottaa? Entäpä, jos mietittäisi etukäteen mitä näytöllä kannattaa kysyä ja katsoa?
Älä järjestä massanäyttöjä, jos asuntoon ei massaa mahdu. Meillä oli näyttö per mahdollinen vuokralainen.
Eräs vuokranantaja on varmaan kasvanut ja kehittynyt 9kk kohdussa sekä syntynyt napanuora tiukasti kaulan ympärillä. Jutut ja asioitten järjestelykyky olivat sen tasoisia.
Kyllä minulla oli vanhemmat mukana katsomassa lupaavan kuuloisia vuokra-asuntoja jo 2000-luvun alulla, kun olin muuttamassa kotoa pois. Olivat hekin kiinnostuneita, millaiseen asuntoon olen muuttamassa. Maksoivat myös vuokran. Toki näytöt olivat yksityisnäyttöjä eikä mitään massatapahtumia.
Omalle 16v lapselleni etsittiin taannoin asuntoa ja todellakin me vanhemmat olimme mukana. Näyttö sovittiin yksityishenkilön kanssa. Hän oli ihan ilahtunut, että pääsi tapaamaan myös meidät vanhemmat ja sai ilmeisesti ihan positiivisen käsityksen perheestämme, koska ilomielin vuokrasi asunnon meille. Me vanhemmat maksamme vuokran.
Nykyään löytyy joka hetkeen joku ahdistuja.
Se on vaan hyvä merkki, jos nuorella on välittävät ja huolehtivat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan noin on ollut, paitsi toki ap:lla itsellään.
Eri, mutta ei vanhempia kyllä todellakaan ole otettu mukaan VUOKRAkämppien näytöille. Omistusasuntojen näytöt vielä ymmärrän, mutta pitää olla aika avuton ja/tai täysin vanhempien kontrollissa jos vanhemmat pörrää mukana kun etsitään vuokrakämppää itselle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin juuri mukana nuoren kanssa asuntonäytöillä ja vuokrasopimuksen teossa. Tietenkin. Meillä on läheiset välit ja autan nuorta elämän alkuun kaikessa, missä voin. Lisäksi maksoin asunnon vuokravakuuden ja aion maksaa vuokrankin.
T. Äiti
OIjOIjoI! KYL ON NIIN ZÖPÖÖ, 200 YLÄPEUKKUA!!! Kultalusikka perseessä syntynyt ruma pellavapää on sun lapsesi, varmaan pyrkii oikein OIKIXEENKI niinQ! ÖRRÖYH!!! v i t u n luuseriperhe :D varmaan vaihdat peräkasmmaripoikas vaipatkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla oli vanhemmat mukana katsomassa lupaavan kuuloisia vuokra-asuntoja jo 2000-luvun alulla, kun olin muuttamassa kotoa pois. Olivat hekin kiinnostuneita, millaiseen asuntoon olen muuttamassa. Maksoivat myös vuokran. Toki näytöt olivat yksityisnäyttöjä eikä mitään massatapahtumia.
Omalle 16v lapselleni etsittiin taannoin asuntoa ja todellakin me vanhemmat olimme mukana. Näyttö sovittiin yksityishenkilön kanssa. Hän oli ihan ilahtunut, että pääsi tapaamaan myös meidät vanhemmat ja sai ilmeisesti ihan positiivisen käsityksen perheestämme, koska ilomielin vuokrasi asunnon meille. Me vanhemmat maksamme vuokran.
No te olettekin tällaista mamma ja pappa betalar väkeä.
Onko sulla jotain salattavaa vai miksi pelottaa jos on kokeneempaa väkeä mukana katsomassa asuntoa?
Eiköhän ne vamhemmat sen maksa, joten seuraavat perässä yhteiskunnanvaroja hyödyntäen se nuori on se maksaja..
muuten kyllä tosi outoa tai ihan tynnyressä elänyt, joka lasketaan ulos ekaa kertaa
Vierailija kirjoitti:
Toiset idioottivanhemmat siellä :D vaihdatte varmaan wannabe-yksinasujaidiootti teininne paskavaipatkin :D 16veen onkin nyt hyvä oikein DIIVAILLA kun omA KäMpPÄ stadizza!!! ÖRRÖYH. V i t t u lapsiperheet ja perheet kuvottaa mua. Ollaan olevinaan niin MALLI KANZALAISIA ISON PERHEEN KANSSA, OIKEIN PERHEEN ISIÄ JA ÄITEJÄ!!! Olette ruma keskinkertainen KALKKUSTEN PERHE.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on välittävät vanhemmat.
Noh itse tulkitsisin asunto näytöllä.. okei tää ei osaa hoitaa elämäänsä eikä maksaa vuokraa.. ei jatkoon
Vierailija kirjoitti:
Myös silloin kun nuori ei angstiltaan pysty maksaa vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Noin 30 vuotta on ollut tuollaista ja vuokranantajana olen joka kerta vuokrannut asunnon juuri sille nuorelle, jolla vanhemmat ovat mukana. Koskaan ei ole jäänyt vuokria rästiin ja loppusiivous tehdään kunnolla.
B I N G O 👏 ap:lle mallia !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 30 vuotta on ollut tuollaista ja vuokranantajana olen joka kerta vuokrannut asunnon juuri sille nuorelle, jolla vanhemmat ovat mukana. Koskaan ei ole jäänyt vuokria rästiin ja loppusiivous tehdään kunnolla.
Näinpä, yleensä se merkitsee sitä että he opettavat nuorelle myös miten vuokra-asuntoa hoidetaan. Viemärien tyhjennykset sun muut kun kuuluvat sille asukkaalle.
Ruotsissa on olemassa printattuja ohjeita vuokralaisen velvollisuuksista ja asunnon hoidosta. Suomessa ei tällaista ole. Netissä on ehkä jotain ohjeita jos on.
Suomessakin on, kun vähän näet vaivaa.
Itse tein vuokrakämppiin ohjeet.
Helpottaa kummasti, eikä soita jokaisen lampunvaihdon yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä merkki jolle ei vuokrata jaksaisitkomitse niitä kaikkia meilejä milloin mistäkin ahdistuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
B I N G O 👏 ap:lle mallia !
Niin varmaan toki eri asia jos sait vanhemmat siitä takaajiksi
Nykyaikana ihmiset ovat sellaisia, että on parempi varmistaa ettei siellä näytöllä ole joku pervo setä "näytöllä".