Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten musta tuntuu että meikki vanhentaa minua?

Vierailija
22.07.2025 |

En meikkaa usein, mutta kun meikkaan ihan kevyestikin, (ripsiväri, meikkivoide) en pidä lopputuloksesta. Tuntuu että rypyt vain korostuvat ja näkyvät paremmin, samoin kun kaikki ihon epätasaisuudet. Samoin ärsyttää se että meikkiä pitää kokoajan varoa, ettei esim. silmiä hieraistessa meikki leviä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu aah🤤

Vierailija
22/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut hyvä rypytön iho, mutta 70 ikävuoden jälkeen ei todellakaan voi käyttää juuri meikkivoiteita. Ohut öljy on paras , aavistus poskipunaa ,huolitelllut kulmat ja ripset. Se on siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kokemusta itseni meikkauksesta täytyy silti sanoa, että se on taitolaji.

Joskus nuorena pojankloppina sitä luuli monia naisia "luonnonkauniiksi", mutta viimeistään seurustelujen aikana oppi arvostamaan tuota taitoa. Jotkut osaa tehdä sen tyylillä, toiset ei niinkään.

Vierailija
24/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vahvaa meikkiä yrittää näin vanhempana tehdä, niin helposti tulee sellainen drag queen-efekti. Ainakin minulle. Eli kevyempi tosiaan parempi 

Vierailija
25/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä että täällä on juurikin hyviä vinkkejä että alaripsiin ei aina kannata laittaa ripsiväriä ja esim valkoisella rajauskynnällä saa silmiin avaramman näköistä katsetta kun sitä laittaa alas vesirajaan. Poskipunaa kannattaa laittaa yläviistosti ja alaluomelle vaaleaa kuulasta korostukseen tarkoitettua puuterimaista meikkiä joka tuo valoa silmien alle häivyttäen tummia silmänalusia ja varjoja. 

Vierailija
26/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko lisää neuvoja, minkälaisia tuotteita tarkalleen käytätte vähän jo vanhemman naisen iholle? Itse en ymmärrä minkälaisia eroja esim. meikkivoiteissa on. Ap

L'Oreal true match on hyvä ja melko edullinen ohut meikkivoide. Elf halo glow setting powder on ihana hehkua tuova tuote, tosin käytän nenään ja hiusrajaan mattaisenpaa Benecosin kivipuuteria. Voidemaisena poskipunana käytän Elfin camo liquid tuotetta, se on tosin melko pigmenttinen eli levitys vaatii hieman harjoittelua.

Vierailija
27/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on iskenyt jokin hormonaalinen akne ja poskissa on näppylöitä. Eli pakko yrittää niitä peittää suht peittävillä aineilla. Samaa meikkivoidetta ei kyllä pysty otsaan laittamaan, kun keräytyy juonteisiin. Ärsyttää. 

Vierailija
28/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheltä katsottuna se vanhentaa, kaukaa katsottuna nuorentaa. Siinä on meikit hyödyt ja haitat.

Jos ei osaa meikata, niin kyllä. Eri ikäisenä eri tuotteet sopivat. 

Vierailija
29/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ammattilaisetkaan eivät osaa meikata kauniisti vanhaa naamaa. Johtuu varmaan siitä, että itse ovat usein nuoria ja asiakkaat myös. Ei siis kerry kokemusta. Toisaalta en ole koskaan tajunnut erästä vanhempaa julkkismeikkaajaa, joka on meikannut paljon vanhempia artisteja. En viitsi sanoa nimeä, RH, tästä osa arvaa. Raskas meikki tekee kypsästä daamista draq queenin.... Joskus Helsingin kaduilla tullut vastaan julkkiksia, jotka näyttävät järkyttävän rumilta. Lehden kannessa ihania, todellisuudessa ei.

Vierailija
30/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko lisää neuvoja, minkälaisia tuotteita tarkalleen käytätte vähän jo vanhemman naisen iholle? Itse en ymmärrä minkälaisia eroja esim. meikkivoiteissa on. Ap

Chanel skin tint, sisley phyto teint tai phyto hydra teint ovat kevyitä. La mer meikkivoide tai Guerlain terracotta le teint glow hiukan peittävämpiä mutta laadukkaita aikuiseen ihon tarpeta  silmällä pitäen. Myös meikin pohjustusta kannattaa pohtia,eritoten jos meikin tulee pysyä koko päivän. Kevyt kiinnityspuuteri voi olla paikallaan, hyvin voi riittää Guerlain meteorites kuulat.

Vierailija
31/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on iskenyt jokin hormonaalinen akne ja poskissa on näppylöitä. Eli pakko yrittää niitä peittää suht peittävillä aineilla. Samaa meikkivoidetta ei kyllä pysty otsaan laittamaan, kun keräytyy juonteisiin. Ärsyttää. 

Kannattaa tuo iho hoitaa kuntoon ennenkuin arpeutuu ja botoxia otsaan.

Vierailija
32/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäiset tuotteet jauheiden sijaan, ja aivan ohuita kerroksia (sormin, sienellä tai siveltimellä).

Näillä pärjää pitkälle:

- Oman ihon sävyinen peitevoide, jolla korjataan vain pieniä kohtia: silmänaluset, punoitus, finnit, aurinkoläiskät... Edullinen suositus: NYX Bare With Me. Panostaisin ihon hoitoon enemmän kuin sen meikkaamiseen. Aurinkosuoja + C-vitamiiniseerumi on hyvä ja helppo yhdistelmä.

- Nestemäinen poskipuna. Näitä löytyy paljon hyviä edullisia, mm. Elfiltä, Isa Doralta ja Lumenelta. Sävyjä vain kokeilemaan!

- Käy nypityttämässä ja värjäämässä kulmat ammattilaisella. Pidät ne sitten ojossa jollain kulmamaskaralla, jos koet tarpeelliseksi. Jos ripset ovat kovin vaaleat, nekin voi värjäyttää samalla.

- Huulille saattaa riittää joku itseä miellyttävä puna, ellei huulet ole niin ryppyiset että väri karkaa juonteisiin. Jos näin on, niin hanki sen sijaan rajauskynä. Joku pitävä muttei kuiva. Sopivan pehmeää rajauskynää voi käyttää koko huulilla myös, niin ei tarvi punaa erikseen.

Vierailija
33/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän Avenen Bb voidetta, joka riittävän ohutta ja tasoittaa ihon värin.Sisältää myös suojakertoimen, paras löytö minun iholle kokeilujen jälkeen.Ikä 64 v.

Vierailija
34/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheltä katsottuna se vanhentaa, kaukaa katsottuna nuorentaa. Siinä on meikit hyödyt ja haitat.

Juuri näin. Naistenlehtien kansissa kun on välillä vanhempia naisia, tai esim. iltsarien kuvia, niin zoomatkaapa niitä. Se meikki ei enää näytäkään hyvältä vaikka on ihan ammattilaiset asialla.

Terveiset Jenni Vartiaisen fototiimille. Yksi Suomen kauneimpia naisia, mutta se meikki on aivan liian paksu ja dramattinen.

Vierailija
35/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

By Raili.. Raili Hulkkosen meikkivoide on hyvä aikuiselle naiselle. Ohut ja kaunis! Juuri mun mies sanoi, et näytät kauniilta kun sulla on vähemmän meikkiä :) Olin laittanut tuota meikkivoidetta ja ohuelti muutakin. En koskaan ole kovin paksusti meikannut, mutta meikkivoide on tärkein valita huolella!!

Oon 45 "vasta" :D

Vierailija
36/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamela Anderson on esimerkki tästä.

Jätti pois 80 prosenttia meikistä, ja näyttää kauniimmalta ja nuoremmalta.

Vierailija
37/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jossain vaiheessa tulee se raja vastaan että alkaa näyttämään halkeilevalta betoniseinältä pakkelit naamassa ja silmärajaukset huulipunien kera korostaa ainoastaan pubiruusumaista puolta.

Vierailija
38/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollennaisinta on että iho on hyvinvoiva ja kosteutettu, sen päälle hyvin kevyt meikkivoide.

Vierailija
39/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaiho, tosin iän myötä kosteutta kaipaava. En ole löytänyt sopivaa meikkivoidetta, sävyttävät kosteusvoiteet ja kesällä aurinkopuuteria. Musta ripsari yläripsiin ja joskus nudemeikki luomiin. Kulmiin kestovärjäys tummanruskealla. Huuliin ja kynsiin vaihtuu väri vaikka vaatetuksen mukaan. Joskus onnistuu meikki, joskus ei. En osaa rajata silmiä. Ehkä kosmetologeilta ja tavaratalojen meikkiosastoilta voi varata ajan, jossa saisi vinkkejä. N+60.

Vierailija
40/44 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka Sokoksen kauneuspäiville tai Kicksin meikkineuvontaan. Usein kampanjoiden yhteydessä on ammattilaisia paikalla neuvomassa ja kokeilemassa tuotteita iholle. Esimerkiksi meikkivoiteen voi kokeilla niin, että ammattilainen hakee sopivan tuotteen. Itse olen 65-vuotias ja ehdottomasti meikki parantaa ulkonäköä! Ilman meikkiä olen ihan haamu. Jos meikit jämähtää juonteisiin, onko ihonhoidosta huolehdittu? Kosmetologin pakeille sitten.

Itse en ole vuosiin käyttänyt meikkivoiteena muuta kuin sävytettyä päivävoidetta, varsinaiset meikkivoiteet tuntuu olevan jotenkin liikaa. Ja sen sävytetyn päivävoiteenkin alle aina jotakin, yleensä nykyään seerumi. En koskaan laita mitään värillistä suoraan iholle. Jos alla ei ole mitään kosteuttavaa, tulee epätasaista, vaikka iho ei ole kuiva.

Nyt kesällä meikki on sävytetty päivävoide, voidemainen poskipuna, pikkasen sudilla meikkipuuteria nenään ja otsaan kiiltoa estämään, värillinen kulmavaha, ripsiväriä ja huulikiilto. Ja päälle ainakin helteellä kiinnityssuihke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi