Miten musta tuntuu että meikki vanhentaa minua?
En meikkaa usein, mutta kun meikkaan ihan kevyestikin, (ripsiväri, meikkivoide) en pidä lopputuloksesta. Tuntuu että rypyt vain korostuvat ja näkyvät paremmin, samoin kun kaikki ihon epätasaisuudet. Samoin ärsyttää se että meikkiä pitää kokoajan varoa, ettei esim. silmiä hieraistessa meikki leviä.
Kommentit (44)
Kun vanhenee, erityisesti ihon meikkaaminen pitää tehdä kevyemmillä ja hieman hohtoa sisältävillä tuotteilla. Samoin musta ripsiväri on harvoin se paras vaihtoehto, kokeile ruskeaa. Itse tykkään nyt 40 vuotiaana kovasti ripsivärittömästä lookiata laitan kyllä meikkivoiteen, peitevoiteet, poskipunan, highlighterin ja varjostukset, mutta silmiin laitan vain hyvin kevyen varjostuksen ja ehkä vaaleampaa peitevoidetta liikkuvalle luomelle.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän tulee juonteita ja meikki pakkautuu niihin juonteisiin korostaen niitä. Kyllä mäkin vielä joskus 25-vuotiaana saatoin käyttää aika paksua ja peittävää meikkivoidetta, mutta näin 34-vuotiaana enää en. Pakko hakea kevyempiä vaihtoehtoja tilalle. Tykkään myös esim. Brow Liftistä, jolla saan suoraan alaspäin sojottavat kulmakarvat ojennukseen ja muotoiltua kulmien mukaiseksi. Se virkistää katsetta.
Älä laita. Laita huulipunaa kevyt kerros, sopiva väri. Pikkupuuteri nokkaan.
No totta kai vanhentaa, jos ei esimerkiksi osaa meikata, on huonot tuotteet jne.
Kun ikää tulee, olen vaihtanut meikkivoiteen kevyempään, kulmat meikkaan kevyesti ja luonnollisesti, ei mitään paksuja tummia kulmia enää. Ripsiväriä laitan vain yläripsiin, alaripsiin laitettaessa silmänalusjuonteet vaan korostuu. Ripset pitää taivuttaa toki. Silmiä en enää rajaa ollenkaan, sekin jotenkin väsyttää ilmettä, koska ilmeisesti en osaa meikata niitä oikein. Eli vähemmän meikkiä, enemmän sellaista kuulautta.
Kiitos erittäin hyvistä neuvoista! Ap
Vierailija kirjoitti:
Läheltä katsottuna se vanhentaa, kaukaa katsottuna nuorentaa. Siinä on meikit hyödyt ja haitat.
Juuri näin. Naistenlehtien kansissa kun on välillä vanhempia naisia, tai esim. iltsarien kuvia, niin zoomatkaapa niitä. Se meikki ei enää näytäkään hyvältä vaikka on ihan ammattilaiset asialla.
En laita välttämättä kuin ripsaria ja vähän väriä huuliin. Ehkä poskipunaa (voidemaista).
Meikkivoiteet näyttää kaikki huonoilta mulla, laitan vähän mineraalimeikkiä jos on pakko.
Sen olen huomannut, että iän myötä kannattaa meikata niukasti ja luonnollisesti. Ripsivärin laittaminen on jännitävää, kun ei näe lähelle tarkasti ilman lukulaseja.
Keskity kulmiin ja huuliin. Meikkivoide vaihtoon kevyempään. Kokeile nestemäistä poskipunaa, kevyt aurinkopuuteri. Olethan huolehtinut ihonhoidosta, hyvä iho on kaikkein tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Kun vanhenee, erityisesti ihon meikkaaminen pitää tehdä kevyemmillä ja hieman hohtoa sisältävillä tuotteilla. Samoin musta ripsiväri on harvoin se paras vaihtoehto, kokeile ruskeaa. Itse tykkään nyt 40 vuotiaana kovasti ripsivärittömästä lookiata laitan kyllä meikkivoiteen, peitevoiteet, poskipunan, highlighterin ja varjostukset, mutta silmiin laitan vain hyvin kevyen varjostuksen ja ehkä vaaleampaa peitevoidetta liikkuvalle luomelle.
Mulle ruskea ripsari tekee itkuisen näköiset silmät, korostaa siis jotenkin jotain punaista sävyä siinä luomissa.
Olisiko lisää neuvoja, minkälaisia tuotteita tarkalleen käytätte vähän jo vanhemman naisen iholle? Itse en ymmärrä minkälaisia eroja esim. meikkivoiteissa on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän tulee juonteita ja meikki pakkautuu niihin juonteisiin korostaen niitä. Kyllä mäkin vielä joskus 25-vuotiaana saatoin käyttää aika paksua ja peittävää meikkivoidetta, mutta näin 34-vuotiaana enää en. Pakko hakea kevyempiä vaihtoehtoja tilalle. Tykkään myös esim. Brow Liftistä, jolla saan suoraan alaspäin sojottavat kulmakarvat ojennukseen ja muotoiltua kulmien mukaiseksi. Se virkistää katsetta.
Onnekkaat. Jotkut kärsii ruttunaamasta teinistä asti. Sitä ikää ei edes tule, että voisi tehdä sellaisen kunnon meikin, maalata kasvot paksusti.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen huomannut, että iän myötä kannattaa meikata niukasti ja luonnollisesti. Ripsivärin laittaminen on jännitävää, kun ei näe lähelle tarkasti ilman lukulaseja.
Hanki suurentava meikkauspeili.
Vierailija kirjoitti:
Kun ikää tulee, olen vaihtanut meikkivoiteen kevyempään, kulmat meikkaan kevyesti ja luonnollisesti, ei mitään paksuja tummia kulmia enää. Ripsiväriä laitan vain yläripsiin, alaripsiin laitettaessa silmänalusjuonteet vaan korostuu. Ripset pitää taivuttaa toki. Silmiä en enää rajaa ollenkaan, sekin jotenkin väsyttää ilmettä, koska ilmeisesti en osaa meikata niitä oikein. Eli vähemmän meikkiä, enemmän sellaista kuulautta.
Mä aloin käyttämään rajauksena tightliningia, eli väri sinne yläripsarin alle. Googlaa, vähän vaikea selittää. Katseeseen tulee vähän ryhtiä ja ripset näyttää pidemmiltä mutta ei ole kuitenkaan niin meikattu tai raskas kuin perinteisellä rajauksella.
Kyllähän se helposti voi tuon efektin tehdäkin jos/kun tuotteet ei ole oikeat eikä tekniikka eikä tiedetä miten korostetaan haluttuja piirteitä ja mitä peitetään. Eikä siis mitenkään kritiikkinä vaan ihan sillä että meikkaaminen on oikeasti tekniikkalaji ja välineurheilua
Jos tykkäät välillä meikata tai useamminkin tahtoisit mutta et saa haluttua lopputulosta ja siksi jää vähemmälle niin suosittelen käymään ammattilaisen penkissä joka osaa antaa sulle vinkkejä. Ihotyyppikin vaikuttaa paljon siihen mitä tuotteita kannattaa käyttää ja hybän meikin pohja lähteekin oikeanlaisesta pohjustuksesta ja ihon hoidosta. Tässäkään nyt ei tarvitse kymmeniä purkkeja.
Monesti vähempi on enempi ja etenkin jos alkaa olla jo iän tuomia ryppyjä ym. joita helposti vahingossa korostaa kun tarkotus on häivyttää.
Hyvällä sun ihotyypille sopivalla pohjustusvoiteella tasotat ihoa jolloin meikkivoide ei kasaannu yhtä herkästi juoviin ja näin muodosta varjoa vääriin paikkoihin. Lisäksi kannattaa miettiä käyttääkö todella peittävää vai riittäisikö BB voide tai mahdollisesti vaan peitevoide silmien alle. Kiinnitys on myös tärkeää ettei meikki lähde liikkeelle. Silmien ja ihon sävyllä on myös väliä kun valitaan poskipunan sävyä tai luomiväriä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ruskea ripsari tekee itkuisen näköiset silmät, korostaa siis jotenkin jotain punaista sävyä siinä luomissa.
Mulla vähän sama! Korealaisella rom&nd- merkillä on hyvä harmaa ripsari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ruskeat ripsivärit taittavat punaiseen. Sisleyllä on hyvän värinen kunnon ruskea,hoitaa myös ripsiä. Ostan aina alennuksella kun on aika arvokas,jatkan kyllä sen käyttöä kun ei ärsytä silmiä.
Vanhemmiten pitää meikata eri tavalla kuin nuorena, mutta useimmat jumittuvat samoihin tyyleihin ja tuotteisiin.
Nykyään pyrin laittamaan meikkivoidetta mahdollisimman vähän ja työstämään sen ihoon kunnolla. Nuorena en välittänyt kulmista, nyt niiden (luonnollinen) muotoilu on tärkeää. Ennen panin lilaa ja vihreää luomiin, nyt jonkin luonnollisen varjostuksen. En myöskään laita enää ripsaria alaripsiin. Nuorena en käyttänyt poskipunaa, nyt jokin kevyt rosan sävy raikastaa. Huulipunissa suosin lip stain -tyyppisiä tuotteita, jotka värjäävät huulet, mutta tuotetta ei jää iholle. Esimerkiksi Essencellä on pari luonnollisen sävyistä lip stain -huultenrajauskynää, jotka maksavat vain muutaman euron.
N54
Läheltä katsottuna se vanhentaa, kaukaa katsottuna nuorentaa. Siinä on meikit hyödyt ja haitat.