Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helle pilaa loman :(

Vierailija
21.07.2025 |

Olen nyt kolmatta viikkoa lomalla ja koko he*vetin ajan on ollut hellettä. Mitään ei pysty, eikä jaksa ulkona tehdä, eikä huvita edes lähteä mihinkään, kun joka paikassa on kuuma ja aurinko paistaa taivaan täydeltä. Kotona onneksi ei ole kuuma ja täällä olenkin puuhannut kaappien siivouksia yms. Onneksi pääsee viikon päästä töihin. 

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sataisi ja olisi kylmä: valitetaan 

jos on aurinkoa ja lämpöä: valitetaan

summa summarum; AINA löytyy valittamisen aihetta. gooooood luck 😎

Kyllä valitetaan, mutta valittajat on eri ihmiset. Helteestä tykkäävät valittaa kylmällä ja hellettä inhoavat lämpimällä.

Ei pidä paikkaansa. Minä pidän helteestä, mutta en myöskään valita kun talvella on pakkasta, ja mielestäni ei ole ihmisoikeusrikkomus kun talvella asunnossa on lämpötila alle 19 astetta. Minulla on laaja mukavuus alue, ja se,  alkaa nykyään olla erittäin harvinaista ihmisillä. 

Vierailija
62/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kestä kuumaa, en silloin kun olin alipainoinen enkä nyt vähän tukevampana. Muistan, että pienikokoinen äitinikin kärsi aina helteillä. Ilmalämpöpumppu on päällä kuivausohjelmalla ja kotona on ihan hyvä olla, siitä huolimatta liikun paljon perheen kanssa ulkona, kun kerran on loma. Tunnen muitakin jotka eivät nauti helteistä ja meille onkin tullut tapa treffata kaupoilla ja ravintoloissa joissa hyvä ilmastointi. Me voimme onneksi sanoa ääneen, miltä milloinkin itsestämme tuntuu, mutta huomaan, että täällä on ihmisiä joiden läheiset tuskin voivat kertoa tuntemuksistaa  ilman rumia haukkumasanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanat säät! Tällaista saisi olla vuoden ympäri. 

Niinpä ja olisi ihanaa jos lämpötila ei koskaan laskisi alle +30 asteen. Mitä kuumempi ulkona on, sitä enemmän mä nautin, koska mulla on oma ilppi ja voin köllötellä sen edessä. Lisää vaan hellettä ja korkeampia lämpötiloja!

Vierailija
64/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen tämähän onkin k.ehari ulilautapentujen trolliketju. Koskakohan nämä olmit ymmärtävät ettei "läskeillä" ole mitään tekemistä sen kanssa sietääkö keho ylikuumaa ilmaa viikkokausia. Eihän näitä porotus vaivaa kun löllyttelevät mamman kellarissa ilppi huutaen..

Jokainen normaali ihminen tottuu alle 30 asteen lämpötilaan viikossa. Ja sen yli ei takuulla ole mennyt. 

Älä puhu paskaa hellehuoraaa  kukaan täyspäinen ei tykkää eikä nauti mistään perkeleen +30  hiki paskasta.

Miten se on sinulta pois jos joku nauttii? Miten oloasi helpottaisi jos kaikki muutkin kärsisi?

Kai se masentuneilla olo pahenee varsinkin silloi

Omituinen ajatus, että masentuneita jotenkin piristäisi jos heidän ympärillään on vain muita masentuneita ja itsetuhoisia.

Vierailija
65/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paitsi että kotonakin on helvetin kuuma eli täällä sisälläkään ei jaksa eikä pysty tehdä mitään. Lomasta oli pari ekaa päivää just täydellistä kesäsäätä mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut tehdä yhtään mitään mitä suunnitelmissa oli. Lenkillä olisi voinut käydä anivarhain / iltamyöhällä vaikka olisi ollut töissäkin ja siinäpä ne aktiviteetit on loman ajan olleet. Ei ole saakeli saanut edes nukuttua vaan univelkaa on nyt entistenkin päälle. 

Ei tällainen kesäloma rentouta eikä lataa akkuja.

Vierailija
66/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ja olisi ihanaa jos lämpötila ei koskaan laskisi alle +30 asteen. Mitä kuumempi ulkona on, sitä enemmän mä nautin, koska mulla on oma ilppi ja voin köllötellä sen edessä. Lisää vaan hellettä ja korkeampia lämpötiloja!

ONpa sulla sarja jankuttaja kusta päässä.

Vierailija
67/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ajatus, että masentuneita jotenkin piristäisi jos heidän ympärillään on vain muita masentuneita ja itsetuhoisia.

Niin on. En myöskään sanonut niin tuossa aiemmassa kommentissani.

Vierailija
68/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Etelä-Suomessa ole mitään erikoisen kuumaa ollut, kun ei esimerkiksi Helsingissä ole yhtenäkään päivänä tänä kesänä 30 astetta ylittynyt. Keski-Suomen korkeudelta ylöspäin yli 30 asteen lukemia on ollut, mutta ei ole sielläkään tainnut silti edes yhtään paikkakuntakohtaista lämpöennätystä tulla. Vuoden 2010 ennätyshelteitä ei olla lähelläkään  Tällainen heinäkuu sattuu yleensä muutaman vuoden välein.

Vierailija
69/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikilla ei ole työpaikallakaan ilmastointia, tai joutuu olemaan ulkona paahteessa töissä. Mietipä sitä. Mä en myöskään tykkää helteistä, mutta olen hiton kiitollinen että sain kesälomani tähän kuumimpaan aikaan. Saan olla kotona ilmastoinnin ääressä. Työpaikalla olisin ihan kuolemaisillani, kun siellä ei ole ilmastointia ollenkaan.

Nyt on hyvä aika tehdä vesipesuja, kun saa esimerkiksi pieniä mattoja pesty ja laitettua partsille tai pihalle kuivumaan. Myös auto on hyvä pestä kunnolla sisätiloista ja kuivuu hyvin kun tuulettaa auton ovet auki. Täytyy vaan ottaa tästäkin kaikki hyödyt irti. 

Vierailija
70/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Etelä-Suomessa ole mitään erikoisen kuumaa ollut, kun ei esimerkiksi Helsingissä ole yhtenäkään päivänä tänä kesänä 30 astetta ylittynyt. Keski-Suomen korkeudelta ylöspäin yli 30 asteen lukemia on ollut, mutta ei ole sielläkään tainnut silti edes yhtään paikkakuntakohtaista lämpöennätystä tulla. Vuoden 2010 ennätyshelteitä ei olla lähelläkään  Tällainen heinäkuu sattuu yleensä muutaman vuoden välein.

AAAAAAA jos helsingissä ei ole ollut kuuma sit ei muuallakaan suomessa.

Vierailija
71/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikilla ei ole työpaikallakaan ilmastointia, tai joutuu olemaan ulkona paahteessa töissä. Mietipä sitä. Mä en myöskään tykkää helteistä, mutta olen hiton kiitollinen että sain kesälomani tähän kuumimpaan aikaan. Saan olla kotona ilmastoinnin ääressä. Työpaikalla olisin ihan kuolemaisillani, kun siellä ei ole ilmastointia ollenkaan.

Nyt on hyvä aika tehdä vesipesuja, kun saa esimerkiksi pieniä mattoja pesty ja laitettua partsille tai pihalle kuivumaan. Myös auto on hyvä pestä kunnolla sisätiloista ja kuivuu hyvin kun tuulettaa auton ovet auki. Täytyy vaan ottaa tästäkin kaikki hyödyt irti. 

Mut ei hellehuoraaa  käy töissä.

Vierailija
72/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki helteiden vihaajat, tässä ilmainen neuvo:

Muuttakaa Grönlantiin.

Vierailija
73/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki helteiden vihaajat, tässä ilmainen neuvo:

Muuttakaa Grönlantiin.

Tässä hellehuoralleee  neuvo muuta afrikkaan ja pysy siellä.

Vierailija
74/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sä sitten nauti helteistä, jos kerran viilennät ilmaa! Mun äiti nauttii helteistä. Hänellä on ilppi, mutta laittaa sen päälle vain jos on vieraita tai esimerkiksi mä yötä hänen luonaan. Hän nauttii nukkua vaikka yli 30 asteisessa kämpässä. Sä et oo true hellefani.

Vierailija
75/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sä sitten nauti helteistä, jos kerran viilennät ilmaa! Mun äiti nauttii helteistä. Hänellä on ilppi, mutta laittaa sen päälle vain jos on vieraita tai esimerkiksi mä yötä hänen luonaan. Hän nauttii nukkua vaikka yli 30 asteisessa kämpässä. Sä et oo true hellefani.

MÄ laitan autossakin lämmöt täysille näillä keleillä on kiva ajaa perse hiessä kotonakin  on lämmitys päällä hikoilen helvetisti kun se on kivaa.

Vierailija
76/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä keleillä on hyvä olla vain mökillä, veden äärellä. Kaupungissa aivan liian kuuma tehdä yhtään mitään, jos ei halua pysytellä vain ostoskeskuksissa tai muissa ilmastoiduissa tiloissa. Onneksi ensi viikolle luvattu jo hieman maltillisempia lämpötiloja. 

Vierailija
77/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä keleillä on hyvä olla vain mökillä, veden äärellä. Kaupungissa aivan liian kuuma tehdä yhtään mitään, jos ei halua pysytellä vain ostoskeskuksissa tai muissa ilmastoiduissa tiloissa. Onneksi ensi viikolle luvattu jo hieman maltillisempia lämpötiloja. 

Ei ole luvattu vaan ennustettu. Koitappa ymmärtää ero.

Vierailija
78/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut saan lopputilin jos lähden mökille kesken työpäivää ja pomo huomaa.

Vierailija
79/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukesä satoi. Olin sisällä ja tein töitä. Nyt on liian kuuma olla ulkona, joten olen taas sisällä ja teen töitä. En ole pahemmin ulkona ollut, en ollut rannalla, en mökillä, ei matkoja. Lomaan on vielä pari viikkoa. Ihanne keli olisi +17-20 astetta lämpöä ja vähän pilvistä niin pystyy olemaankin.

Kyllä se elämä jatkuu vaikka kesän sisällä olisikin. Elämää on loman jälkeenkin. Tsemppiä kaikille.

Vierailija
80/107 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaalijärkinen ei pidä tästä porottavasta kuumasta paskasta. Kerrostaloasunnoissa +30c sisällä ja ulkoa tulee lisää kuumaa ilmaa sisälle koko päivän. Mutta tännehän kokoontuvatkin aina helletrollit kun kuumuusaallot iskevät. Näille ei ole olemassa normaalilämpöä, kaiken pitää vähintään olla +28c ja nurmikon muuttua keltaiseksi että on "kunnon kesäilma"

Kumma etteivät nämä trollit ikinä painu etelän +40c maihin nauttimaan siitä "kunnon kesäilmasta" 

Tässäpä tämä kiteytetysti. 👍😄