Muuttaisitko Yhdysvaltoihin, jos voisit?
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Kehitysmaaksi taantunut junttila.
Yhdysvalloissa on yhä suurin BKT. Se, että sinä et saisi siellä tappaa vauvoja ei tee kyseisestä paikasta kehitysmaata.
BKT on kyllä aika kehno elintason mittari.
Se on ainut todellinen elintason mittari. Ihan sama mitä te liimaa imppaavat työttömät humanistihörhöt sanotte.
Vois muuten muuttaakin, mutta en mä näillä vuosilla ehtis siellä enää minkäänlaista eläkettä säästellä kasaan. Pitäs sinnitellä duuneissa tappiin asti.
Siis vapaa maa tarkoittaa että saat olla mitä uskontoa haluat ja liikkua vapaasti jos et vahingoita muita. Pukeutua miten haluat ja harrastusten mukaan kuin työn mukaan. Kuin juhlien. Tehdä työtä ja harrastaa opiskelua liikuntaa vapaasti. Se on vapautta.
No Kanada on enemmän eurooppalainen kuin USA . Etelä Amerikassa kaikki pohjoisesta käy lomilla. Joten muutettaisiin etelä Amerikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi viimeisiä maita mihin muuttaisin.
Jemen olisi parempi, vai?
En ikinä. Ei siellä pärjää muuta kun jos on paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pärjää, jos on ahkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa on yhä suurin BKT. Se, että sinä et saisi siellä tappaa vauvoja ei tee kyseisestä paikasta kehitysmaata.
Se on ainut todellinen elintason mittari. Ihan sama mitä te liimaa imppaavat työttömät humanistihörhöt sanotte.
Monessa suhteessa hyvin epätäydellinen, mutta parempaa ei ole ainakaan yleisesti käytössä.
Aiemmin inhosin Yhdysvaltoja, mutta nyttemmin voisin muuttaa, paitsi että olen liiaksi tottunut valtion hoivaan. Turvaverkottomuus pelottaisi.
Olen asunut siellä, ja voisin hyvin palata.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan enää.
Asuin siellä aikoinaan 3 vuotta.
En nykyiseen Usaan muuttaisi. Asuin 15 vuotta, hyvä oli asua. Muutin pois samaan aikaan, kun nykyinen presidentti aloitti ensimmäisen kautensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MAGA MAGA öööööööööÖÖÖÖÖ!!!!! 🤪🤑🤠 Joko sulta tulee vai ootko liian nuori vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Olen nainen. En muuta mihinkään maahan, missä uskovaiset rajoittavat naisten oikeuksia.
Tiesitkö, että jos et halua tulla raskaaksi niin ei kannata harrastaa suojatonta seksiä? Oletteko te vihervasaarit ihan oikeasti impanneet aivonne pellolle kun ette näin yksinkertaista asiaa ymmärrä?
Aina se seksin harrastaminen ei ole naiselle oma valinta.
Niin ja Trumpin hallinto ei ole kieltänyt abortteja raiskauksien uhreilta. Yritätkö tarkoituksella valehdella vai oletko vain asioista pihalla oleva idiootti?
Moni osavaltio on. Mm. raiskattu 13-vuotias ei saanut aborttia. Solvaukset eivät muuta tosiasioita, urpo.
Ei ole Trumpin hallinto kieltänyt abortteja raiskausten, insesmin tai hengenvaaran tapauksissa. Miksi te vassarit jaksatte aina valehdella?
Ei niin. Trump vaan nimitti korkeimpaan oikeuteen änkyräkonservatiiveja jotka päättivät ettei ämmillä ole lainkaan mukaan oikeutta päättää omasta kehostaan. Ja sen jälkeen osavaltiot saivat vapaasti valita missä olosuhteissa, jos missään, nainen tai tyttö voi hankkia abortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi viimeisiä maita mihin muuttaisin.
Jemen olisi parempi, vai?
Sauditkin varmaan, niissä on sentään naisille rakennettu omat aitaukset joissa saa välillä ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut siellä 9 vuotta ja usein kaipaan tiettyjä asioita ja ihmisiä sieltä.
En kuitenkaan enää muuttaisi sinne takaisin.
Hei, mitä asioita kaipaat? Minulla on nyt tilanne, että olen kolmen vuoden asumisen jälkeen palailemassa USA:sta Suomeen. Mietin, että mitä täältä ottaisi mukaan. Etukäteen on vaikea tietää, mitä jälkikäteen voisi kaivata.
No, eniten kaipaan niitä ihmisiä. Minulla oli tosi ihanat työkaverit, enkä ole Suomessa oikein onnistunut samanlaisia työkavereita löytämään. Yleinen elämän positiivisuus - sitä kaipaan. Vaikka Suomessa ovat monet asiat paljon paremmin, niin ihmiset Suomessa näyttävät valittavan kaikesta, eivätkä välttämättä aina osaa nauttia hetkestä.
Toinen asia on sää, asuttuani monta vuotta Etelä-Kaliforniassa. Kun muutin pois, ajattelin, että eihän nyt kukaan valitse asumismaataan sään vuoksi. Ajattelinkin näin pitkään, kunnes vanhetessa Suomen talvet ovat alkaneet vaivata. Suunnittelen eläkeiässä muuttavani johonkin lämpimään maahan talveksi kuten Espanjaan.
Auto kannattaa tuoda Suomeen, koska se on Yhdysvalloissa niin paljon halvempi kuin Suomessa. Me tuotiin myös polkupyörät.
En tiedä mitä urheiluvaatteet maksavat nykyisin Yhdysvalloissa, mutta uskoisin, että ne ovat halvempia kuin Suomessa. Suomessa normihintaiset merkkijuoksulenkkairt maksavat 200 euroa.
Tietysti jokainen tuo sellaisia asioita, joista itse pitää. Me tuotiin stereot, koska kuunnellaan paljon äänilevyjä. Sitten piti hankkia vain muuntaja Suomesta. Yksi perintölipas. Harmittaa, kun jouduttiin jättämään tosi makea jatkettava keittiönpöytä. Se olisi mahtunut hyvin kontiin, jolla auto ja polkupyörät kuljetettiin Suomeen.
Muuttaisin joksikin aikaa, esim vuodeksi jos joku auttaisi asunnon järjestämisessä. Ei mihinkään etelävaltioon vaan johonkin keskilänteen, talvea en tarvitse mutten viihdy kuumassakaan.
Saisi vähän perspektiiviä siihen mitä siellä oikeasti ihmiset ajattelevat ja tekevät. Olen sosiaalinen niin luultavasti saisin ystäviäkin. Vuoden ajan pärjäisin jopa taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin niin mielelläni mukaan jonkun palstan pikku rassepojun seuraavalle reissulle ja heittäisin sen autosta kadulle downtown 🌃. Ei selviäisi hengissä aamuun 🤣
Vihervassarihuoralla ilmeisesti nee kerin spermat menny jo aivoihin saakka kun unohtuu suomen kielen sanat.
Voi babykulta. En asu Suomessa, eikös juuri siitä tässä ketjussa ollut puhe 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjää, jos on ahkera.
Paitsi että maa on täynnä ihmisiä joilla on useampi duunipaikka ja ovat silti köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnesotassa olisi suomalaiselle aika tutun oloinen ilmasto ja maisemat. Eikä niin helkkarin kuumaa kuin etelässä. Texas olisi vihon viimeinen paikka, jossa haluaisin asua.
Miksi muuttaa samanlaisiin olosuhteisiin?
Koska turaanijuntti suomalainen pelkää kaikkea vierasta ja uutta.
Kaikkein paras kuvaamaan suomalaista mielenmaisemaa on se tarina kun mennään kovalla tohinalla espanjaan mutta etsitään se suomalainen paikka missä saa lihapullia ja muussia suomalaiseen tapaan.
Sitten kun päästään takaisin kotiin kehutaan maata.
Tää niin perkeleesti 🤣
Olisit nyt siteerannut sitä kohtaa, mitä trump tuossa erityisesti painotti: ei nyt, nyt on aika keskittyä tähän kauteen, pitää kyllä työskentelystä mutta tämä kausi ensin.
Pakko oli poimia juuri se kohta tuosta, mistä saisi eniten kohinaa kehitettyä.