Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko Yhdysvaltoihin, jos voisit?

Vierailija
21.07.2025 |

Miten on?

Kommentit (282)

Vierailija
201/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tulee päänsärky kun kuulee amerikanenglantia ja sitä jatkuvaa smalltalkia ja itsensä kehumista.

Vierailija
202/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt kun Trump on presidentti ja kuivaa demokraattien (Saatanistien) sinne rakentamaa suota.

Sivuhuomautuksena että ihan kohta alkaa USAsta kuulumaan ihania uutisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi.

Vierailija
204/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin niin mielelläni mukaan jonkun palstan pikku rassepojun seuraavalle reissulle ja heittäisin sen autosta kadulle downtown 🌃. Ei selviäisi hengissä aamuun 🤣

Johonkin näistä

Harlem (New York City, NY) 

South Side (Chicago, IL)

Atlanta (GA) 

Detroit (MI) 

New Orleans (LA) 

Pitäis kyl varmaan olla AR-15 mukana niin sais oikeen luvan kanssa ampua kimppuun hyökkääviä neekeriapinoita Kyle Rittenhouse -tyylillä 💪😎

Niin joo, tämä tosiaan unohtui. Hyvä maa jos fantasioi ihmisten tappamisesta. Aseita saa helposti ja puolet murhista jää selvittämättä.

Vierailija
205/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt kun Trump on presidentti ja kuivaa demokraattien (Saatanistien) sinne rakentamaa suota.

Johan sieltä kuului Texasista "ihania uutisia" kun julkisen sääpalvelun rahoitusta leikattiin.

Vierailija
206/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut siellä 9 vuotta ja usein kaipaan tiettyjä asioita ja ihmisiä sieltä.

En kuitenkaan enää muuttaisi sinne takaisin.

Hei, mitä asioita kaipaat? Minulla on nyt tilanne, että olen kolmen vuoden asumisen jälkeen palailemassa USA:sta Suomeen. Mietin, että mitä täältä ottaisi mukaan. Etukäteen on vaikea tietää, mitä jälkikäteen voisi kaivata.

No, eniten kaipaan niitä ihmisiä. Minulla oli tosi ihanat työkaverit, enkä ole Suomessa oikein onnistunut samanlaisia työkavereita löytämään. Yleinen elämän positiivisuus - sitä kaipaan. Vaikka Suomessa ovat monet asiat paljon paremmin, niin ihmiset Suomessa näyttävät valittavan kaikesta, eivätkä välttämättä aina osaa nauttia hetkestä. 

Toinen asia on sää, asuttuani monta vuotta Etelä-Kaliforniassa.

No tuota, sähkölaitteita ei nyt kyllä lähtökohtaisesti kannata tuoda US suomeen, koska siellä on matalampi jännite kuin suomessa. Harva laite toimii kahdella jännitetasolla, joten vehkeet tarvitsee paitsi pistokemuuntajan myös jännitteen muuntajan.

Toisekseen, autojen veroetu on poistunut aikoja sitten, eli ei mitään järkeä tuoda käyttöautoa jenkeistä suomeen. 

Vierailija
207/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt USA:ssa työ-, kurssi- ja lomamatkoilla kymmenisen kertaa. Ihan mielenkiintoista oli tutustua maahan, mutta en muuttaisi asumaan. Koko maan arvomaailma perustuu rahaan. Itse arvostan muitakin asioita. Sairaanhoitobusiness ja koulubusiness ovat todella erikoisia. 

Vierailija
208/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut siellä 9 vuotta ja usein kaipaan tiettyjä asioita ja ihmisiä sieltä.

En kuitenkaan enää muuttaisi sinne takaisin.

Hei, mitä asioita kaipaat? Minulla on nyt tilanne, että olen kolmen vuoden asumisen jälkeen palailemassa USA:sta Suomeen. Mietin, että mitä täältä ottaisi mukaan. Etukäteen on vaikea tietää, mitä jälkikäteen voisi kaivata.

No, eniten kaipaan niitä ihmisiä. Minulla oli tosi ihanat työkaverit, enkä ole Suomessa oikein onnistunut samanlaisia työkavereita löytämään. Yleinen elämän positiivisuus - sitä kaipaan. Vaikka Suomessa ovat monet asiat paljon paremmin, niin ihmiset Suomessa näyttävät valittavan kaikesta, eivätkä välttämättä aina osaa nauttia hetkestä. 

Toinen asia on

Cadillac Escaladen saattaa pystyä rekisteröimään Suomessa kuorma-autoksi. Halpoja kilsoja...tai sit ei.

Vierailija
209/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sieltä kuului Texasista "ihania uutisia" kun julkisen sääpalvelun rahoitusta leikattiin.

Mikähän ÄO:si oikeasti onkaan?

Vierailija
210/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin niin mielelläni mukaan jonkun palstan pikku rassepojun seuraavalle reissulle ja heittäisin sen autosta kadulle downtown 🌃. Ei selviäisi hengissä aamuun 🤣

Johonkin näistä

Harlem (New York City, NY) 

South Side (Chicago, IL)

Atlanta (GA) 

Detroit (MI) 

New Orleans (LA) 

Pitäis kyl varmaan olla AR-15 mukana niin sais oikeen luvan kanssa ampua kimppuun hyökkääviä neekeriapinoita Kyle Rittenhouse -tyylillä 💪😎

Niin joo, tämä tosiaan unohtui. Hyvä maa jos fantasioi ihmisten tappamisesta. Aseita saa helposti ja puolet murhista jää selvittämättä.

Joo ja nyt on Ka$h Patel ja Bingobongo FBI:n johdossa niin ei ole pelkoa vakavien rikosten selviämisestä.

Vierailija
211/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ÄO:si oikeasti onkaan?

En tiedä. Ainoastaan kerran testattu mutta se oli monivalintakoe ja arvailin paljon vaikeampien kysymysten kohdalla.

Miten se liittyy siihen että mainitsin mitä seurauksia Trumpin toimilla on jo nyt ollut? Ja annoin ymmärtää että lisää vastaavaa on luultavasti tulossa?

Vierailija
212/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi jenkit saa minut tuntemaan itseni häviäjäksi. Sulla täytyy olla erittäin kova psyyke että pärjäät siellä kun ei ole meidän sosiaaliturvaa. 

Luojan kiitos ettei ole. Siellä on heidän oma sosiaaliturva.

En pidä amerikkalaisesta sosiaaliturvasta. Se näyttäytyy mm. kaduilla todella suurena määränä asunnottomia ja kerjäläisiä. On turvatonta liikkua ilman autoa, jonka ovet saa lukkoon. Monilla on lisäksi autossa aina ase mukana, kaiken varalta. 

Suhteessa vähemmän kuin suomessa. Noi ihmiset saa tukea jos viitsii hakea. Sama kuin meilläkin.

Suhteessa vähemmän asunnottomia kuin Suomessa? Onko meillä oikeasti yli kymmenentuhatta koditont

On.

Vierailija
213/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia on sää, asuttuani monta vuotta Etelä-Kaliforniassa. Kun muutin pois, ajattelin, että eihän nyt kukaan valitse asumismaataan sään vuoksi. Ajattelinkin näin pitkään, kunnes vanhetessa Suomen talvet ovat alkaneet vaivata. Suunnittelen eläkeiässä muuttavani johonkin lämpimään maahan talveksi kuten Espanjaan.

Auto kannattaa tuoda Suomeen, koska se on Yhdysvalloissa niin paljon halvempi kuin Suomessa. Me tuotiin myös polkupyörät.

En tiedä mitä urheiluvaatteet maksavat nykyisin Yhdysvalloissa, mutta uskoisin, että ne ovat halvempia kuin Suomessa. Suomessa normihintaiset merkkijuoksulenkkairt maksavat 200 euroa. 

Tietysti jokainen tuo sellaisia asioita, joista itse pitää. Me tuotiin stereot, koska kuunnellaan paljon äänilevyjä. Sitten piti hankkia vain muuntaja Suomesta. Yksi perintölipas. Harmittaa, kun jouduttiin jättämään tosi makea jatkettava keittiönpöytä. Se olisi mahtunut hyvin kontiin, jolla auto ja polkupyörät kuljetettiin Suomeen.

Kiitos vastauksesta. Juu, kyllä sellainen peruspositiivisuus on USA:ssa hyvä asia. Vaikka ei olisi niin aihettakaan, aina muistavat kiittää, tsempata ja kehua. Siitä voi tietysti yrittää itse pitää huolta omalta osaltaan, vaikka ei sitä matkalaukkuun voi pakata, samoin kuin ei Kalifornian aurinkoista säätäkään. Meillä on jo Suomessa vapaa-ajan asunnolla auto, joka tuotiin kun oltiin aikoinaan töissä Saksassa. Siellä on myös polkupyörät ja stereotkin. Voi olla ettei oteta merikonttia ollenkaan. Urheiluvaatteita on tullut osteltua kun ovat edullisia ja niistä joudutaan varmasti osa karsimaan pois, jotta mahtuvat Suomessa kaappeihin. Ehkä pari äänilevyä voisi tosiaan hankkia muistoksi, kiitos vinkistä. 

Vierailija
214/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi jenkit saa minut tuntemaan itseni häviäjäksi. Sulla täytyy olla erittäin kova psyyke että pärjäät siellä kun ei ole meidän sosiaaliturvaa. 

Luojan kiitos ettei ole. Siellä on heidän oma sosiaaliturva.

En pidä amerikkalaisesta sosiaaliturvasta. Se näyttäytyy mm. kaduilla todella suurena määränä asunnottomia ja kerjäläisiä. On turvatonta liikkua ilman autoa, jonka ovet saa lukkoon. Monilla on lisäksi autossa aina ase mukana, kaiken varalta. 

Suhteessa vähemmän kuin suomessa. Noi ihmiset saa tukea jos viitsii hakea. Sama kuin meilläkin.

Suhteessa vähemmän asunnottomia kuin SuomessaSuomessa? Onko meillä oikeasti yli kymmenentuhatta koditonta?

On.

"The number of homeless people in Finland has increased for the first time in 11 years, according to new data from ARA, the Finnish Housing Finance and Development Centre. The report shows that 3,806 people were experiencing homelessness in 2024, an increase of 377 compared to the previous year. The rise comes after more than a decade of steady declines and raises concerns about the countrys long-standing success in tackling homelessness.

A significant increase was recorded in street homelessness, with 694 people counted as living outdoors, in stairwells, or emergency shelters50% more than the previous year."

https://www.helsinkitimes.fi/finland/finland-news/domestic/26110-homele…

Vierailija
215/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Tunnen paljon amerikkalaisia ja sitä kulttuuria. Ei kiitos

Vierailija
216/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että Trumpin määräyksiä ei oltu edes vielä pantu voimaan kun tulva iski. Edelliset supistukset tehtiin Bidenin kaudella. Vaan tämäkin onnettomuus piti panna Trumpin syyksi. 

Vierailija
217/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. En missään tapauksessa yhteenkään valtioon, jossa presidentillä (tai muulla yksittäisellä hekilöllä) on paljon valtaa.

Vierailija
218/282 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
219/282 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka saisin 100 miljardia yhdysvaltain dollaria rahaa käyttää miten haluan. En edes ennen BLM-juttuja tai Trumpia jne. On niin sekopäinen yhteiskunta. Kaikki huutaa kilpaa jostain eripuraa aiheuttavasta.

En menisi edes käymään, sekunniksikaan.

Vierailija
220/282 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapajuinen ja väkivaltaisen kulttuurin maa. En missään nimessä. Maailmassa on paljon parempiakin paikkoja asua.