Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku on ihan painajaismaista, en varmaan saa enää ikinä töitä :(

Vierailija
21.07.2025 |

Oon ollut erilaisissa pätkätöissä 7 vuotta, heti valmistumisesta saakka, ja nyt on ensimmäistä kertaa se tilanne että jäin työttömäksi eikä uutta työpätkää ole kiikarissa. Näin kesällä on tietenkin huono aika hakea töitä, mutta vaikea kuvitella että tilanne on syksyllä yhtään parempi tässä taloustilanteessa.

Harkitsen jo vakavasti alanvaihtoa, vaan kun kaikille työllistäville aloille pitäisi opiskella 3-5 vuotta. Enkä ole ensikertalainen eli opiskelemaan pääseminenkin on jo hankalaa, eikä tuloja tulisi opiskeluun mistään eli pitäisi joka tapauksessa päästä töihin. 

Pelottaa ja ahdistaa, että jään nyt sitten loppuelämäkseni työttömäksi.

Muita samassa veneessä? 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis tilanne on nyt sellainen, että haettavia töitä ei yksinkertaisesti ole enkä usko että tulee. Ensimmäinen kerta omalla urallani. AP

Tervetuloa kerhoon! Itse olen hakenut monta vuotta joka kuukausi töitä, en pääse mihinkään. Ikäkin on jo yli 45 v.

Ja sitten ihmiset huutavat täällä "mene töihin!".

Vierailija
42/47 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksikin myötätuntoni.

Olen itse kohta eläkeiässä, 90-luvun laman myötä koin pitkän työttömyyden. Sen jälkeen onneksi töitä on ollut.

Jos olisin vielä 30 - 40 vuotta ja työttömänä, katselisin varmaankin töitä koko EU.n alueelta, jos perheasiat antavat myötä.

Muuten hyvä, mutta monille suomalaisille tämän tekee tavallista vaikeammaksi kielimuuri. Osaat koulujen jälkeen vain kahta marginaalista euroopassa täysin käyttökelvotonta pikkukieltä suomea ja rantaruotsia ja toki lisäksi englantia mutta britanniakaan ei enää ole suomalaisille avointa työmarkkina-aluetta.

No, Ruotsissa on sentään töitä ja suomen kielen taito on plussaa. Kannattaa edes katsoa Jobbsafari.se:n työpaikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltalla puhutaan yhtenä kielenä englantia sekä hollantilaiset puhuu myös ihan mielellään englantia. :) 

Duunitorilla on kolme työpaikkaa Maltalla. Suomenkielisessä ilmoituksessa luvataan maksaa lennot Maltalle ja kahden viikon majoitus Maltalla. 

Vierailija
44/47 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset elele osinkotuloilla?

No voi hitto, enpä ollut ajatellutkaan tätä! Vime vuonnakin tuli 0,50 snt osinkoja omistuksista. AP

Omistat liian vähän osinko osakkeita. Osta lisää.

Tää oli hyvä! Kannattaa myös ap:n mennä töihin. 

Ei mikään vitsi. Pakko elellä osinkotuloilla, kun ei ole töitä. Olen myynyt ja sijoittanut kaiken minkä voi. Ei se silti ole paljon. Viime vuonna tuli 7000 e osinkoja, siitä jää noin 400 e kuussa käteen. Ei kai nyt suurin osa ihmisistä ole kuitenkaan ihan pa ja odota, että Kelan luukusta tipahtaa banaani suuhun?

Vierailija
45/47 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksikin myötätuntoni.

Olen itse kohta eläkeiässä, 90-luvun laman myötä koin pitkän työttömyyden. Sen jälkeen onneksi töitä on ollut.

Jos olisin vielä 30 - 40 vuotta ja työttömänä, katselisin varmaankin töitä koko EU.n alueelta, jos perheasiat antavat myötä.

Muuten hyvä, mutta monille suomalaisille tämän tekee tavallista vaikeammaksi kielimuuri. Osaat koulujen jälkeen vain kahta marginaalista euroopassa täysin käyttökelvotonta pikkukieltä suomea ja rantaruotsia ja toki lisäksi englantia mutta britanniakaan ei enää ole suomalaisille avointa työmarkkina-aluetta.

No, Ruotsissa on sentään töitä ja suomen kielen taito on plussaa. Kannattaa edes katsoa Jobbsafari.se:n työpaikat.

Ei Ruotsissa ole tällä hetkellä töitä. Ruotsin työttömyysaste oli toukokuussa jo 9,7 %. Suomalainen on siellä myös aina kakkosluokan ihminen, niin eivät palkkaa suomalaista, jos ruotsalaisiakin on hakijoina. 

Vierailija
46/47 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suorastaan huvittavaa, miten ihmiset kuvittelee, Ruosti olisi jonkinlainen äärimmäinen onnela nykyisinkin, siellä on infakin aika surkeassa kunnossa, juomavettäkään ei kaikissa paikoissa ole. Junat kulkevat milloin kulkevat ja laivat jysähtelevät maalle. 

Joka päivä on väkivaltaisia hyökkäyksiä ym.

Northvoltin konkurssi oli  kamala tapaus, ja nyt alkaa selvitä melkoinen sekasotku firman asioissa, Kyse on miljardeista kruunuista, jotka kai vain ovat kadonneet.

Vierailija
47/47 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeiluun? 

Työkokeilu ei ole palkkatyötä eikä se kerrytä työkkärin silmissä edes työkokemusta. Joudut hakemaan töitä, mutta et oo niitten silmissä työtön. Yksi työkkärin virkailija sanoi minulle kerran, että hänen toinen asiakkaansa ei työllistynyt yhteenkään työkokeilupaikkaan. Jonkin työkokeilussa tuntemansa ihmisen kautta sai muualta työtä. Sinänsä työkokeilun kautta luodun verkoston kautta työllistyi, mutta itse en olisi kehdannut työkokeilua kehua asiakkaalle maasta taivaisiin niin kuin virkailija teki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi