Työnhaku on ihan painajaismaista, en varmaan saa enää ikinä töitä :(
Oon ollut erilaisissa pätkätöissä 7 vuotta, heti valmistumisesta saakka, ja nyt on ensimmäistä kertaa se tilanne että jäin työttömäksi eikä uutta työpätkää ole kiikarissa. Näin kesällä on tietenkin huono aika hakea töitä, mutta vaikea kuvitella että tilanne on syksyllä yhtään parempi tässä taloustilanteessa.
Harkitsen jo vakavasti alanvaihtoa, vaan kun kaikille työllistäville aloille pitäisi opiskella 3-5 vuotta. Enkä ole ensikertalainen eli opiskelemaan pääseminenkin on jo hankalaa, eikä tuloja tulisi opiskeluun mistään eli pitäisi joka tapauksessa päästä töihin.
Pelottaa ja ahdistaa, että jään nyt sitten loppuelämäkseni työttömäksi.
Muita samassa veneessä?
Kommentit (47)
Ja kohta olet lisäksi liian vanha ja nuoremmat menevät paikoissa etusijalle.
Töitää löytää parhaiten jo töissä olevat paikanvaihtajat, ei työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Mikset elele osinkotuloilla?
No voi hitto, enpä ollut ajatellutkaan tätä! Vime vuonnakin tuli 0,50 snt osinkoja omistuksista. AP
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta olet lisäksi liian vanha ja nuoremmat menevät paikoissa etusijalle.
Töitää löytää parhaiten jo töissä olevat paikanvaihtajat, ei työttömät.
No tämähän se. Tulevaisuus näyttää huonolta. AP
Kukaan ei tee työtä hyväntekeväisyyttään ja huonolla palkalla. Kilpailuta työnantajat ja etsi kiinnostavimmat yritykset. Ps. 2 vuotta työnahakijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hitto, enpä ollut ajatellutkaan tätä! Vime vuonnakin tuli 0,50 snt osinkoja omistuksista. AP
Omistat liian vähän osinko osakkeita. Osta lisää.
Olet laiska ja lahjaton ja huono ihminen, ja sinua pitää kaikin tavoin rangaista ja pakottaa.
Terveisin Kokoomus
Suomessa on vasta puoli miljoonaa työtöntä. VAUVATALKOOOOOOOOOOOTTTTT!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kiitos, parannuin juuri työttömyydestäni. AP
jos ei jaksa, niin pitää vaan jaksaa. -niilo22
Niin se onkin. Olen tehnyt enimmäkseen raksatöitä ja nykyään niitäkään ei saa. No loisitaan sitten kotona ja kalastellaan ajankuluksi, kyllä se minulle sopii. Ei 50 vuotias enää pääse raksalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli hyvä! Kannattaa myös ap:n mennä töihin.
Teitkö mitään opintoja tuon 7v aika mitä olit pätkätöissä?
Vierailija kirjoitti:
Niin se onkin. Olen tehnyt enimmäkseen raksatöitä ja nykyään niitäkään ei saa. No loisitaan sitten kotona ja kalastellaan ajankuluksi, kyllä se minulle sopii. Ei 50 vuotias enää pääse raksalle.
Mikset opiskele raksa-DI:ksi?
Ensiksikin myötätuntoni.
Olen itse kohta eläkeiässä, 90-luvun laman myötä koin pitkän työttömyyden. Sen jälkeen onneksi töitä on ollut.
Jos olisin vielä 30 - 40 vuotta ja työttömänä, katselisin varmaankin töitä koko EU.n alueelta, jos perheasiat antavat myötä.
Mene töihin, kerää pulloja ja muuta telttaan
Sit se vasta helvetttiä onkin, kun saat työpaikan. Teet töitä monen ihmisen edestä, eikä sekään riitä.
Petteri Orpo (Kok.): ei päivääkään oikeissa rehellisissä palkkatöissä eikä senttiäkään maksettua palkkaveroa!
Kannattaa keskittyä siihen mitä sulla on, eikä siihen mitä ei ole. Rahaa saa tavalla tai toisella, mutta sulla on nyt aikaa. Nauti vapaudesta ja siitä, että saat elää itsellesi hetken.
Niin ja siis tilanne on nyt sellainen, että haettavia töitä ei yksinkertaisesti ole enkä usko että tulee. Ensimmäinen kerta omalla urallani. AP