Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun Kiuruvedellä asuvat vanhemmat ja 3 sisarusta ei ole ikinä käynyt Helsingissä, tulevat pian ekaa kertaa ja pelkäävät

Vierailija
21.07.2025 |

Pelkäävät että joutuvat puhumaan ruotsia

Tai ryöstetyksi raitiovaunussa tai metrossa,  vaikka emme aio käyttää niitä

Ihminen oppii pelkäämään kun katsoo somea tai iltapäivälehtiä liikaa.

Mitä sinä pelkäät Helsingissä ja miksi?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on toki paljon persuja jotka pelkää vähän kaikkea mikä liikkuu.

Höpö höpö. On keskustalainen kaupunki.

Vierailija
22/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä viihti valehella mite ei muka aikuiset oo Heses käyny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen lukiokaveri asuu miehensä kanssa ok-talossa jossain Espoon perämetsässä. Eivät käy Helsingissä koska pelkäävät...

Ovat muuten helluntailaisia 

Sepä selittääkin kaiken......

Vierailija
24/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkut asuu Tuusulassa, ne innokkaasti kannattaa haittamaahanmuutttoa, koska se ei kosketa heitä. Yhden niistä piti tulla Helsinkiin johonkin illanistujaisiin mutta alkoi miettiä miten tulla kotiin yöllä kun Helsinki on pelottava. Jäi sitten kotiin kun pelkäsi ma muja. 

Varmaan sitten  Pohjois-Tuusulassa, eteläpuolella ei pahemmin sen tyylisiä asu, on enemmän  paremmin toimeentulevia

Vierailija
25/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään sitä liikennettä ja sitä etten osaa toimia oikein julkisissa. Siispä en matkusta julkisilla enkä myöskään aja siellä itse autoa. Hermostun jo kyydissä istumisesta, kun autoja ja ihmisiä on niin paljon.

Vierailija
26/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni asuu Helsingissä ja käyn siellä usein, julkisilla ja omalla autolla. Mitä ihan oikeasti pelkään Helsingissä?

- että puhelimesta loppuu akku ja saan julkisissa maksumuistutuksen, kun en voi näyttää matkalippua puhelimesta.

- että kompastun metron portaissa ja pyörin alas. Outo fobia mutta aina tulee mieleen.

- että unohdan kassini jonnekin.

Noi on aktiiviset huolenaiheet.

Vierailija
27/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni asuu Helsingissä ja käyn siellä usein, julkisilla ja omalla autolla. Mitä ihan oikeasti pelkään Helsingissä?

- että puhelimesta loppuu akku ja saan julkisissa maksumuistutuksen, kun en voi näyttää matkalippua puhelimesta.

- että kompastun metron portaissa ja pyörin alas. Outo fobia mutta aina tulee mieleen.

- että unohdan kassini jonnekin.

Noi on aktiiviset huolenaiheet.

Heitetään tohon listalle vielä taskuparkkeeraus. Osaan tehdä sen mutta se aina stressaa.

Vierailija
28/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun appivanhempani olivat juurikin tuollaisia.

Järjetöntä Helsinki-vihaa, joka perustui siihen, että anopin sisko oli nuorena asunut vähän aikaa Matinkylässä. Ja omaan huonoon itsetuntoon, joka sai haukkumaan aina ihan kaiken.

Juurikin tuollaisia, järjetöntä Helsinki-vihaa?? Nyt on kyllä vihat päässäsi, aloituksesta ei mitään vihaa ilmene missään kohtaa 😂

Vierailija
29/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun serkut asuu Tuusulassa, ne innokkaasti kannattaa haittamaahanmuutttoa, koska se ei kosketa heitä. Yhden niistä piti tulla Helsinkiin johonkin illanistujaisiin mutta alkoi miettiä miten tulla kotiin yöllä kun Helsinki on pelottava. Jäi sitten kotiin kun pelkäsi ma muja. 

Varmaan sitten  Pohjois-Tuusulassa, eteläpuolella ei pahemmin sen tyylisiä asu, on enemmän  paremmin toimeentulevia

No näitä orjien tervalaiva-tyyppejä..🤣 Mutku terva. Jestas. 

Vierailija
30/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupungissaan harva ihminen pelkää, osaa karttaa niitä huonomaineisimpia katuja ja kujia. Normaalisti mitään ikävää ei ole tiedossa maalaisillekaan  varsinkaan niistä paikoissa, joihin eivät aio mennä.

Vierailija
31/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan eivät kävele liian hitaasti ja tuki liukuportaita seisomalla väärällä puolella niin hyvin menee. 

Vierailija
32/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, enkä pelkää mitään. Liikun missä ja milloin haluan.

M41

Vierailija
33/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun appivanhempani olivat juurikin tuollaisia.

Järjetöntä Helsinki-vihaa, joka perustui siihen, että anopin sisko oli nuorena asunut vähän aikaa Matinkylässä. Ja omaan huonoon itsetuntoon, joka sai haukkumaan aina ihan kaiken.

Matinkylä on Espoossa. Ihan eri kaupunki.

Vierailija
34/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään liikennettä ja julkisilla kulkemista. Että osaanko käyttäytyä niissä vai tuijottaako kaikki mua että hei maalainen. Meilläpäin siis ei ole julkista liikennettä ja muutenkin rauhallinen liikenne. Noloja tilanteita ollut esim se kun seisottiin metron portaissa liian leveästi ja joku kiireinen tuuppasi sivuun. 

Vierailija
35/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinpäin itistä suuntaatte 

Vierailija
36/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään sitä liikennettä ja sitä etten osaa toimia oikein julkisissa. Siispä en matkusta julkisilla enkä myöskään aja siellä itse autoa. Hermostun jo kyydissä istumisesta, kun autoja ja ihmisiä on niin paljon.

Samat liikennesäännöt siellä on, pitää vaan  olla skarpimpana kuin Kiuruvedellä, koska  liikenne  100 kertaa  vilkkaampaa

Vierailija
37/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pelkää Helsingissä. Minähän asun täällä.

Vierailija
38/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on pikkukaupunki verrattuna maailman metropoleihin, myös niihin jotka eivät ole pääkaupunkeja.

Vierailija
39/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on toki paljon persuja jotka pelkää vähän kaikkea mikä liikkuu.

Hei persuhullu, syö nyt aamupala reippaasti ja ota sitten lääkkeesi. Huomenna taas alkaa laitosjaksosi. 

Vierailija
40/86 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon turvattomuuden huomaa, Tallinna ja Tarto ovat menneet turvallisuusindeksissä Helsingin ohitse jo aikoja sitten. Yleensäkin, Helsinki ei ole edes top 20 turvallisemman eurooppalaisen kaupungin joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi