Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako apteekki lääkkeet takaisin?

Vierailija
20.07.2025 |

Kävin heinäkuun alussa ostamassa apteekista reseptilääkkeet, hinta 145€. Tapaturman vuoksi jouduin akuuttiin ja osastolle pariksi päiväksi. Sieltä kotiutuessani annettiin minulle resepti, jossa juuri osatamani lääke oli vaihdettu toiseen, koska "nykyinen lääkkeeni kerryttää nestettä", näin sanoi lääkäri.

Kävin lunastamassa uuden lääkkeen ja samalla kysyin, että ostavatko he pari päivää sitten ostamani lääkkeen, on avaamaton avaamattomassa pahvilaatikossa. Eivät osta, kehoittivat palauttamaan sen vanhojen lääkkeiden laatikkoon kassan viereen. En varmasti palauta. Mielummin vaikka syötän ne naapurin ärjylle isännälle, joka keittelee puolimielisiä vitsejä aidan takaa kun leikkaan ruohoa.

Eikö apteekilla ole mitään velvollisuutta ostaa takaisin, eikö lääkkeissä ole kaupan perumisaikaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaahan se olisi ostaa naapurin Peran myrkyttömiä nappeja.

Vierailija
2/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v#tun "kaupan perumisaikaa". 

Ei sellaista lähtökohtaisesti ole muutenkaan normaalikaupoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nesteen kertyminen näin kesäkuumalla vaaraksi ole. Kertyy ja kun lääkkeet loppuu niin lähtee pois. Itse söisin ne lääkkeet kerta ostettu on. Tai jos sama lääke,niin viikko ja viikko?

Vierailija
4/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yleistä palautusvelvollisuutta yhtään millään liikkeellä jos kyse on liikkeessä tapahtuvasta kaupasta. Toki jotkut ketjut ovat itse luvanneet palautusmahdollisuuden, mutta laki ei sitä vaati. Sen sijaan etämyynnissä on lakisääteinen 14 vrk palautusoikeus. Mutta en ole varma, saako reseptilääkkeitä ostettua verkosta. Ainakaan laillisesti, siis apteekkien sivuilta.

Vierailija
5/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nesteen kertyminen näin kesäkuumalla vaaraksi ole. Kertyy ja kun lääkkeet loppuu niin lähtee pois. Itse söisin ne lääkkeet kerta ostettu on. Tai jos sama lääke,niin viikko ja viikko?

Nesteen kertyminen esimerkiksi keuhkoihin on melko ikävä ominaisuus. Nimimerkillä molemmissa keuhkoissa dreenit

Vierailija
6/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuussyistä ei lääkkeitä oteta takaisin. Lääkettä on voitu säilyttää väärin (esim. liian korkea tai matala lämpötila) niin, että lääkkeen teho on voinut kärsiä. Joku on voinut ilkeyksissään ruiskuttaa jotain epäterverllistä ainetta lääkepulloon tai -purkkiin jne.

Vierailija
7/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä ei lunasteta takaisin. Turvallisuuskysymys..

Vierailija
8/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä ei lunasteta takaisin. Turvallisuuskysymys..

Ei ole vaan bisnes-kysymys. Ei ruokakauppakaan ota takaisin syömättömiä tomaatteja. Turvallisuus on vain tekosyy. Jos jotain on myyty, ei sitä enää takaisin lähtökohtaisesti oteta. 

Vierailija
9/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään yleistä palautusvelvollisuutta yhtään millään liikkeellä jos kyse on liikkeessä tapahtuvasta kaupasta. Toki jotkut ketjut ovat itse luvanneet palautusmahdollisuuden, mutta laki ei sitä vaati. Sen sijaan etämyynnissä on lakisääteinen 14 vrk palautusoikeus. Mutta en ole varma, saako reseptilääkkeitä ostettua verkosta. Ainakaan laillisesti, siis apteekkien sivuilta.

Saa ostettua,esim mutta ei tunnistautumattomana. 

Vierailija
10/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautat maidot kauppaan kun et enää tartte?

Vierailija
11/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantyyppinen juttu, kolme vuotta samaa lääkettä ja toukokuussa vaihtui toiseen. Olen kerännyt n 3 kk varaston reseptilääkkeitä kriisien varalle ja koska saatavuudessa on ollut ongelmia. Minä söin vanhaa lääkettä täälläkin kerrotulla tavalla viikko vanhaa, viikko uutta. Muutenkin syön aina vanhinta lääkettä, eli varalla olevat lääkkeet ovat kierrossa.

Ensi viikolla käyn taas hakemassa 3 kk satsin ja työnnän sen lääkevarastossani taaimaaiseksi. Dosetti auttaa näissä paljon, kun on 7 lääkettä mitä pitää syödä. Kun elimiäkin on aikanaan vaihdettu, nämä hylkimislääkkeet ovat aina vähän ongelmia jos lääke vaihtuu. Ei se lääkkeesi hukkaan mene, luo vain itsellesi selkeä täyttö- ja käyttö järjestys. Ja vilkaise välillä päiväyksiä, joskus apteekista tulee aika vanhaakin lääkettä, sitä ei voikaan työntää taaimmaiseksi...

Vierailija
12/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OSTA!

Vierailija
13/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, lääkelaki kieltää sen.

Vierailija
14/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkihenkilöstö syö niitä itse. Kierrätys. Ei hävikkiä.

Vierailija
15/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ota.

Vierailija
16/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muori kuoli kanssa ja siltä jäi hyvät rotanmyrkyt, eli marevanit, syömättä. Pitääkin käydä kiusaamassa farmaseuttia asialla ja aloittaa sitten apteekkien haukkumisketju nro 53488567vauvalla kun eivät tanssi sielläkään pillini mukaan.

Vierailija
17/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Kela korvaa reseptilääkkeistä 60 prosenttia joten et kärsi ihan 145 euron edestä.

Vierailija
18/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muori kuoli kanssa ja siltä jäi hyvät rotanmyrkyt, eli marevanit, syömättä. Pitääkin käydä kiusaamassa farmaseuttia asialla ja aloittaa sitten apteekkien haukkumisketju nro 53488567vauvalla kun eivät tanssi sielläkään pillini mukaan.

Marevanit maksaa muutaman euron, joten miksi vaivautua apteekkiin.

Vierailija
19/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marevania voi käyttää rottien hävittämisen ihan hyvin.

Vierailija
20/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistui palautus seuraavana päivänä.  Avaamaton paketti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi