Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työttömän saamat sosiaalietuudet vastaavat monen suomalaisen nettopalkkaa

Vierailija
20.07.2025 |

eikö siis olisi varsin kohtuullista että niitä vastaan tehtäisiin 40 tuntia viikossa töitä

Kommentit (327)

Vierailija
181/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajattelee, että työmarkkinatuki ja asumislisä, en tiedä oijeita termejä, mutta yhteensä kuuleman mukaan voi olla noin 1300-1400e/ kk. Itelle tilille tulee palkkaa n.1900e/kk. Laskin tuossa viimevuodelta että auton käyttö maksoi minulle 7600e vuoden ajalta, eli noin 635ekk/kk. Työn takia on pakko olla auto käytössä, muuten pärjäisin esim. julkisilla ja sähköfillarilla. Kyllä sitä välillä miettii, onko tässä mitään järkeä! Työttömänä voisin kulkea luonnossa, harrastaa vaikka jotakin. Kasvattaa vaikka kasvimaalla kaikkea, marjastaa yms. Nyt ei ehdi mitään noista, kuin ehkä kesälomalla. Viikonloput menee toipuessa työviikosta, minulla siis raskas ruumiillinen työ. 

Älä kirjoita pjaskaa. Jos työssä on pakko olla auto käytössä saat omavastuuosuuden jälkeen vähennettyä noi "7600€" matkakulut. Koska et asiaa muka tiedä, olet toodella tyhmä tai trolli, joka kirjoittaa asiasta, josta ei ole omaa kokemusta 🤭👍

Vierailija
182/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun saan 80 euroa sosiaalietuuksia niin saman saa monet työtä tekemällä. No sitten on oma vika kun tekee niin huonolla palkalla töitä. Olen aina kieltäytynyt alle 1600 euron palkkatöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa huomioon että töissä oleva maksaa myös työmatkakulunsa palkastaan. Minullakin menee parisataa euroa kuussa pelkästään että pääsen töihin.

No sitten voit vähentää niitä kuluja verotuksessa.

Arvasin että joku tulee pätemään. Omavastuu 700 e vuodessa. Polttoainekulut 2400 . Suostuvat maksamaan joka ikinen veronpalautuskerta vain 1200e. Eli otan itse takkiin 1200 euroa eli melkein kuukausittaisen palkkani verran. Revi siitä.

Vierailija
184/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa huomioon että töissä oleva maksaa myös työmatkakulunsa palkastaan. Minullakin menee parisataa euroa kuussa pelkästään että pääsen töihin.

Ota huomioon, että työtön maksaa veroja lähtökohtaisesti 25%.

Vierailija
185/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin niin? Omassa verokortissa lukee tällä hetkellä 0 %.

T.Työtön

Vierailija
186/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surkea palkka sulla sitten jos joku 500e saat kuussa.

Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa

Juu varmasti. Kerro ihmeessä miten se tehdään.

Mies/vaimo sekä 10 kersaa ja 1500e vuokra-asunto.

Siinäpä se. 

Eli näin ollen jokainen työtön saa siis helposti 5000€ tukia.

Vierailija
187/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nettona hiukan alle 1000 euroa ansiosidonnaista,  en mitään muita tukia. Enkä tarvitsekaan. Omistusasunto ja pienet kulut. Säästöön jää 50-150 eur/kk. Töitä olen tehnyt n. 35 vuotta, mutta nykyään en kelpaa mihinkään. Olen mielestäni rahani ansainnut.

Vierailija
188/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten voit vähentää niitä kuluja verotuksessa.

Arvasin että joku tulee pätemään. Omavastuu 700 e vuodessa. Polttoainekulut 2400 . Suostuvat maksamaan joka ikinen veronpalautuskerta vain 1200e. Eli otan itse takkiin 1200 euroa eli melkein kuukausittaisen palkkani verran. Revi siitä.

Mitä jos muutat lähemmäksi työpaikkaa? Näin ne työttömätkin joutuu tekemään, kun asuvat liian kalliissa assunnossa.

Vierailija
189/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuet työttömänä: 

ansiosidonnainen netto 940 euroa kuukaudessa (kohta siitä lähtee reilu satanen pois porrastuksen takia).

lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella noin 170e kuukaudessa.

Mun palkka ennen työttömyyttä:

nettopalkka 1648 euroa kuukaudessa (brutto 1968e).

lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella noin 170 euroa kuukaudessa.

Että ihan vaan herroina tässä elellään työttömänä juu.

Vierailija
190/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle jää nettopalkkaa asumismenojen jälkeen vähän päälle 300 e, sulla on liian kallis kämppä... 

Taas tää että luullaan työttömien saavan puoltoista tonnua nettona tuki.

HAISTA HUILU!

Nimenomaan. Työssäkäyvä elää yli varojen tai kulkee työmatkat edullisimman julkisen sijaan omalla autolla (jos julkiset ei mahdollisia niin saa verovähennyksen omavastuuosuuden jälkeen) ja itkustaa työttömiä pienine tukineen. On siinä raukka. Unohtaa vielä kesälomarahat lähes 13 kk palkka ja verotuksen tulonhankkimisvähennyksen, joka tehdään automaattisesti verotuksessa, sekä työeläkekertymän. Nää nillittäjät on kyllä o-seestä.

Vierailija
191/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Työtön

Eikö sulla siellä töissä ole oikeesti muuta tekemistä? No tolla tahilla olet oikeasti työtön kohta.

Vierailija
192/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hitsi. Luuletko että työttömille annetaan ilmaiset bussikortit!

Eikö työmatkakulut ole verovähennyskelpoisia?

Vierailija
193/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuet työttömänä: 

ansiosidonnainen netto 940 euroa kuukaudessa (kohta siitä lähtee reilu satanen pois porrastuksen takia).

Asut ilmeisesti omassa asunnossa, kun et saa asumistukea? Paljonko on yhtiövastike?

Vierailija
194/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitsi. Luuletko että työttömille annetaan ilmaiset bussikortit!

Eikö työmatkakulut ole verovähennyskelpoisia?

Juurihan selitin sinulle. Etkö ymmärrä lukemaasi ? En yhtään ihmettele työttömyyttäsi. Tuollaisia lällättelijöitä vielä  elätetään.

Vierailija
195/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Työtön

Palkkaa vai tukea varten se verokortti? Jos tukea varten miten voi olla mahdollista, voitko kertoa, kiitos? Minä maksan 20% työmarkkinatuesta ja saan kyllä veronpalautusta joka vuosi. 

Vierailija
196/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37,5 h/ vko tienaa täysin varmasti enemmän kuin muutamia satasia kuukaudessa enemmän kuin että olisi työttömänä.älä edes viitsi .kaikkea sitä kuuleekin .😁😂🤣😂

Joo, toi tyyppi on kokoomuksen tai persujen trolli joka kirjoittaa propagandaa.

Olen ollut työttömänä, osa-aikatyöläisenä jolloin saa soviteltua päivärahaa palkan päälle sekä kokoaikatyöläisenä. Töissä on aina kannattanut olla. Tulee palkka, kesälomarahat ja oikeutettu kesäloma, työeläkekertymä, 750 e tulonhankkimisvähennystä verotuksessa ja paljon muuta hyötyä. Rahaa on huomattavasti enemmän käytössä, vaikka palkka ei olisi läheskään suomalaisten keskipalkan tuntumassa.

Jos olet kokoaikatyössä niin takuuvarmasti saat enempi palkkaa kuin että olisit työtön ja saisit työmarkkinatuen ja asumistuen ja mahdollisesti pienen toimeentulotuen .voi hyvää päivää .jos jotakuta kadehdittaa että joku on työtön niin ottakaa kuulkaa lopputili ,kyllä se totuus tulee ilmi hetkessä .töihin tulijoita kyllä riittää jopa kymmeniä jopa satoja yhtä työpaikkaa kohden.Nyt toimikaa nopeasti .ei tarvita kuin muutama sana :minä otan lopputilin ,niin kyllä se siitä sitten kurjuus alkaa.väittääkö joku todellakin että tuet on suuria ? No ottaa lopputilin sitten ja,totuus paljastuu!

Vierailija
197/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan moni koko Suomen asukasluvusta... itse en ole koskaan nähnyt tuollaisia summia, hieman päälle tonni (asumistuki ja täysimääräinen tttuki)

Vierailija
198/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan moni koko Suomen asukasluvusta... itse en ole koskaan nähnyt tuollaisia summia, hieman päälle tonni (asumistuki ja täysimääräinen tttuki)

Puhdasta trollausta "Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa", mutta saattaa se katkeriin vähäpoikiin äiteen pankolla upota 😁

Vierailija
199/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuet työttömänä: 

Asut ilmeisesti omassa asunnossa, kun et saa asumistukea? Paljonko on yhtiövastike?

Ei ole yhtiövastiketta, mutta 400e kuussa omakotitalosta asuntolainaa. Muuttaako se omistusasunto jotenkin tilannetta, että tuet on (työttömällä) hyvät? 

Vierailija
200/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko vaatia palkan korotusta jos palkka on niin vtn paska???