Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työttömän saamat sosiaalietuudet vastaavat monen suomalaisen nettopalkkaa

Vierailija
20.07.2025 |

eikö siis olisi varsin kohtuullista että niitä vastaan tehtäisiin 40 tuntia viikossa töitä

Kommentit (327)

Vierailija
141/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työttömiä ja eliitti työttömiä...

Miksi Suomessa maksetaan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta....

Eikö työtön ole samanarvoinen kuin toinen työtön ..

Toinen. Saa työttömänä 800 kk. Ja eliitti työtön 2500 euroa kk

Vierailija
142/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin joskus tavata työttömän, joka saa etuuksia yli 1000€. Ei mennyt minun kohdallani näin.

Naapuri saa toimeentulotukea 1280 euroa kuukaudessa. Lisäksi maksetaan lääkkeet ja sairauskulut. Vuokratukea 720 euroa ja toimeentulotukea 560 euroa. 

Tuo taitaa olla aika yleinen, työmarkkinatuki+ asumistuki. Tuo summaan vastaa reilua 1400 euron palkkaa, johon aika moni osa-aikainen joutuu tyytymään. Tuleekohan työmarkkinatukeen myös harkinnanvaraiset tuet päälle, lääkäri, lääkkeet, hajonneet kodinkoneet jne?

Eli tuolla tienaat saman tai paremmin kotona lojumalla, kuin käymässä töissä osa-aikaisesto 

Vai että kodinkoneetkin 😁

Missä puolue toimistossa noin väitetään? Kerroppa.terveyskeskus maksaa  kolmelta käynnistä ja sitten on ilmainen .huomioidaan vain julkinen terveydenhuolto että tiedät nyt sen .yksityisiä lääkäri käyntejä  ei korvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri makaa himassa ja saa liitonrahaa 2400€/kk käteen. No loppuu sekin ilo onneksi kohta kun on vuoden sitä saanu. Mutta vähän panee vihaksi ku itellä ei jää kokopäivä duunista noin paljon käteen rahaa.

Vierailija
144/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat siis ovat ihan vitunhuonot. Häpeällisiä työnantajia siinä tapauksessa. 

Tai ehkä otetaan tuet pois ja annetaan köyhien ottaa itse mitä tarvitsee, kyllä täällä hyvätuloisia riittää kun kerran Kokoomus maittaa

Vierailija
145/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

37,5 h/ vko tienaa täysin varmasti enemmän kuin muutamia satasia kuukaudessa enemmän kuin että olisi työttömänä.älä edes viitsi .kaikkea sitä kuuleekin .😁😂🤣😂

Vierailija
146/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surkea palkka sulla sitten jos joku 500e saat kuussa.

Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa

Joo ja monella on myös miljoonapalkka, moni on voittanut lotossa, entäs sitten

Vierailija
147/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sinä voit jäädä työttömäksi ja viettää "rikkaana" kissanpäiviä. Hyvin helppoa, miksi et jo jää työttömäksi niin ei tarvitse valittaa?

Vierailija
148/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri makaa himassa ja saa liitonrahaa 2400€/kk käteen. No loppuu sekin ilo onneksi kohta kun on vuoden sitä saanu. Mutta vähän panee vihaksi ku itellä ei jää kokopäivä duunista noin paljon käteen rahaa.

Hommaa parempi ammatti tai ota lopputili niin pääset " nauttimaan" työttömyys korvauksesta .

Vierailija
149/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärää informaatiota tässä aloituksessa, pitäisi poistaa.

Vierailija
150/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On työttömiä ja eliitti työttömiä...

Miksi Suomessa maksetaan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta....

Eikö työtön ole samanarvoinen kuin toinen työtön ..

Toinen. Saa työttömänä 800 kk. Ja eliitti työtön 2500 euroa kk

Liity liittoon äläkä täällä valita vai etkö halua työnantajaa miellyyttäksesi.

Vierailija
151/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi töihin ei kannatakaan mennä. Mutta eipä niitä töitä edes olisi. 5000 €/kk on mielestäni varsin sopiva korvaus siitä että hallitukset on paskonu Suomen talouden.

No mikä se sinun tutkintosi om? Mikä on panoksesi tälle yhteiskunnalle, jota haukut? Mitä annettavaa sinulla olisi jollekin yritykselle? Mitä osaat?

Vierailija
152/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, joku on todella valehdellut sinulle, tai keksit summan itse 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/913f2aee-851c-4510-bfeb-75e9e2af59dd

Niin, tuohan ei johtunut työttömyydestä. 

Vierailija
153/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon melko yllättynyt kuinka huonoja palkkoja suomessa vielä maksellaan 2025..

Itse olen saanut yleensä huonoa palkkaa ja saanut keskipalkka paljon huonompaa limsaa kun odotus on ollut n. 3500 palkkataso..

Eräässä suuren konsernin en maitse nimeä prosessi työntekijänä buokrafiemassa palkan kerrottiin olevan 11 euroa tunti eli n

1800 euroa kk..

Vierailija
154/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taisi olla se kuuluisa tapaus etiopialainen yksinhuoltaja..

No joo näitä esimerkkejä on paljon juuri näitä ulkomailta rahdattuja kela asiakkaita jotka kuluttaa kaikkia mahdollisia tuli ja rahoja mahdollisimman paljon

Vierailija
155/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee, että työmarkkinatuki ja asumislisä, en tiedä oijeita termejä, mutta yhteensä kuuleman mukaan voi olla noin 1300-1400e/ kk. Itelle tilille tulee palkkaa n.1900e/kk. Laskin tuossa viimevuodelta että auton käyttö maksoi minulle 7600e vuoden ajalta, eli noin 635e/kk. Työn takia on pakko olla auto käytössä, muuten pärjäisin esim. julkisilla ja sähköfillarilla. Kyllä sitä välillä miettii, onko tässä mitään järkeä! Työttömänä voisin kulkea luonnossa, harrastaa vaikka jotakin. Kasvattaa vaikka kasvimaalla kaikkea, marjastaa yms. Nyt ei ehdi mitään noista, kuin ehkä kesälomalla. Viikonloput menee toipuessa työviikosta, minulla siis raskas ruumiillinen työ. 

Vierailija
156/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taisi olla se kuuluisa tapaus etiopialainen yksinhuoltaja..

No joo näitä esimerkkejä on paljon juuri näitä ulkomailta rahdattuja kela asiakkaita jotka kuluttaa kaikkia mahdollisia tuli ja rahoja mahdollisimman paljon

Laskin tässä huvikseni, kuinka paljon minä naimisissa oleva työssäkäyvä nainen saisin kelan tukia viimeisimmän äitiyslomani spekseillä. Päädyin hieman yli 6000 euroon/kk. Mukana vanhempainraha, lapsilisät, korotettu lapsen vammaistuki. Tuon lisäksi vielä tulisi vielä omaishoidontuki. Toki tuo summa on määräaikainen ja kestäisi vaan vanhempainpäivärahakauden verran.

Mutta  ei ne kaikki suuria tukia saavat siis ole 10-lapsisia työttömiä yh-äitejä.

Vierailija
157/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: työttömän saamat sosiaalietuudet vastaavat monen suomalaisen nettopalkkaa

eikö siis olisi varsin kohtuullista että niitä vastaan tehtäisiin 40 tuntia viikossa töitä

Onpa aloittajalla pieni palkka, taidat olla pahasti alipalkattu, voi sinua poloista nyt liittoon ja oikeusapua niin saat palkkasi kuntoon.

Töitä tehdään palkkaa vastaan, eikä silloin ole kyse sosiaalietuuksista, vaan palkasta, alan tes-palkasta ja työsuhteessa saa myös muut työsuhde-edut mm. työeläke- ja lomakertymän ym.

Jos palkkatyötä alan tes-palkalla on tarjota, niin tietenkin työpaikkaa voi vaatia hakemaan, mutta nyt 330 000 työttömän Suomessa, joista 120 000 pitkäaikaistyöttömiä, 55 000 korkeakoulutettuja työttömiä, vajaa 1 500 työtöntä tohtoria ja yli 6 000 sotealan hoitohenkilöä (TEM-tarkemmat luvut) työttömyysprosentti 11,3% EU:n toisiksi korkein Espanjan jälkeen ja keskimääräisen työttömyysjakson pituus ennätykselliset 70 viikkoa, työpaikkoja ei juuri ole tarjolla.

300 €/kk suojaosan poisto nosti pätkätöiden tekijöiden marginaaliveron 100%:iin, eli kaikki työtulot vähentävät sosiaalitukia saman verran. Suurituloisille kuulemma jo 50-60% marginaalivero on liikaa, mites 100% sitten?

Orpon ja Purran oikeistohallituksen tuhoisa politiikka tuhoaa myös työpaikkoja, työelämää ja aiheuttaa eniten konkursseja 25-vuoteen. Siinä syy työttömyyden kasvuun. 

Vierailija
158/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Says who?

Yli 7 kakaran perheet toimeentulotuella.

Vierailija
159/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajattelee, että työmarkkinatuki ja asumislisä, en tiedä oijeita termejä, mutta yhteensä kuuleman mukaan voi olla noin 1300-1400e/ kk. Itelle tilille tulee palkkaa n.1900e/kk. Laskin tuossa viimevuodelta että auton käyttö maksoi minulle 7600e vuoden ajalta, eli noin 635e/kk. Työn takia on pakko olla auto käytössä, muuten pärjäisin esim. julkisilla ja sähköfillarilla. Kyllä sitä välillä miettii, onko tässä mitään järkeä! Työttömänä voisin kulkea luonnossa, harrastaa vaikka jotakin. Kasvattaa vaikka kasvimaalla kaikkea, marjastaa yms. Nyt ei ehdi mitään noista, kuin ehkä kesälomalla. Viikonloput menee toipuessa työviikosta, minulla siis raskas ruumiillinen työ. 

No siitä vaan heittäydyt työttömäksi, kun on näköjään niin ihanaa olla työttömänä. 

Vierailija
160/327 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan alle 900 euroa kuukaudessa tukia, ja saan nimenomaan työmarkkinatukea ja asumistukea. En tiedä, mistä "kuuleman" mukaan olet saanut nuo luvut, mutta tosiaankaan eivät työttömät yleisesti rahoillaan juhli. Ei vaikka sitä kuinka täällä jankutetaan ja luodaan vastakkainasettelua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän