työttömän saamat sosiaalietuudet vastaavat monen suomalaisen nettopalkkaa
eikö siis olisi varsin kohtuullista että niitä vastaan tehtäisiin 40 tuntia viikossa töitä
Kommentit (327)
Keksin ratkaisun. Jos kaikki 40h paikalliset nimetäänkin samoin työttömiksi ja kaikki tekevät vaan 40h jotain töitä, ovat sitten kaikki työttömiä tekemässä töitä samaa etuutta vastaan. Palkkaharmonia toteutuu samalla, työnantajien sivukulut häviävät ja kaikki on samassa asemassa. Ihanan tasapuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelee, että työmarkkinatuki ja asumislisä, en tiedä oijeita termejä, mutta yhteensä kuuleman mukaan voi olla noin 1300-1400e/ kk. Itelle tilille tulee palkkaa n.1900e/kk. Laskin tuossa viimevuodelta että auton käyttö maksoi minulle 7600e vuoden ajalta, eli noin 635ekk/kk. Työn takia on pakko olla auto käytössä, muuten pärjäisin esim. julkisilla ja sähköfillarilla. Kyllä sitä välillä miettii, onko täss
Eivät kyllä maksa kuin murto-osan todellisuudessa. Tietäisit jos itse tai joku tuttavapiiristäsi on käynyt autollaan töissä, mutta eipä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea palkka sulla sitten jos joku 500e saat kuussa.
Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa
Toisen ketjun mukaan 5000 euroa on tosi vähän, eikä sillä tule toimeen.
Eikös se ollut työssäkäyvä joka valitti ettei 5000 palkalla tule toimeen, ei tukia saava työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi vaikea uskoa että monen suomalaisen nettopalkka on pikkuisen alle 600 euroa kuussa.
Taidat nyt tahallisesti unohtaa sen että he myös vaihtavat vapaa-aikansa sekä tekevät raskasta, keholle vaivoja aiheuttavaa työtä.
Siitäkö aloitus on? Ei vaan siitä että työttömät saavat tukea saman verran kuin moni suomalainen palkkaa. Eikä se työttömyys nyt niin herkkua ole että sitä kadehtia kannattaisi. Lopettakoon nuo sitten raskaan, keholle vaivoja aiheuttavan työnsä, nauttikoot vapaa-ajasta ja 600 eurosta niin ei tarvitse valittaa ja kadehtia työttömän huoletonta ja hulppeata elämää..
Ap, tiesitkö, että vauva-palsta on Suomen suurin työttömien, joutenolijoiden, työnvälttelijöiden, pummien, alkoholistien, mielisairaiden ja senkaltaisten wittuilijoiden "esson baari". Kukaan ei halua tuntea kettään, kukaan ei halua että hänet tunnetaan.
Siispä, ap, älä tee edes hyviä ehdotuksia täällä. Ne ei johda muuhun kuin alapeukkuihin ja asiattomaan wittuiluun.
Ööh, Ap kyllä olet kuullut jonkun uusiokansalais-perheen koko kuukauden tukien määrän.
Tämä on tosi että jotain omistava kantasuomalainen saa Kelasta työmarkkinatukea vain n. 550 euro kuussa ja omistusasuntoon ei saa asumistukea. Eli jos on asuntolainaa+yhtiövastike+muut kulut+ omat ruuat ja laskut niin millä laskuopilla 550 euroa kuussa on enemmän kuin perusduunin palkka- vai tarkoitatko että kokoomuksella halutaan vain lattiatason duuneihin tämä Kelan perustyöttömyyskorvaus 550 euroa kuussa maksaa palkkaa?
Hyvä ammattilainen ei toimi halvalla. Halpa palkka= työntekijän naama tummenee ja tulee paska työnlaatu. Hoonosoomi veri häppii?
Paljonko seitsemänlapsinen mämuperhe Helsingissä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea palkka sulla sitten jos joku 500e saat kuussa.
Moni saa jopa 5000e tukia kuukaudessa
Moni joopa joo.mene muualle puhumaan paskaa kusipää.
Mä saan 590 € kuukaudessa. Mitään muita tukia en saa. Tuolla rahalla pitää maksaa kaikki menot.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko seitsemänlapsinen mämuperhe Helsingissä saa?
En tiedä, mutta lapsilisän saa 7-lapsinen perhe silloinkin, jos vanhemmat käyvät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Suomessa on aivan liian pienet palkat.
Ja juuri siksi tämä maa on syöksykierteessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan 590 € kuukaudessa. Mitään muita tukia en saa. Tuolla rahalla pitää maksaa kaikki menot.
Sama minulla oli 595e kuukaudessa kun asun omakotitalossa nyt saan 3800e palkkaa mut voihan täällä aina paskaa jankuttaa.
Kaikki tukia tulisi leikata reilusti.
Koska sossupummmi on pumnmi, kelarotta.
Keskiluokka ei enää pysty ja halua maksaa pummeille.
Vierailija kirjoitti:
300 €/kk suojaosan poisto nosti pätkätöiden tekijöiden marginaaliveron 100%:iin, eli kaikki työtulot vähentävät sosiaalitukia saman verran. Suurituloisille kuulemma jo 50-60% marginaalivero on liikaa, mites 100% sitten?
Hyvin sanottu! Tätä minäkin olen ihmetellyt. Rikkaat parkuvat, kun lisätöistä menee puolet veroa, mutta heille on OK, että köyhällä voi marginaalivero olla 100%. Ja kumpikohan tässä kipeämmin lisätuloja tarvitsisi?
Tehdään vaihtarit, otan työpaikkasi mielelläni vastaan ja elä sinä sitten perheellisenä tuolla 700€ bruttosummalla per kuukausi!
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka nimenomaan menettää työnsä ja ovat hätää kärsimässä.
Joidenkin tuki on 600e josta maksetaan ensin asuminen ja laskut. Ja sen jälkeen ei olekaan mitään jäljellä. Kenen nettopalkka se mahtaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka nimenomaan menettää työnsä ja ovat hätää kärsimässä.
Ja sitten he ovat ko kommentoijan ja hengenheimolaistensa mielestä sossupummeja ja kelarottia joilla ei ole oikeutta saada mitään tukea. Eikö muuten keskiluokka ole tähän asti saanut mm lapsilisiä? Sekö pitäisi heidän kohdallaan lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin tuki on 600e josta maksetaan ensin asuminen ja laskut. Ja sen jälkeen ei olekaan mitään jäljellä. Kenen nettopalkka se mahtaa olla.
Tuo on juuri se summa, jonka keskiluokkalainen omistusasuja saa ansiosidonnaisen jälkeen. Siksi se vituttaa, että työttömyyden pitkittyessä muille maksetaan eläminen ja itse joutuu menettämään omaisuutensa.
Enää ei voi sanoa, että minä voisin mennä töihin. Et mene, kun sinua ei palkata. Et.voi myöskään puhua, että voin ottaa vastaan mitä vaan.
Et muuten ota. Jos sulla ei ole täsmäkoulutusta ja työkokemusta hakemistasi tehtävistä, niin et tosiaankaan ota vastaan alemman koulutuksen ja vaatimustason tehtäviä.
Mene itse .