Ihana huomata näin 46-vuotiaana että ei tarvitse enää koskaan tapailla miehiä, tulla raskaaksi, jutella neuvolatätien kanssa jne!
Ei enää KOSKAAN! Ei ukkoja, parisuhdepaskaa, ei pakkoseksiä/seksiä muutenkaan ällöttävän äijän kanssa, kamalia pentujen päiväkotiin kuskaamisia, kyttääviä kasvatusalan ammattilaisia arvostelemassa, mammakerhoja, ryhmäytymistä, hyväksyntää jne. Ja kun tajuaa että yksikään ihminen täällä maapallolla ei ole hengaamisen arvoinen, vaan ainoa mikä merkitsee on luonto ja siellä vaeltaminen. Niin ja eläimet.
VAPAUS!!!
Kommentit (87)
Vaikutat todella kitkerältä ja katkeralta.
Et tule olemaan onnellinen ikinä
Ja sitten meille hiljaisille ja oudoille ollaan koko elämä sanottu "miks et mee minnekään, mikset oo ihmisten kanssa, miks oot niin hiljaa". kun tajuttu tuo nuorena, et suurin osa ihmisistä ompi paskaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös 46v ja olen eronnut reilu kaksi vuotta sitten. En ehkä ole koskaan enää valmis parisuhteeseen, mutta toisaalta välillä kaipaan sellaista. Ilman seksiä en halua olla ja onneksi on löytynyt mies seksisuhteeseen ja suhde kestänyt kaksi vuotta. Seksi erittäin hyvää ja nautin todella paljon.
Lapsia olen halunnut aina ja olisin halunnut monta lasta. Yhden sain ja olen monet itkut itkenyt, että enempää lapsia ei tullut.
N46
Sama täällä, rakastan lapsia ja olen itkenyt paljon ettei enempää siunaantunut ja ikä tuli vastaan. Osa meistä naisista nauttii todella paljon pikkulapsivaiheesta.
Parisuhteeni on loppumassa ja toivoisin jonkun uuden löytäväni, ilman että enää suuremmin tarvitsee sitoutua. Se läheisyys ja seksi hyvän tyypin kans :)
Toisaalta joku yhteisöeläminen maalla kiinnostaisi sitten kun lapseni on kasvanut aikuiseksi ja muuttanut omilleen. Yksin en halua jäädä, tarvitsen ihmisiä ympärilleni ja eläimiä myös :)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollainen ole missään iässä pakollista jos ei halua. T. Nuori nainen
Ap on sen ikäinen että on ehkä vielä sitä ikäluokkaa kun mistään ei puhuttu avoimesti ja oli hirveän tarkat lokerot mihin pyrittiin sujahtamaan. Yhtenäiskulttuuria. Ja nuorena nyt muutenkin vaan tehdään usein virheitä ja niistä sitten opitaan, ainakin toivottavasti. N36v
Kyllä vika on aina kaikissa muissa, aina. Ei koskaan sinussa, älä luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on sen ikäinen että on ehkä vielä sitä ikäluokkaa kun mistään ei puhuttu avoimesti ja oli hirveän tarkat lokerot mihin pyrittiin sujahtamaan. Yhtenäiskulttuuria. Ja nuorena nyt muutenkin vaan tehdään usein virheitä ja niistä sitten opitaan, ainakin toivottavasti. N36v
Mitä ihmeen "ikäluokkaa" on 1979 syntynyt? Puhut aivan kuin olisi kyse jostain 1940-1950 -luvun lapsesta. Olen syntynyt 1977 eikä mua ole kukaan koskaan pakottanut hankkimaan lapsia tai menemään naimisiin, ei mitään puhettakaan sellaisesta. Ihan itse olen päätökseni tehnyt, enkä ole sitoutunut kaksikymppisenä mihinkään. Kolmekymppisenä sain lapset enkä koskaan ole heitä katunut. Puistattaa tuo ap ja hänen katkeruutensa. Ehkä hänestä tulee onnellinen, kun saa elää yksin ja täysin itselleen. Toivon, etteivät hänen ei-toivotut lapsensa koskaan pyydä häneltä mitään, esim. halua hänen alkavan isovanhemman aktiiviseen rooliin.
Olen kans 46-v. Ja eniten mua pelottaa se, että mitä jos miehellä ei seiso mun kanssa?!! Oman ikäisillä miehillä alkaa olla erektio-ongelmia. 
Ei mua ollenkaan huoleta nuo muut tuossa luettelossa. 
Kuulostaa copingilta ja ikäkriisiltä. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
mammakerhoja
Muista, että täällä käy paljon äitejä, ja ne puhuu just äitien jutuista.
Ja äitien mielestä parisuhde oli paskaa, koska...?
Täydennä lause. Itse oletan jatkon menevän näin: koska se kaatui kaikki äidin hoidettavaksi. Ihan kaikki. Isä jatkoi elämäänsä kuin sinkku. Napsi rusinat pullasta ja kohteli vaimoaan kuin piikaa, muttei edes maksanut palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jonain päivänä minäkin "vapaudun". Ja on vihdoin aikaa itselle. Sitä odotellessa jatkan kärsimistä.
Kuka ja mikä pakottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mammakerhoja
Muista, että täällä käy paljon äitejä, ja ne puhuu just äitien jutuista.
Ja äitien mielestä parisuhde oli paskaa, koska...?
Täydennä lause. Itse oletan jatkon menevän näin: koska se kaatui kaikki äidin hoidettavaksi. Ihan kaikki. Isä jatkoi elämäänsä kuin sinkku. Napsi rusinat pullasta ja kohteli vaimoaan kuin piikaa, muttei edes maksanut palkkaa.
Onneksi olen ollut yksinhuoltaja. Ei ole tarvinnut tuntea noin.
Yöök. Jo kilometrien päähän huomaa että ap on yksi iso oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen "ikäluokkaa" on 1979 syntynyt? Puhut aivan kuin olisi kyse jostain 1940-1950 -luvun lapsesta. Olen syntynyt 1977 eikä mua ole kukaan koskaan pakottanut hankkimaan lapsia tai menemään naimisiin, ei mitään puhettakaan sellaisesta. Ihan itse olen päätökseni tehnyt, enkä ole sitoutunut kaksikymppisenä mihinkään. Kolmekymppisenä sain lapset enkä koskaan ole heitä katunut. Puistattaa tuo ap ja hänen katkeruutensa. Ehkä hänestä t
Minut pakotettiin naimisiin. Olen syntynyt 1965.
Kestin kolme vuotta ja otin eron. Vihaan sitä miestä edelleen, vaikka erosta on 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmiset kohtelee itseään niin kaltoin? Aika moni vanhempi ihminen hokee tuota että "nyt saan vihdoin olla vapaa ja elää itselleni" . Aika surullista?
Olen yksinhuoltaja ja mulla on ollut ihan sikana omaa aikaa. Nyt vielä enemmän, kun lapset on monta viikkoa mummolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun on aikaisemmin pitänyt tehdä noita jos et tykkää?
Sanopa muuta! Varmaan joku ryhmäpaine. En mä noita lapsia kadu, mutta jos olisin tiennyt mitä elämä on, olisin jättänyt tekemättä.
Ap
Kivat lapsillesi. Olethan muistanut katkaista heihin välit? He tietävät että ovat olemassaolollaan tuhonneet elämäsi, mutta nythän olet päässyt heistä eroon ja saat olla vapaa.
Onpa taas jännämiehillä käynyt flaksi.
Tuonhan olisit voinut tajuta jo 16-vuotiaana. Turhaan tuhlasit elämääsi 30 vuotta noin yksinkertaisen asian hoksaamiseen!
Onneksi ei ole koskaan tarvinnut tehdä mitään noista asioista, olen saanut elää vapaata elämää haluamallani tavalla ilman miehiä tai lapsia rasitteena.
N46
Ehkä jonain päivänä minäkin "vapaudun". Ja on vihdoin aikaa itselle. Sitä odotellessa jatkan kärsimistä.