Kätevä vinkki kuumuuden vähentämiseen kämpässä
Mies keksi, että ilmanvaihtokone kannattaa sammuttaa päiväksi ja laittaa vain yön ajaksi päälle. Näin kämppä pysyy mukavan viileänä. Lapset tykkäävät.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä saa sammuttaa kokonaan.
Miksei? Mä sammutan välillä kun sähkö on kallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Mä sammutan välillä kun sähkö on kallista
Tulee hometta ja ilma on ummehtunutta.
Vierailija kirjoitti:
Tuotteko myös ulkoolta jätesäkeissä kylmää ilmaa kotiinne?
Minä tuon valoa.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt hupsuttele. Yleensä laitetaan kylmäkalleja ämpäreihin. Ne viilentää kivasti.
Tiesitkö että ihminen on myös lämmönlähde? Mitäs meinasitte sille asialle tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tuon valoa.
Tuotko myös iloa?
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että ihminen on myös lämmönlähde? Mitäs meinasitte sille asialle tehdä?
Ollaan poissa kotoa tietysti ettei kämppä lämpene.
Ne toimivat eri taloissa erilailla. Eli täällä se pyörittää lämmintä, ei välttämättä viilennä ihan täysin. Vetää käytävän ilmaa sisälle. Ikkunan ilmanottoaukot mustaa täynnä kun sinne ei ylety puhdistamaan, sitä on yritetty ja ei kannata pitää täysillä. Onneksi muutto joskus.
Vierailija kirjoitti:
Me tukittiin tuloilmaventtiilit sukilla kun oli tukala helle.
Oliko edes pakastimessa pidettyjä sukkia? Yläkerran naapurina kyselen, kun olen huomannut ilmanvaihdon heikentyneet jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tukittiin tuloilmaventtiilit sukilla kun oli tukala helle.
Oliko edes pakastimessa pidettyjä sukkia? Yläkerran naapurina kyselen, kun olen huomannut ilmanvaihdon heikentyneet jostain syystä.
Mies laittoi pari päivää pidettyjä sukkia ettei tarvinnut uusia tuhlata
Itse viritin kylmäkalleja talon ulkoseinustalle ilmanottoaukon eteen.
Vierailija kirjoitti:
Me nukutaan helteillä miehen kanssa eri makkareissa
Meillä on olohuoneessa kaksi ilmalämpöpumpun ulko- ja sisäyksikköä. Vähän meluisia mutta kyllä auttaa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ulkoolta? Tarkoitatko ulkoa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on olohuoneessa kaksi ilmalämpöpumpun ulko- ja sisäyksikköä. Vähän meluisia mutta kyllä auttaa!
Ulkoyksikkö on ulkona, yhteen olkkariin jos on alle 120m2 riittää yksi normaalitehoinen pumppu, ilp ei pidä mitään ääntä jos se on ehjä. Olet trolli parvekkeettomasta yksiöstä.