Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aloitin aamuni vähän rankempaan tahtiin...suosittelen hevimusiikkia lämpimästi.. se tekee hyvää..koiran hermot on taas koetuksella kun valas keulii pitkin olohuonetta..heh.

Koita Janskuli sinnitellä. Etkä ole ainut joka käy palstalla iltasella kun olo on vähän yksinäinen...teen sitä kans. Kaiffarit on vähän kiireisiä ja vaikka mies onkin kotona niin siitä on yhtä vähä seuraa nukkuvana kuin miehestä keikalla...sinnitellään..kohtahan meillä on yöt läpeensä seuraa :) jotta eikun ojasta allikkoon vaan.

Vierailija
2/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih, olipas paljon tullut tekstiä, kivaa! Mulla alkoi tänään mammaloma, vähän jänskää. Täällä ilmoittautuu kans yks joka käy monta kertaa päivässä täällä lueskelemassa. Liekkös jonkin asteista nettiriippuvuutta jo, heh:) Mies on aina hirveen kiinnostunu ja kummissaan kun käyn täällä niin useasti. Mut niinku olen aiemmin sanonu täältä löytyy ihmisiä joilla on sama elämäntilanne kuin itselläni. Kellään ystävälläni ei lapsia, ja tuntuu et ei heilläkään sitä ylimääräistä aikaa hirveesti ole kun töissä käyvät jne.

En muista kaikkea mistä täällä oli juteltu kun tekstiä oli niin paljon, mutta jaksuja ja voima haleja niille jotka taistelevat masennuksen kanssa!<3

Ja martina ja onnipapunen älköö ihan vielä synnyttäkö, jos teidän vauvelit vielä ainakin sen reilu pari viikkoa jaksais majailla kohtujenne lämmössä niin olisi hyvä:)

Viikonloppuja mamat ja vauvat,hyviä vointeja!

*heidi ja pikkuinen rv 34+3*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANSKUL: Tiedän tunteen kun kaverit tekee tuollaisia perumisia ym. Musta tuntuu kanssa nykyään, että kaverit kaikkoaa johonkin. Eilen piti mennä käymään yhellä kaverilla kattomassa niitten uutta koiraa, kun ei olla muutenkaan nähty pariin kuukauteen, kappas kun kaveri sitten soitti, että on kipeenä, ettei sinne voi mennä..tällä samalla kaverilla on aina jotain että peruu viime hetkellä. Yks toinen kaveri tekee samanlaista, ensin pyytää kahville ja sit kun pitäs mennä, niin onkin joku este..tämmönen ei tunnu kivalle ihmiselle, joka on aika yksinäinen päivisin, nyt kun jäin töistäkin pois (no onhan mulla toi melkein 3 vuotias tossa, mut ei siitä saa samanlaista seuraa, mitä tarvis välillä). Onneks löytyy niitäkin ystäviä, jotka ei tee ohareita, mutta niillä sitten onkin aina muita kiireitä. Jotenkin vaan on tylsä aina kaupungilla ja puistossa olla yksinään lapsen kanssa.

No se siitä..meille on tullu matkahuoltoon vaunut jippii jippii, pääsee niitä tänään testaileen. Mökilläkin pitäs lähtee käymään, viedään vähän täältä kotoo pois tavaraa, mitä täällä ei tarvitte, voisin siellä samalla haravoida, kun syksyllä jäi haravoimatta. Harmi vaan että sielä on tänään vähän kylmempi ilma.

(.) Teillä muilla tuntuu kauheesti olevan jo " synnytyksen oireita" . Mulla ei oo yhtikäs mitään, vaikka kai se on parempi niin. Mutta tuntuu vaan siltä, että tää vauva syntyy varmaan 42 viikolla niinkun esikoinenkin..plaah. Selkä on alkanu tuleen taas kipeeks jos paljon kumartelen tai seison. Vauva myllää mahassa reippaasti, toissa iltana miehen kanssa kuvattiin vauvan liikkeitä mahassa videokameralla..on meilläkin touhut :)

Nyt täytyy mennä herättää ukko, että ehitään hakeen vaunut..heippa

ÄITE 34+4

Vierailija
4/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käy mieles, että onkohan elämä käyny pieneksi, kun tää palsta on koko ajan auki...Mulla on paljo ystäviä, mutta asuvat ympäri suomea ja me tää tuhansien kilsojen päässä. Niistä moni saanu nyt just vauvan eli on sama tilanne ja se edes helpottaa, että voi meilailla aiheesta siis omasta navasta rauhassa, kun tietää, että toinen ymmärtää samassa tilanteessa. Ne vaan on monet ollu pitkään töis eli ei sitä aikaa ja jaksamista sillon ole, ymmärrettävästi. Ja kyllä se tervettä ois ihan kunnon ihmiskontaktejakin olla. Se on niin ihanaa, kun on aikasemmin voinu vain huristaa johonkin kylään, mutta tää ei ole sellanen tapa. Miehelläkin tänään luentoja...onnneksi sillä alkaa pääsiäisloma.

Niin vielä miesten kommentteja tähän palstailuun. Meillä mies kiinnostunu, että miten aktiivinen tällanen palsta ylipäätään on ja onko vain suomalaiset niin aktiivisia..no sitä kiinnostaa varmasti opintojensakin kautta miten ihmiset kommunikoi...sit yrittää tiedustella paljoko tää käyttäjiä...minä kerron lähinnä aiheista ihan kuin hyvät ystävät ois kertoneet kuulumisiaan..hih

Juon muutes icecafeta...nam. En raskauden aikana ole kahvia saattanu juoda, no en kyllä normaalistikaan juo kuin max kuppi/pvä, jos sitäkään, mutta tuota icecafeeta tekee välillä mieli.

Ens viikolla ois tarkotus saada miehen kanssa tuo lapsen huone valmiiksi. Sinne on tosin kerätty kaikkea vanhaa, siis saatu lähinnä.Värit ei passaa ollenkaan yhteen, mutta jos sen sais toimivaksi. Hoitopöytä pitäs maalata, tasoja ja lamppu kiinnittää. Sänky, vaunut ja istuin saadaan vielä miehen siskolta. Hyvä, jos sen kämpän nyt sais yhdes tehtyä, loput saan tehtyä itekin tää.

Mukavaa lauantaita!

+on tää palstailu vaan kivaa

+miehellä alkaa loma

+sain kohtuu hyvin nukuttua

+eilen illalla oli parempi olo pitkästä aikaa ja nytkin kohtuu hyvä...koputtaa puuta, että jatkuu

Huuheli tasan 33, juhuu uudet luvut

Vierailija
5/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva et joku toinenkin joka tietää syntymäpäivän ennalta, tosin mulla toi synnytystapa-arvio vasta rv 36. Malttas odottaa sinne =) koen tosi helpottavana tuon et saa tiedon ennalta, pystyy hoitamaan esikoisen hoidot,kyydit ym kun matkaa kuitenkin 86km sairaalaan.

Olen itekkin miettiny tota et laittasin johdot poikki jossai vaiheessa, siinä vaiheessa kun lekuri toteaa ettei kohtu kestä sektioita ja raskautta. Ja en aikonu 2-3 lasta enempää tehä. Mut tää ny vaan sellanen kerran mieles pyörähtäny ajatus.

Onneks ei ihan kohta vielä tarvii ehkäsyä alkaa miettiä, mut varmaan laastariin päädyn kokeilee.

Ulos pitäs lähteä, jospa selkä vetrys.. Etsii pajunoksia jostain et voidaan virpoa mummi.

Tosin ite en oo varannu virpomisherkkua kuin veljelleni.. Koska muita tuttuja muksuja ei lähellä asu enkä niin tykkää vieraista oven takana..

Yksinäistä on juu täälläkin.. Kavereilla töitä tai opiskeluja. Tai sit vloput ja illat ovat kotona miehiensä kanssa eikä voi ees nähä..

Kun sitä kaipais aikuistajuttuseuraa, siis muutenkin kuin näin kirjoitellen (olen nii huono täs)..Mut jospa toi pikku myyrä syntyy ni erilaisesti tekemistä.

Vierailija
6/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan surullisilla mielillä, pojalle iski yöllä kurkunpääntulehdus, käytiin tänään lääkärissä ja sai ventolinea hengitellä sekä saatiin lähete Jorviin. Sinne siis jos tilanne pahenee/ei parane vuorokauden sisällä. On toinen vaan niin reppana, hengitys rohisee ja vinkuu sekä kuumetta on. täytyy varmaan iltaan mennessä mennä sinne Jorviin, nyt pikkuherra nukkuu ja mä käyn sitä joka minuutti siellä kurkkimassa että hengittääkö..

Täytyy lukea toi eilinen pino kokonaan loppuun jos aikaa löytyy, nyt en malta keskittyä. Tulin vaan googlettamaan tosta tulehduksesta tietoa ja pakkohan täälläkin oli käydä pistäytymässä samalla:) Kaikille mammoille jaksuja,

t:minnis80 rv 31+3

Vierailija
7/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä käynyt lukemassa kuulumisianne,mutta ite en saa aikaiseksi kirjotella. Töissä olen edelleen.

-Sokereita edelleen seurailen, guaremjauheen kanssa pysyvät suht aisoissa.En vain tajua että murot ja leipä nostattavat yli 7 arvon, vaikka guaremia ottanut ja pitsan+leivoksen jälkeen (ilman guarem jauhetta) arvo oli 5,6!!Ihan älytöntä..Murot on vissiin mulle tosi pahasta hiilihydraattien kannalta.

-Lonkat kipuilee tosi paljon öisin, heräilen usein ja vaihdan kylkeä, aamusin herään aina klo 6.00.Yhtenä yönä sama pohje kramppasi kaksi kertaa putkeen..auts!

+kevät tulee vauhdilla

+Pikkuhiljaa odotusaika lähenee loppuaan

+Neuvolassa kaikki ok

Maya rv30+5,tyttö 4v3kk

Vierailija
8/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs yksi sokeri kanssa. Olen asian kanssa edelleen vähän hämillään. Viimeksi terkkari sanoi, että vasta rv 36 ruvetaan puhumaan sokerivauvasta.

Itsellä dieetti on ollut vaihteleva, tervellisesti ja säännöllisesti toki, mutta tänäänkin leivoin pullaa ja on tullut nautittua enemmän kuin se sallittu yksi. Lakua ja sillee.

Joku rasvainen nostaa aterianjälkeiset kummasti, emmetal-juustoa, nakkia tahi kaurakeksi, niin johan on kasissa arvot.

Näitä arvot matalana pitäiviä välillä syön, aamun aloitin nätysti kaurapuurolla mustikan ja omenahillon kera. Luontaistuotekaupasta raahasin intiaanisokeria, sokeria sekin, muttein niin varsin raffinoitua.

Liikuntaa on vaihtelevasti, tänään olen paitsi leiponut, niin haravoin pihaa. Pitäisi pysyä tarkkana, kun kärvennän lehtiä kasassa, eikä kasa pienene. Savuja on tullut hengiteltyä, ei hyvä masukille.

Mittaile taas ensi kuussa päivän ajan... sitten onkin jo äippäpolikäynti. Aika erilaisia sokereita :-) meitä siis on.

minna rv 32

Vierailija
9/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja koira lähti lähäriin ( siis kauppaan) en toisaalta ihmettelis vaikka ne istus namakkain lähipubissa nyökyttelemässä olut tuopin yli toisilleen elämänsä kurjuutta. Oon ollu aika äkänen nimittäinkin..ärsyttää tosi helposti ja sitten alan ääneen ..jospa se tästä.

Emunainen totesit, että insuliineista tuli aluksi jotenkin outo olo.. no minulle tulee tuosta pitkävaikutteisesta. Toivottavasti menee ohi. Nyt sitten on vihdoin sokerit alkaneet pysyä sallituissa rajoissa. Ihan ilo kun saa syödä vaikka porkkanan tai palan leipää eikä tarvi pistää ja pelätä, että silti nousee yli 9.

Sokerikerholaisia on ilmaantunut, sepä hyvä. En tiedä mitä muroja oli joku popsinut..onhan niitäkin hyllymetreittäin erilaisia mutta lähes kaikissa on sokeria ja jos niissä on vielä vehnää niin sehän on jo pommi. Karttakkee vehnää. Ja muutenkin jos ruokavaliohoidolla selviää niin eihän se tilanne ole paha..joskin rasittava. Siis raskaana rajoitetulla ruokavaliolla..ilman herkkuja.. kuullostaa painajaiselta ..jota itsekin elän.

Kyllä mua vaan pyörryttää siinä määrin, että on pakko vähän huokasta.

Vierailija
10/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella erilailla ihmisten sokerit reagoi..ja eri tuotteisiin. Minun kohdalla tuo resistenssi mikä lie on niin posketon, että ennen pitkävaikutteisen insuliinin aloitus..siis kun pistin jo yli 100 yksikköä päivässä.. ei voinut syödä palaakaan leipää tai syödä oikeastaan juuri mitään ja silti oli sokerit katossa. Siitä en tiedä milloin vauva nimetään sokerivauvaksi. Kait silloin kun se lihoo äisin korkean sokerin takia varsinkin sitä vatsanympärystä. Sitä ne seuraa polilla tarkasti. Omani painoi 32 +1 2130 g ja kaikki mitat oli käyrillä paitsi tuo vatsanympärys, joka siis oli yli käyrän. Arvioivat tuolloin syntymäpainoksi 3.9 joka ei minun mielestä ole hillitön. Vielä pitää kaksiviikkoa odottaa synnytystapa arvioon ..se kieltämättä vähän mietityttää. Itse en mitenkään haluaisi vaan odotella sokerisena laskettua aikaa..haluan eroon koko diabeteksestä niin äkkiä kuin mahdollista vauvan kannalta.

11/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kertaa sokeriin. :) Mayan muroja mietin, että jos mä niitä söisin (siis riisimuroja, en tykkää muista), niin söisin niitä maidon kanssa. Ja se maito taas nostaa sokerin tosi korkealle äkkiä. Lasillinen lounaalla tai päivällisellä on ok, mutta muulloin nostaa kyllä yli rajojen. Mulla kun on tuo ruokavalio-systeemi, se näytti kestävän jälkkäriksi ruuan päälle jätskipuikonkin (valkoisen Magnumin).

Tuli eilen piipahdettua pikaisesti Tampereellakin (vaiko Pirkkalassa kenties?) illansuussa. Isännän piti päästä Motonettiin ja aikoi Biltemaankin, mutta kun ovat niin kaukana toisistaan ja lähtö venähti armaiden poikakultien dvd-sählingin takia, ettei ehditty kunnolla kiertää edes Motonetissa. Käytiin siinä sivussa sitten ihmettelemässä Bauhausia ja läheisessä Kotipizzassa syömässä. Ja kymmenen aikoihin oltiin sitten kotona, kun isäntä meni aamulla töihin.

Muhun iski pieni siivousvimma, mutta onneksi se laantui jo. ;) Eteisen matto oli niin hiekkainen, etten jaksanut sitä tampata, joten ajattelin jättää isännän hommaksi, kunhan kotiutuu. Tuli kumminkin enimmät otettua lattialtakin, kun muksut kuskaa hiekkaa kengissään ja vaatteissaan vaikka kuinka paljon.

Pihaa tuli myös vähän siivottua, kun veli kävi traktorilla hakemassa kärryt meiltä ja lastattiin se samalla täyteen kokkovärkkiä. Päästiin eroon risuista ja muusta poltettavasta jota nurkissa on lojunut ainakin syksystä asti. Viikon päästä sais mennä ihailemaan kuinka meidän tavarat palaa. :) Lasten kanssa pitää ensin päivällä kiertää naapurit ja illaksi sitten kokolle. Meillä kun virvotaan vasta ens viikon lauantaina.

Mutta nyt pitäis täyttää vaikka tiskikone tai ripustaa pyykit....

+ ihana päivä

+ saatiin risut pois

+ hernesoppaa ruuaksi ja banaanipirtelöä jälkkäriksi (nami!)

+ lakuja kaapissa (maiskis!)

+ torkkupeitto edistyy (18% paloista valmiina)

+ huomenna taas täys viikko

Äippä 33+6

Vierailija
12/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi vakiolukija, mutta laiska kirjoittaja! On iskenyt auttamaton puhdittomuus, en jaksaisi edes puhua kun tuntuu että viimeisetkin energianjämät lähtevät. Kotiväki on ihmeissään kun ruokahalukin on tältä mammalta hukassa (kovinkovinkovin epätyypillistä). Vauva pitää vatsassa sellaista volttaamista, et tuntuu kuin siel oliskin yhden sijasta kolme. Onneksi pääsee tänne lukemaan muiden kuulumisia, voittaa yhden ja saman Yhteishyvän tavaamisen sohvalla mennen tullen. Onkos muilla näitä muumiopäiviä ollut kun tuntuu et pitäis aamupalalla jo saada tuoremehun tilalle kuppi verta et elämä jatkuis?

Plussat saa tältä päivältä mies joka

+ toi illaksi suklaata

+ vei energiset ipanat pihalle

bonusplussa kevään ekalle peipposelle pihamännyssä

VetämätönCharme 32+0

Vierailija
13/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että viikonloppuisin täällä on aina vaisumpaa, kun jengillä on perhe koolla. Meilläkin on ollut koko päivän vieraita, joten alkoi jo poltella, että koska oikein pääsee koneelle..

Hirvittää oikein, kun mies taas ensi viikon torstaina lähtee laivapestille ja vie tietokoneen mennessään. Se on siis viisi päivää pois ja samaan aikaan en pääse edes nettiin kotoa, taitaa tulla yksinäinen loppuviikko..No, onneksi on miehen viimeinen pidempi reissu ennen laskettua aikaa.

PIKKU-TYYPPIÄ piti onnittelemani uuden kodin johdosta!

PIKAHVI kertoi, että sektiolle oli sovittu päivämäärä. Kuullostaa aika kivalta ja suorastaan stressittömältä vaihtoehdolta tuo, että tietää tarkalleen, koska H-hetki koittaa. Tietenkään se ei ole täysin niin mutta ainakaan ei tarvitse miettiä, että koska poksuu.

Nyt aletaan olla lähellä ja luulisi, että hirvittäisi. Mutta ei. Haluan vain, että aika kuluisi nopeasti ja saisin pian aloittaa elämän ihanan vauvani kanssa.

Ensi viikolla meillä on synnytysvalmennus, odotan mielenkiinnolla sitä keskustelua herättänyttä videota..

Vauva on ollut kovin eloisa tänään. Tuntuu hyvältä, kun pieni viestii voivansa hyvin. Oma olo on kyllä sitten ollut hiukan ikävä. vauvan laskeutuminen alkaa tosissaan tuntua, kun kävely on sellaista pingviinikaakerrusta. Kävimme ulkona syömässä ja unohdin närästyslääkkeen kotiin ja olo oli sitten sen mukainen. Piti oikein kiukutellakin, kun ei oikein jaksaisi mitään. Hellyyttä kaipaisin kauheasti ja olo on kuin uhmaikäisellä, kun ärsyttää, ettei mies huomaa halipulaani, eipä se juuri ehdi, kun on niin töissään kiinni.

No, nyt plussia

+jätskikakku pakkasessa

+huomenna on huhtikuu

+tänään alkoi uusi rv

Jansku tasan 34

Vierailija
14/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

charme

, just olen melkein samaan aikaan kuullut peipposen riemuvihellystä :) ihanaa. Ilta aurinko paistaa puiden läpi olohuoneeseen, just tultiin saunasta. :)

tiitiäinen-85

, ei ole tosi! Avokilla on myös synttärit 17.5. :))) itse asiassa myös pikkuveljelläni, joten eiköhän yksi härkäpoika sopisi tuohon joukkoon lisää. ;)

Mikä toi madame mamma on? Maksaako se? Kovin moni siitä ainakin puhuu :)

Kiinnostaisiko mausteisemman porkkanasosekeiton resepti? Avokki tavatessamme ei koskenut pitkällä tikulla kasviksiin, mutta pikku hiljaa on oppinut rakastamaan varsinkin paprikaa ja kruunuvihanneksia. Silti tuo porkkanasosekeitto oli tosi yllättäen niin hyvää, että on suorastaan lempiruokaa nykyään. Tuhtiakin on, sulatellan tässä vielä ennenkuin käräytän lettuja (sain sillä tapaa luvan tehdä kermavaahtoa, jota edelleen himoitsen ;). Ajattelin, jos sokerienkin kanssa painiskelevat voisivat sopalla herkutella - en tosin tiedä ruokavaliosta tarkemmin.

sammakkoinen rv 32+3

Vierailija
15/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista koti-iltaa viettelen.. Pojat nukkuu ja mies pelailemassa kaverilla korttia. Parempi miehen tulla ajoissa, koska herää poikien kanssa aamulla, minä pääsen kirpparille myymään tavaraa..

LASKEUTUMISESTA: Miltä se tuntuu vai tuntuuko joltain? Mulla on tämän päivän tuntunut et vauveli tunkee itteään kovasti alas päin. Välissä tuntuu paineena ja välissä ihan ku pikkujalat siellä potkis.. Kun ei vaan kääntys pt .. Mullahan ei eka lapsi laskeutunut ollenkaan ja toinen taisi laskeutua vasta synnytyksessä, en ainakaan tuntenut mitään erityistä sillon.

Taidampa alkaa tekemään katkarapu-maissilastu herkkuja (kun tässä vielä hereillä pysyy..) ja jatkaa sitten palstailua.

P. + 35+, isoveljet 2,5v ja 4,5v

Vierailija
16/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli jotain itekin kirjottaa, kun kävin juttujanne lukemassa.

Hiljasta on ollut verrattuna noin viikolle. Kaveri tosiaan kävi tänään kylässä tyttönsä (1v5kk) kanssa ja voi että oli sulonen typy. (ihan niin ku aina :D)

Pikku-tyyppi: Onnea uuteen kotiin!! :)

Sammakkoinen: Ei voi olla totta! ;D Vähänkö mulla repes suu isoon hymyyn.. No pyöräytetääs nää pikkuset maailmaan sit 17.5. Tosi hauska yhteensattuma. Mitähän muuta yhteistä meillä on?! Niin ja tuo madame mamma.. sille voi laittaa mailia (ja tietonsa ikä, la ja onko aikasempia lapsia) en nyt vaan muista mikä oli tuon osotteen loppuosa.. :) Joku parempimuistinen jos sen vois vielä laittaa.

Enpä nyt muista mitä oli kommentoitavaa..

Hauskaa viikonloppua vaan teille möhömahat ja hyviä vointeja! :)

t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 31+4

Vierailija
17/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madam Mamma on sellainen ilmainen ennustaja (Onnipapusen mies kyllä väittää, että se on automaatti ;) ), joka ennustaa lapsen syntymäajan ja mahdollisia muita tulevia lapsia. Kirjoita mailiin ikäsi, montako lasta sinulla ennen tätä nyt syntyvää on ja laskettu aikasi. Lähetä maili madam.mamma@luukku.com

Joku sai ennustuksen samantien, mä jouduin odottamaan melki kaksi viikkoa. Hupsu hommahan se on mutta piristää mieltä!

Mua alkoi kiinnostaa se porkkanakeiton resepti, joten pistäpä tulemaan.

Jansku 34

Vierailija
18/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai joo...kivasti on mennyt tämä päivä ja äkkiä niiku viikonloput yleensä!!No taas uus viikko lähti käyntiin ja lähemmäs laskettua aikaa mennään;) hiiihop vois olla jo toukokuu!

Poju nukkumassa ollut jo hyvän aikaa. kerettiin jo miehen kans suihkussakin käydä ja nyt ootellaan että makkarat tuola höyrykattilassa poksahtelis:D mulle on iskenyt kauhea himo makkaraan...njam:D hassu juttu...ja toinen olis kun sais sen kanssa kaljaa!ajatelkaa miten hassua!hih kaljasta kyllä aina oon tykännyt,mutta nyt vielä kun sitä en tietenkkään jois niin enemmmän se maistuis:) mut ostinpas tai mies osti mulle kaupasta SIMAA!!!!!oon siitä monta päivää haaveillut enkä oo saanut aikaseks ostaa ja nyt sitä sain:D on mulla kans hyvät iltapalat...ei sais ei....:) mut innolla ootan makkaraa ja simaa:P

ÄITE82 eipä ole mullakaan mitään synnytysoireita. siis vaikka supistelee ja välillä oon tuntevinani jotain pientä,mut ei tosiaankaan mitään synnytysoireita. en mä sillai odotakkaan ku ei mulla pojan odotusaikanakaan ollut mitään ennakoivia oireita...ne tuli sitten yks kaks samana vuorokautena kun synnyttämään lähtökin et sen puoleen hyvä vaann vaikkei kauheesti oireilekkaan:)

JANSKUL ja muut joilla yksinäistä...tääläkin se yksinäisyyden tunne on välillä tuttu kaveri vaikka on tuo poika mutta kaipaan välillä ihan aikuistakin seuraa:) no onhan mies,mutta kyllä sitä kaveritkin vaan kummasti piristää ja muut mammat:D on niin mukava jutella toisten äitien kans;)

mut nyt meenkin syömään...mies tuola jo otti makkarat pois hellalta:D

kaikille hyvää oloa ja lauantain jatkoa:)

toymama 32

Vierailija
19/33 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 17.5 porukka..te ootte nyt kyllä ominu mun syntymäpäivän :)

Laskettu aika on 16.5 ja 17.5 täytän 30 vuotta. Ja ehkä ihan parasta on , että hammaslääkäri on 15.5. Ihan jännittää mitä on tulossa 14.5.

Vierailija
20/33 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.½kg porkkanoita

3 isoa perunaa

1 purjo

2 valkosipulin kynttä

1 tl sokeria

½tl currya

1-1½tl raastettua tuoretta inkivääriä tai jauhetta

2dl ruokakermaa

1rkl sitruunan mehua

suolaa ja pippuria

n.1l kanalientä kuutiosta tai lihaliemi + 1 yrttiliemikuutio tai joku kombinaatio edellisistä (meillä 1 kanaliemi + ½kasvisliemeä)

1. Silppua purjo & valkosipuli, kuori ja pilko juurekset.

2. Sulata voi kattilassa ja kuullota sipulit siinä.

3. Lisää sokeri, curry ja inkivääri.

4. Lisää pilkotut porkkanat ja perunat sekä kanaliemi. Keitä kypsäksi.

5. Soseuta ja mausta sitruunan mehulla.

6.Lisää kerma, suoka ja pippuri.

Kermana oon käyttänyt niitä jonkunprosentinruokakermoja, ja valkosipuli on ainoita minua närästäviä juttuja, joten nyt ollaan jätetty pois. Porkkanoiden ja perunoidenkin suhdetta ollaan vaihdeltu puolin ja toisin. - Niin, ja keitetty kananmuna sopii soppalautaselle samoin kuin patonki/ruisleipä. En aiemmin tykännyt inkivääristä, mutta nyt sen tuoksu purjon kanssa kattilassa on taivaallinen. :D

* * *

Vielä loppuillan kommenttia.

Pitääpä pistää tuolle mammalle mailia kerron kun saan vastauksen.

Tuo 17.5. taitaa olla todella suosittu syntymäpäivä ;) Tosin sen verran hankaa tuota aikaistamista vastaan, että kun sammakkoinen ekassa ultrassa tykkäsi vain tuijotella ruudusta suoraan kohti ja aukoa suuta (lauloi ihan selkeesti), äitini ilmoitti sieltä tulevan kaksosen, kun on koko ajan asioita. ;) 5.6. olikin isoisäni synttäripäivä, se olisi rv 42 silloin...