Yleistynyt ahdistushäiriö on vittumaisin sairaus, mitä tiedän.
Mistään ei saa mitään muuta apua, kuin lääkkeet. Kun yrittää saada esim. terapiaa, niin saa jatkuvasti kuulla vain, että "Valitettavasti mikään muuta hoitoa ei voida antaa. Ainoastaan lääkkeitä". Mistään ei mitään muuta apua saa. Esim. terapiaa ei saa. Siitä saa kuulla vain, että "Valitettavasti mitään muuta hoitoa ei ole olemassa, kuin lääkkeet".
Kommentit (64)
Kaikesta ei voi parantua.
Terapia ja lääkkeet - historiaa.
Lopetin rauhoittavat lääkkeet ns seinään. Alkoholinkäyttö lähes nolla.
Ero puolisosta. Erakkous 97%.
Lihominen +10kg, koska en liiku yhtään. Nukun koko ajan. Mikään ei tunnu miltään.
Elämä on valintoja.
Kaikella on hintansa.
Mikä ahdistaa?. Normaaliin elämään kuuluu pikku ahdistus. Ei siihen mitään lääkkeitä tarvita. Menee ohi, huomenna on parempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Keksitty muotisairaus
Ei ole vaan ihan totisinta totta. Minulle diagnosoitiin. En minä ole syyllinen ylisukupolvisiin traumoihin jne joiden takia kärsin ja elämä on vaikeaa.
Ai pahin ?? Oota kun saat ALS diagnoosin. Sen jälkeen sun elämä tuntuu paratiisilta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ahdistaa?. Normaaliin elämään kuuluu pikku ahdistus. Ei siihen mitään lääkkeitä tarvita. Menee ohi, huomenna on parempi olo.
Niin, totta. Mutta se on ihan eri asia kuin sairaus eli tuo ahdistuneisuushäiriö, jossa ahdistus haittaa normaalia elämää jatkuvasti. Älä kirjoittele asioista, joista et tiedä mitään.
Kyllä sitä ahdistuneisuushäiriötä hoidetaan terapialla. Vaadi itsellesi apua.
No ei se kyllä ole oikeasti kovin paha sairaus, kuka tahansa keksii äkkiä lukuisia paljon ikävämpiä sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa mainitaan yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, se on sairaus. Ei mikään "elämän pikku ahdistus".
Mulle on ollut todella paljon apua tekoälystä. Se osaa purkaa mun outoja ahdistustiloja ja tyhjästä tulleita pelkoja. Se neuvoo myös erilaisia tekniikoita, joilla saa itsensä rauhoitettua. Kannattaa edes kokeilla.
Tämä ei paranna sua, mutta voi vähentää ahdistuspiikkejä: vältä kofeiinia. Kofeiini maximoi ahdistuneisuuden.
Sairastuin tähän paskamaiseen tautiin 19v.
Eikä ollut ihme kun katsoo aikaa taaksepäin. Mulle on tarjottu lääkkeitä mutta en ole ottanut niitä vastaan. Minulla liikunta ja luonto tuo rohkeutta kohdata asioita.
Haluan kokea elämän selvinpäin. Siksi se on ei lääkkeille ja päihteille.
Miksi pelätä lääkkeitä ? Joskus ahdistus on yksinkertaisesti vain välittäjäaineen puutetta jonka sopiva lääkitys korjaisi. Aloitin ssri-lääkkeen ja elämäni muuttui täysin. Diabeetikot tarvitsee insuliinia, minä tarvitsen ssri-lääkityksen
Aina toitotetaan kuinka mielialaongelmat johtuu aina vaan menneisyyden traumoista mutta ei se näin aina ole. Johan on tutkittu että esimerkiksi adhdeillakin on puutosta välittäjäaine dopamiinista
Älkää pelätkö lääkkeitä turhaan ja luoko itsellenne turhaa lisäkärsimystä
Kun sais edes pitää ne toimivat lääkkeet.
Mulla meneillään oleva "terapia" vie oloa vaan pahemmaksi ja paremmin voin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli niitä lääkkeitä heti alkajaisiksi, et välttämättä tarvitse niitä kun ahdistuneisuuden oikea syy ja seuraus tutkitaan, sen jälkeen sinun tehtävä on itsenäisesti irtautua niistä. Usko, se on ainoa tie, lääkkeet ovat heitä varten, jotka ovat niin umpikujassa ettei enää mikään oma-apu auta. Kävin läpi tuollaisen ahdistuneisuushäiriön ja lääkkeitä oli jos minkälaista, pään läpivalaisua, tutkimuksia ja heti kun itse oivalsin, mistä ahdistuneisuus johtui ja jätin kaiken sen, ahdistuneisuus ainakin puolittui, mutta yhä tulee refleksejä ahdistuneisuuden aiheuttajista ja lamauttaa hetkellisesti, en tiedä, pystyykö siitä toipumaan 100 % koska tapahtumat, ihmiset, ympäristö tuottaa jatkuvasti aiheita uuteen ahdistuneisuuteen etkä voi elää laskikaapissa. Hankala juttu, tosi hankala juttu. Jos kohtaat jonkun tympeän ja ilkeän ihmisen, voi hän jo pelkällä käyttäytymisellään aiheuttaa ahdistuskohtauksen, en tiedä, ei siihen lääke t
Kamala ja ristiriitainen kommentti, älä ap kuuntele ja ota tosissaan tämmösiä, tai kukaan muukaan
"Yleistynyt ahdistushäiriö on vittumaisin sairaus, mitä tiedän."
Tämä virke on itseään toteuttava ennuste. Tai miten sen nyt voisi järkevästi ilmaista. Teet havaibtoja, jotka vahvistavat ahdistuneisuuttasi. Rupea tekemään toisenlaisia havaintoja. Altista itseäsi erilaisille ahdistaville tilanteille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksitty muotisairaus
Ei ole vaan ihan totisinta totta. Minulle diagnosoitiin. En minä ole syyllinen ylisukupolvisiin traumoihin jne joiden takia kärsin ja elämä on vaikeaa.
Mitä ne ylisukupolvisista traumoista tulevat ahdistukset ovat? Eiväthän siellä tapahtuneet asiat voi sinua ahdistaa, ei ole syytäsi heidän töppäilynsä. Pyri irti niistä, elämään omaa elämääsi.
Älä huoli niitä lääkkeitä heti alkajaisiksi, et välttämättä tarvitse niitä kun ahdistuneisuuden oikea syy ja seuraus tutkitaan, sen jälkeen sinun tehtävä on itsenäisesti irtautua niistä. Usko, se on ainoa tie, lääkkeet ovat heitä varten, jotka ovat niin umpikujassa ettei enää mikään oma-apu auta. Kävin läpi tuollaisen ahdistuneisuushäiriön ja lääkkeitä oli jos minkälaista, pään läpivalaisua, tutkimuksia ja heti kun itse oivalsin, mistä ahdistuneisuus johtui ja jätin kaiken sen, ahdistuneisuus ainakin puolittui, mutta yhä tulee refleksejä ahdistuneisuuden aiheuttajista ja lamauttaa hetkellisesti, en tiedä, pystyykö siitä toipumaan 100 % koska tapahtumat, ihmiset, ympäristö tuottaa jatkuvasti aiheita uuteen ahdistuneisuuteen etkä voi elää laskikaapissa. Hankala juttu, tosi hankala juttu. Jos kohtaat jonkun tympeän ja ilkeän ihmisen, voi hän jo pelkällä käyttäytymisellään aiheuttaa ahdistuskohtauksen, en tiedä, ei siihen lääke taskussa auta mitään, etkä tarvitse lääkettä välttämättä kaiken aikaa 24/7 tarkoitan. Ihan helvetillinen homma. Minulla ei ole antaa sinulle kuin tämä oma tarinani. Helpotusta tulee, mutta ei hetkessä ja omista valinnoista myös - LÄÄKKEET OVAT HEITÄ VARTEN JOILLA ON POLLA TOTAALISEN SEKAISIN, eli ovat sairaita, ahdistuneisuushäiriö ei välttämättä ole sairaus, jos saat sähköiskun, olet todennäköisesti saanut väärän kontaktin eikä näihin auta lääkkeet vaan sopivammat olosuhteet.