Yleistynyt ahdistushäiriö on vittumaisin sairaus, mitä tiedän.
Mistään ei saa mitään muuta apua, kuin lääkkeet. Kun yrittää saada esim. terapiaa, niin saa jatkuvasti kuulla vain, että "Valitettavasti mikään muuta hoitoa ei voida antaa. Ainoastaan lääkkeitä". Mistään ei mitään muuta apua saa. Esim. terapiaa ei saa. Siitä saa kuulla vain, että "Valitettavasti mitään muuta hoitoa ei ole olemassa, kuin lääkkeet".
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ai pahin ?? Oota kun saat ALS diagnoosin. Sen jälkeen sun elämä tuntuu paratiisilta.
Miksi tämä kansa ei osaa yhtään asettua toisen asemaan ja aina kilpailee sillä, kenellä on kurjinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ahdistaa?. Normaaliin elämään kuuluu pikku ahdistus. Ei siihen mitään lääkkeitä tarvita. Menee ohi, huomenna on parempi olo.
Määritteletkö missä menee "normaalin" ja "epänormaalin" raja?
Sanovat että itsetuhoiset ajatukset kuin on syytä ottaa yhteys lääkäriin.
Mulla oli jo teininä niin paha olo, että viiltelin ja kuihdutin itseäni. Olen tajunnut vasta 20 vuotta siitä että se ei ole "normaalia". Nyt ne sanoo et oon todennäköisesti kehon lisäksi tuhonnut aivotoimitaa pysyvästi sillä yli 20 vuoden kidutuksella ja olen mahdollisesti lopun elämää lääkityksellä.
Joka on hassua kun mielialaläåkkeet vaan pahentaa ja niitä auttavia lääkkeitä ei saa.
Mitä ovat auttavat lääkkeet?
Liikunta tunnetusti auttaa ahdistukseenkin, liikunnan myötä olo paranee. Ihminen saattaa luulla, että muilla menee aina paremmin kuin itsellä. Ei se ole totta, mutta vaikeuksiaan ei kannata myöskään suurennella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TEKISIT PARANNUKSEN PAHOISTA TEOISTA PUHEISTA JA PALAUTAT MITÄ VARASTELLUT JA KÄYT POLIISILLE KERTOON NE RIKOKSET JA KORVAAT VAHINGOT KUIN PYYDÄT ANTEEKSI. KYLLÄ SE HUUMEMYYJIÄ AHDISTAA JOKU PÄIVÄ MITÄ TULI MUILLE TEHTYÄ. TAI MITÄ MUUTA PAHAA ON TEHTY. RYÖSTÖJÄ.
Mikä diagnoosi sinulla on?
Narsismi
Ymmärrän, että ahdistuneisuus tuntuu tosi raskaalta ja ärsyttävältä, mutta haluan muistuttaa, että se on ennen kaikkea kehon ja mielen tapa reagoida, ei mikään pysyvä tuhoisa vankila. Elimistöä voi oikeastaan opettaa rauhoittumaan, harjoitukset, terapia ja muut keinot voivat auttaa muuttamaan niitä reaktioita, jotka tuntuvat niin voimakkailta nyt. Se ei tapahdu hetkessä, mutta on tosi paljon toivoa ja mahdollisuuksia saada olosi paremmaksi. Sä et ole yksin tässä, ja on ihan oikeasti olemassa keinoja, joilla voit saada itsesi rauhoittumaan.
Olen kuullut, että alaikäisille määrätään lääkkeitä ahdistukseen, vaikka eivät itse haluaisikaan niitä käyttää. Onko vanhemman sana laki silloin?
Vierailija kirjoitti:
Ai pahin ?? Oota kun saat ALS diagnoosin. Sen jälkeen sun elämä tuntuu paratiisilta.
Nyt alkoi ahdistamaan. Ei tuo als, vaan se, että luulet voivasi siirtää muiden oireet sivuun, itsesi vuoksi. Eikö äiti opettanut, että muiden ongelmia ei saa vähätellä.
On vaikeaa ymmärtää tuota itsensä viiltelyä. Haetaanko sillä huomiota, jota ei ole saanut muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä ole oikeasti kovin paha sairaus, kuka tahansa keksii äkkiä lukuisia paljon ikävämpiä sairauksia.
On eri asia keksiä kuin sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli niitä lääkkeitä heti alkajaisiksi, et välttämättä tarvitse niitä kun ahdistuneisuuden oikea syy ja seuraus tutkitaan, sen jälkeen sinun tehtävä on itsenäisesti irtautua niistä. Usko, se on ainoa tie, lääkkeet ovat heitä varten, jotka ovat niin umpikujassa ettei enää mikään oma-apu auta. Kävin läpi tuollaisen ahdistuneisuushäiriön ja lääkkeitä oli jos minkälaista, pään läpivalaisua, tutkimuksia ja heti kun itse oivalsin, mistä ahdistuneisuus johtui ja jätin kaiken sen, ahdistuneisuus ainakin puolittui, mutta yhä tulee refleksejä ahdistuneisuuden aiheuttajista ja lamauttaa hetkellisesti, en tiedä, pystyykö siitä toipumaan 100 % koska tapahtumat, ihmiset, ympäristö tuottaa jatkuvasti aiheita uuteen ahdistuneisuuteen etkä voi elää laskikaapissa. Hankala juttu, tosi hankala juttu. Jos kohtaat jonkun tympeän ja ilkeän ihmisen, voi hän jo pelkällä käyttäytymisellään aiheutta
Niin, yleensä totuus on tarua ihmeellisempää, miten sinä voit kumota minun terapian ja sen vaikutukset, millä asiantuntemuksella sen teet, eli väität, että keksin tarinan, mistä sen sitten repäisit, kaikki on yksilöllistä, mutta onneksi sinä varmaan olet joku asiantuntijalääkäri tai vastaava joka kykenet jopa kirjoituksen perusteella kumoamaan ihmisten henkilökohtaiset asiat, yleensä siivoojat eivät siihen kykene.
Vierailija kirjoitti:
On vaikeaa ymmärtää tuota itsensä viiltelyä. Haetaanko sillä huomiota, jota ei ole saanut muutenkaan.
Millä sinä saat kauheaa huomiota, kerro ihmeessä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että he jotka viiltelevät itseään hakevat huomiota, vai olenko väärässä. Mitä muuta se voi olla. Haavat voivat tulehtua jne. Että siis heiltä kysyttäisiin: Miten sinulla menee, mitä kuuluu, miten koulu sujuu jne
Että ilman muuta keskustelijoita/ kuuntelijoita tulisi lisätä jos henkilö kokee niistä olevan apua itselleen.
Lopeta se netissä oleminen. Sisältö on ahdistavaa sulle ja muille tytöille, kun ette ole koskaan joutunu kohtaamaan mitään oikeita asioita. Sitten kun woltin puhelinnumero hukkuu, tai et pysty päivittään somee, niin tarviit terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä ole oikeasti kovin paha sairaus, kuka tahansa keksii äkkiä lukuisia paljon ikävämpiä sairauksia.
On eri asia keksiä kuin sairastaa.
Omia sairauksiaan täynnä olevat ihmiset ovat raskaita, eivät kaikki reagoi siten edes niihin pahempiin sairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että he jotka viiltelevät itseään hakevat huomiota, vai olenko väärässä. Mitä muuta se voi olla. Haavat voivat tulehtua jne. Että siis heiltä kysyttäisiin: Miten sinulla menee, mitä kuuluu, miten koulu sujuu jne
Et ole tainnut edes yrittää ottaa asiasta selvää, vaikka käsissä puhelin ja näin koko internetin tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut edes yrittää ottaa asiasta selvää, vaikka käsissä puhelin ja näin koko internetin tieto.
Kyllä tiedän, viiltelevät pahaa oloaan, kertoo netti.
Nuoren pitäisi pohtia jonkun kanssa, mistä paha olo johtuu, voiko itse vaikuttaa jotenkin itsensä muuttamalla käytäntöjä, tapoja itsensä ja muiden suhteen.
Toivottavasti sosiaali/terveysministeri lukee tämän keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tiedän, viiltelevät pahaa oloaan, kertoo netti.
Nuoren pitäisi pohtia jonkun kanssa, mistä paha olo johtuu, voiko itse vaikuttaa jotenkin itsensä muuttamalla käytäntöjä, tapoja itsensä ja muiden suhteen.
Nuori viiltelee, kun sisällä on niin ahdistunut ja paha olo, ettei pysty sitä käsittelemään, ja sen helpotuksen ja kontrollin saa viiltelystä. Kyse on siis itsetuhoisuudesta.
Vaihtoehtohoidot esimerkiksi homeopatia toimii näihin todella hyvin. Tietenkään lääkärit eivät meillä näitä saa suositella. Joissakin maissa ihan normaalia käyttää näitä muita hoitomuotoja lääkkeiden lisäksi tai kokeilla ennen lääkitystä.
Määritteletkö missä menee "normaalin" ja "epänormaalin" raja?
Sanovat että itsetuhoiset ajatukset kuin on syytä ottaa yhteys lääkäriin.
Mulla oli jo teininä niin paha olo, että viiltelin ja kuihdutin itseäni. Olen tajunnut vasta 20 vuotta siitä että se ei ole "normaalia". Nyt ne sanoo et oon todennäköisesti kehon lisäksi tuhonnut aivotoimitaa pysyvästi sillä yli 20 vuoden kidutuksella ja olen mahdollisesti lopun elämää lääkityksellä.
Joka on hassua kun mielialaläåkkeet vaan pahentaa ja niitä auttavia lääkkeitä ei saa.