Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EK ehdottaa. Työttömän perusturva yhdistetään toimeentulotueksi 2027

Vierailija
20.07.2025 |

Kaikki viedään pois.....

Lukekaa yleistuen toinen ja kolmas vaihe:

https://ek.fi/wp-content/uploads/2025/06/yleistuki_EK_julkistettava_fin…

Kommentit (417)

Vierailija
321/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset toivottomuuteen ajavat muutokset synnyttävät vuosikymmeniä kestäviä riitoja ja luokkajakoa. Mellakat ja ryöstelyt tulevat yleistymään kansanhuveiksi. Mikä tahansa pikkujuttu riittää tekosyyksi hajoittaa näyteikkunat ja ahtaa sekasorrossa tavaraa povariin. Näin se menee sivistysmaissakin.

Vierailija
322/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi EK:lle efdottaa, että yritystuet poistettaisiin voittoa tuottavilta suuryrityksiltä.

Yritystukien todellinen määrä on 4 mrd 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun se yleistuki, myös työmarkkinatukipalikka, muuttuu tarveharkintaiseksi. Aiemmin ymmärrettiin se, että ikääntyneen on vaikea, ellei jopa mahdotonta löytää töitä ja siksi lain mukaan työmarkkinatuki ei ole vielä nykyisin harkinnanvarainen tuli yli 55 vuotiaiden kohdalla. Myös ansiosidonnaisen päivärahakauden kestoa leikattiin. Ennen kun se loppui, siirryit pariksi vuodeksi peruspäivärahalle, joka ei ollut tarveharkintainen tuki nuorempienkaan kohdalla. Hallituksen uudistuksen myötä siirryt suoraan ansiosidonnaiselta harkinnanvaraiselle työmarkkinatuelle. Isoja muutoksia ikääntyneiden työttömyysturvaan.

Yleistuessa on sisällää kolme eri tukea; työttömyysturva, asumislisä ja toimeentulotuki. Ei ole mitään faktaa, että ne käyttäytyisivät kaikki kuten toimeentulotuki. Tämä on pelkkä vasemmiston levittämä valhe. Saadan vaikuttamaan ikään kuin tilanne, jpssa työssäkäyvän keskiluokan varallisuus siirrettäisiin

Mene pois valehtelemasta, perskokkare!!!

Vierailija
324/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen hallituksen politiikka on todella ummehtunutta ja osoittaa, että ei ole mitään kykyä näillä analysoida tulevaisuuden kehitystä, tai oikeastaan kehitystä, joka on jo täällä ja vie työelämän ihan ennennäkemättömälle alueelle. Automaatio ja tekoäly oikeasti vie suurimman osan töistä, nekin, joiden ajatellaan olevan turvassa, ja varallisuus keskittyy niin radikaalisti, että on pakko miettiä jonkinlaista järjestelmää, jossa ihmiset eläisivät hyvin työttömänäkin. Työttömyys tulee siis lisääntymään tehdään mitä tahansa ja kyse on oikeasti siitä miten resurssit tulevaisuudessa jaetaan. Kaikille ei vaan tule riittämään niitä orjatöitäkään oli sitten palkansaaja tai pienyrittäjä, joten vaikka kaiken maailman kepit otettaisiin lyömäaseiksi, ne eivät tilannetta muuta. 

Vierailija
325/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK suunnittelee näköjään jo täysin avoimesti hallituksen toimia. Aikamoista. Kuka heidät on hallitukseen äänestänyt, vai menivätkö ihan omalla päätöksellä?

Vierailija
326/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saisitte jatkaa valehteluanne ja povata kommunismianne rauhassa? Että keskiluokalta omaisuus pois ja tulonsiirrot persaukisille pelkästään. Se on kuulkaa kommunismia se. 

Vierailija
327/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa mikä olisi halukkuus työssäkäyvien maksella sosiaalietuuksia ja työttömyyskorvauksia toisille, jos itse ei niitä tulisi saamaan? Melkoiset veronalennukset siis tulossa. Minäkin maksan toista tonnia kuussa, vähintään puolittaa pitäisi verot. 

Hyvin mahdollista, että sinullakaan ei kohta ole niitä tuloja, joista maksetaan veroja.

Vierailija
328/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa mikä olisi halukkuus työssäkäyvien maksella sosiaalietuuksia ja työttömyyskorvauksia toisille, jos itse ei niitä tulisi saamaan? Melkoiset veronalennukset siis tulossa. Minäkin maksan toista tonnia kuussa, vähintään puolittaa pitäisi verot. 

No kyllä minulla on ainakin tästä paska maku suussa kun olen 25 vuotta tehnyt töitä ja korkeita veroja maksellut sillä perustellut niitä myös itselleni että sitten jos olen työtön niin. Minulla on yhtä lailla oikeus sosiaaliturvaan..

Nyt sitten kun ole yli viisikymppinen työtön  niin vedetään kuin kaikki matot alta ja tyhjätään tuhkat pesästä.

Kiitä kokoomusta 

Vierailija
329/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset toivottomuuteen ajavat muutokset synnyttävät vuosikymmeniä kestäviä riitoja ja luokkajakoa. Mellakat ja ryöstelyt tulevat yleistymään kansanhuveiksi. Mikä tahansa pikkujuttu riittää tekosyyksi hajoittaa näyteikkunat ja ahtaa sekasorrossa tavaraa povariin. Näin se menee sivistysmaissakin.

Kun ihmisillä ei ole enää mitään menetettävää, he voivat tehdä mitä tahansa. 

Vierailija
330/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työttömien perusturva tarkoita Kelan peruspäivärahaa? Sitä noin 600 euroa. Ei kai ansiosidonnaista ole tähän liitetty. 

Tosin niin on jos peruspäiväraha muuttuu tt-tueksi niin seuranta on tarkempaa. 

Vierailija
331/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpopurran hallituksella ei ole omia ajatuksia, kaikki syötetty EK toimesta.

Kansantalouden asiantuntijoiden varoituksista piittaamatta Orpopurran hallitus lähti toteuttamaan EK toivelistan.

Laskun maksavat tästä hölmöilystä suomalaiset veronmaksajat, työpaikoillaan ja omaisuudellaan, yhteensä kymmeniä miljardeja.

Yritystuen vastineeksi valtiolle osuudet yrityksistä joku ehdotti, tämä oli erittäin hyvä ajatus. 

Vierailija
332/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse köyhä, en saa kuin asumistukea, suurimman osan vuokrasta maksan omasta pussista. Töihin ei näin vanhaa huolita, vanhuuselääkkeellä olen. Mutta jos ihmisellä on 50 000 säästöjä niin onhan väärin saada yhteiskunnalta asumistukea. Tt-tuesta nyt puhumattakaan. 

Vierailija
333/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo tyhjännyt tilit ja lopettanut ylimääräiset. Paloturvakaapissa noin 50000€ käteistä.

Aina jatkossa kun tuet tulee, menen automaatille ja nostan ylimääräiset pois.

Työtön +50v duunari

Kohtahan käteistä ei saa enää käyttää. Mitäs sitten niillä teet. Tallettaakaan et voi.

Juu..kuulema 50 ja 100 euron setelit aiotaan uusia ja vanhat setelit tulee käyttökelvottomiksi jotka ei kelpaa enää maksuvälineeksi 

..eli vinkki jos olet jemmanmut näitä...näillä ei ole kohta kuin paperiarvo

Euroseteleitä on uusittu jo muistaakseni kahdesti ja vanhat setelit kelpaavat yhä.

Vierailija
334/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrämmekö nyt oikein, että tähän asti olet mielelläsi maksanut veroja, koska olet tiennyt saavasi tukia pahan paikan tullen? Nyt mielesi muuttui, koska tulossa on laki, jonka myötä et saakaan mitään? Äänestitkö silti Kokoomusta, vaikka se on aina pyrkinyt heikentämään työtekijöiden etuuksia?

Vierailija
335/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että saisitte jatkaa valehteluanne ja povata kommunismianne rauhassa? Että keskiluokalta omaisuus pois ja tulonsiirrot persaukisille pelkästään. Se on kuulkaa kommunismia se. 

Kokoomus on hyvin Stalinlainen puolue ja EK vasta onkin. Kaikki ideologiat ovat lopulta samaa tavaraa. Johan meilläkin on väläytelty, eli lanseerattu ajatus kypsymään, kelaetsiviä ja nyt hallitus suunnittelee Kelan toimintojen osittaista yksityistämistä, mikä tarkoittaa uuden Stasin kehittelyä. Nämä ovat tämän yleistuen jälkeen vain ajan kysymyksiä.

Vierailija
336/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse köyhä, en saa kuin asumistukea, suurimman osan vuokrasta maksan omasta pussista. Töihin ei näin vanhaa huolita, vanhuuselääkkeellä olen. Mutta jos ihmisellä on 50 000 säästöjä niin onhan väärin saada yhteiskunnalta asumistukea. Tt-tuesta nyt puhumattakaan. 

Ai niin, että jos on koko elämän tehnyt töitä, ollut ahkera ja säästänyt ja maksanut veroja. Kun täyttää esim 50, jää työttömäksi eikä kertakaikkiaan saa töitä. Eläkeikään mennessä on säästöt käytetty ja omaisuus realisoitu. Toisinsanoen kannattaa olla laiska ja tuhlata kaikki, koska kun työttömyys koittaa, niistä maksetuista veroista ja säästöistä huolimatta on samalla viivalla henkilön kanssa, joka ei ole päivääkään työtä tehnyt.

Vierailija
337/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat alas ja tuet alas, sit ihmetellään kun talous ei nouse..

Palkkoja pitäis alentaa että tulisi lisää työpaikkoja.

Vierailija
338/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minulla on ainakin tästä paska maku suussa kun olen 25 vuotta tehnyt töitä ja korkeita veroja maksellut sillä perustellut niitä myös itselleni että sitten jos olen työtön niin. Minulla on yhtä lailla oikeus sosiaaliturvaan..

Oletko välittänyt yhtään pienituloisista, jotka myös ovat tehneet töitä 25 vuotta, vaikkeivat ole maksaneet yhtä paljon veroja? Oletko trollannut palstalla ja haukkunut heitä? Sinulla sentään on ollut mahdollisuus säästää. 

Vierailija
339/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä nytkään saa. Jatkossa et saa edes työttömyyskorvausta. Mikään ei estä lakkauttamasta lääkkeiden ja sairaanhoidon Kelakorvauksia, jos Kokoomusta ei laiteta kuriin.

Vierailija
340/417 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkämies toimii kuin pääministeri EKn toimesta ja Orpopurra vikisee ja toteuttaa.

Äänestikö joku EKn edustajaa vaaleissa? 

Todennäköisesti ei, niin miksi näyttää siltä, että Suomessa työmarkkinavalta lainsäädäntöä myöden on tällä hetkellä pelkästään EK hallussa? 

Muiden esimerkiksi työntekijäjärjestöjen oikeudet viedään pois, kohti EK yksinvaltias ja pois demokraattisesta yhteisen sopimisen kulttuurista.

Lisää kansalaisten epäluottamusta ja edelleen vähentää kotimaista kulutusta sekä BKT muodostumista.

Mutta pääasia, että EK on tyytyväinen,  maksoi mitä maksoi. Kyllä tyhmät suomalaiset laskun maksavat, nostetaan lisää veroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän