EK ehdottaa. Työttömän perusturva yhdistetään toimeentulotueksi 2027
Kaikki viedään pois.....
Lukekaa yleistuen toinen ja kolmas vaihe:
https://ek.fi/wp-content/uploads/2025/06/yleistuki_EK_julkistettava_fin…
Kommentit (417)
Psykopaatit johtaa tätä valtiota.
Vierailija kirjoitti: Siinäpähän vievät kaikki rahat jos haluavat. Olen ruvennut myymään seksiä, enkä maksa mitään veroja ja tämä varmasti kannustaa monia muitakin alalle.
hyvä että jotain yrität etkä vaan makaa tukien varassa kotona ja itke tukien pienuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmisteilla on laki, jolla pankkien on annettava Kelalle tilitiedot suoraan. Aloite on lausuntokierroksella, eikä sille ole vastustusta puolueissa niin paljoa, etteikö sitä hyväksytä syyskaudella. Samalla lailla myös Tulli, joka valvoo ulkomaan maksuliikennettä, pakotetaan antamaan maksutiedot Kelalle. Tulotiedothan kela näkee jo tulorekisteristä ja pääomatulot verotuspäätöksestä, tosin vuoden viiveellä. Tietokone pomputtaa äkkiä, jos vilunkia yrittää tehdä.
Eli mielestäsi putkosen putki oy raha liikenee tulee mennä suoraan valtiolle eikä enää jatkossa tarvitse lähettää tietoja verottajalle? Tämähän on sama asia. Kela on valtion alainen osasto. Eli jatkossa valtio tietäisi kaikkien yritysten tiedot automaattisesti eikä niitä tarvitse enää luovuttaa pyytäessä?
Hoitaako Kela yritysten raha-asioita? Tietysti Kela saa niiden henkilöiden tiedot, joiden tietoja se kysyy, eli asiakkaittensa tiedot. Tämähän tapahtuu koneellisesti, eikä niitä erikseen pyydetä. Tilien tulot lasketaan yhteen ja niistä vähennetään hyväksytyt menot ja jos raha ei riitä, saa tukea ja jos ne riittävät, ei saa. Säästö lasketaan tuloksi kuten nytkin. Omaa asuntoa tai alle 5000 euron arvoista autoa ei lasketa tuloksi, mutta vastiketta ei lasketa menoksi, eikä auton kuluista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mikä olisi halukkuus työssäkäyvien maksella sosiaalietuuksia ja työttömyyskorvauksia toisille, jos itse ei niitä tulisi saamaan? Melkoiset veronalennukset siis tulossa. Minäkin maksan toista tonnia kuussa, vähintään puolittaa pitäisi verot.
Olen saanut "nauttia" näitä tukia nyt 20 vuotta. Olen käynyt kouluja ja jatka kouluttautumista. Olen miettinyt samaa sillä olen nähnyt mitä tulevat vero maksuni tulee kustantamaan joten olen todennut että lähden suomesta kun saan korkeakoulu tutkinnot maaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset toivottomuuteen ajavat muutokset synnyttävät vuosikymmeniä kestäviä riitoja ja luokkajakoa. Mellakat ja ryöstelyt tulevat yleistymään kansanhuveiksi. Mikä tahansa pikkujuttu riittää tekosyyksi hajoittaa näyteikkunat ja ahtaa sekasorrossa tavaraa povariin. Näin se menee sivistysmaissakin.
Kun ihmisillä ei ole enää mitään menetettävää, he voivat tehdä mitä tahansa.
Joo, voi vaikka mennä töihin.
Jos töitä ei saa, eikö tule mieleen muita skenaarioita. Voi esim. yrittää kidnapata rikkaita ja vaatia heistä lunnaita yms. Sellainen yhteiskunta on turvaton. Lapsia ei voi päästää kulkemaan yksin edes kouluun.
En kannata tuota.
Mi
kokoomuksen toimiston edestä lähtee vanhemmat. En lähde tässä enempää kuvailemaan vaikka hieman vitsaillaan kun voidaan katsoa rikokseen yllyttämiseksi joten. Vitsi vitsi.
Kyllä sitä on tullut itse välinpitämättömäksi. Asiat mitkä ennen hoiti samantien on jäänyt väliin kuten laskujen maksu kun ei ole enää rahaa. Oma suu on nyt ensin, menkööt kaikki ulosottoon. Töitä ei saa joten ei haittaa ulosotto varattomalla ei ole haitta mulle enää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä on tullut itse välinpitämättömäksi. Asiat mitkä ennen hoiti samantien on jäänyt väliin kuten laskujen maksu kun ei ole enää rahaa. Oma suu on nyt ensin, menkööt kaikki ulosottoon. Töitä ei saa joten ei haittaa ulosotto varattomalla ei ole haitta mulle enää.
Suomessa on jo yli miljoona ulosottovelkaista, joten kyllä sinne joukkoon sulautuu.
Suuri osa toimeentulotuen saajista on pienyrittäjiä. Tiedoksi teille, jotka haukutte työttömiä ja tuen saajia. Ei se yrittäjyys mikään taikasauva ole.
Vierailija kirjoitti: Siinäpähän vievät kaikki rahat jos haluavat. Olen ruvennut myymään seksiä, enkä maksa mitään veroja ja tämä varmasti kannustaa monia muitakin alalle.
Olisi kiva elää yhteiskunnassa missä ei tarvitsisi päätyä tälläiseen ratkaisuun voidakseen elää normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Se on se työttömyyden pelko, mikä ajaa ihmiset töihin.
No ei ole. Vaan se että palkalla elää, tuilla ei. Ja työ on tärkeää henkiselle hyvinvoinnille.
Joo, selvästi sanotaan että omaisuus ja säästöt vähentävät tukia. Käytännössä estävät ne.
Niin tuossa on hieman harhautetty kun julkisuudessa on puhuttu yleistuen ehdoista....ei puhuttu mitään tästä toisesta ja kolmannesta vaiheesta jotka muuttaa ehdot aivan toisenlaiseksi .
Vierailija kirjoitti:
Joo, selvästi sanotaan että omaisuus ja säästöt vähentävät tukia. Käytännössä estävät ne.
Paperissa puhutaan yleistuesta nimenomaan toimeentulotukena ja viimesijaisena tukena
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se aina menee ilman muutostakin. Kelasta kerrotaan, että pääomatulot voivat vähentää tukeasi. Koskaan ei sellaista tilannetta ole, etteikö ne vähentäisi. Voivat sanat ovat tietysti lohduttavia, vaikka harhaanjohtavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se aina menee ilman muutostakin. Kelasta kerrotaan, että pääomatulot voivat vähentää tukeasi. Koskaan ei sellaista tilannetta ole, etteikö ne vähentäisi. Voivat sanat ovat tietysti lohduttavia, vaikka harhaanjohtavia.
PääomaTULOT vähentää ja se on ok. Mutta se ettei saa säästää tai omistaa mitään tekee sen ettei ole enää mahdollista rakentaa mitään reservejä tehdä aloitetta mihinkään suuntaan parantaakseen asemaana, esim opiskella uusi ammatti tai hankkia ajokortti, auto, tietokone tai siistejä vaatteita. Olet jumissa ja tuomittu potkittavaksi koko loppuiäksi ja ainoa mitä voit toivoa että se on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PääomaTULOT vähentää ja se on ok. Mutta se ettei saa säästää tai omistaa mitään tekee sen ettei ole enää mahdollista rakentaa mitään reservejä tehdä aloitetta mihinkään suuntaan parantaakseen asemaana, esim opiskella uusi ammatti tai hankkia ajokortti, auto, tietokone tai siistejä vaatteita. Olet jumissa ja tuomittu potkittavaksi koko loppuiäksi ja ainoa mitä voit toivoa että se on lyhyt.
Olet tuota mieltä, koska sulla ei ole pääomatuloja. Toista mieltä olisit, jos treidaisit sähkölaskun verran tai vaikka autoosi bensat muutaman tonnin pääomalla. Jatkossa ei saa olla sitä pääomaa latiakaan, jolla voisi edes yrittää ponnistaa pohjalta. Pääomaa pitää olla joko niin paljon, ettei tukia tarvita, tai sitten ei lainkaan. Tämä uudistus pakottaa myymään sijoitukset ja nostamaan ne käteiseksi. Se passivoi ja kannustaa lähinnä trokaamiseen ja muuhun harmaaseen talouteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomatulot on ymmärrettävästi tuloja joiden laskenta tuloiksi on ymmärrettävää mutta varallisuus ei ole tuloa..
Pistää hieman mietityttämään että nämä henkilöt jotka ei saa varallisuus ehdoilla enää mitään tukea kelalla niin miten heitä sanktioidaan kun karensseilla ei voi uhkailla..
Ilmeisesti aletaan ehdottamaan sakkoja jotka tulostetaan sitten siitä varallisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin...se että lähtisi opiskelemaan on rehellisesti sanottuna mahdotonta jos on toimeentulotuelle ja varat vain tukien varassa ..pesämunaa täytyy olla ..
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen oikeisto on vitsi, koska suuri osa yrityksistä saa joko yritystukea tai toimii veronmaksajien rahoituksella.
Muun muassa terveyspalveluyritykset jotka hyötyvät nykyisestä KELA -korvausjärjestelmästä. Yksityiset lastensuojeluritykset laskuttavat vuodessa jopa 0,,6 miljoonaa yhdestä lapsesta. Joka vuosi.
Kokoomuksen "markkinoille" tuomat yritykset käärivät voittovaransa ja verovapaat osinkonsa suoraan veronmaksajien pusseista.
Tällaista se on uuskommunismi. Leikitään oikeistolaista kapitalismia, mutta ei pärjättäisi vapaassa markkinataloudessa ilman veronmaksajia.
Kuvio on syytä ymmärtää, koska verorahat eivät tule näihin hillotolppiin tulevaisuudessa riittämään.
Kansakunnan etujen pitäisi merkitä enemmän, samoin yhteiskuntarauhan. Veroeurojen pitäisi ohjautua lyhentämättöminä kohteisiinsa, ei verovapaisiin osinkoihin.
Toivottavasti seuraavalla hallituksella pn parempi kansantalou
Seuraava hallitus jatkaa samalla säästölinjalla,turha toivoa muuta.
Petteri Orpo on itse elänyt koko elämänsä valtion rahoilla.