Miljoonan arvoinen asunto, outo yksityiskohta
Häiritsee tuo kun makuuhuoneen yhteydessä on vessa vaikka tuossa aulassakin on vessa ihan vieressä. Mukava tuo ajatus että heti ulko ovelta voi lähteä veneilemään.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/turku/22903187?origin=tori_…
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Onpa ankea. Sisustus ilmeisesti miehen valitsema, ei mitään kaunista tai lämmintä.
Lol, minulle naisihmisenä tuo sisustus ja muotokieli (esim valaisimet, lavuaarit, pikkupöydät, prinsessamakkari jne) on AIVAN liian koukeroista ja hörhelöistä, mulle tuo on selkeästi jonkun äärinaisellisen pitkätkynnet-valkearöyhelömekko-tyypin sisustama 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä rakennuttajat eivät palkkaa tämän hintaluokan kohteeseen kokenutta ja pätevää asuntosuunnittelijaa ?
Onko tässä nyt ollut joku ihan muita hankkeita normaalisti suunnitellut miessuunnittelija asialla vai onko rakennuttaja on kustannuksia säästääkseen suunnittellut asunnot ihan itse ? Ihan selvää ammattitaidon puutetta.
Kuka tuon hintaluokan asunnossa asuva asuu yksin tai suunnittelee asuvansa loppuelämän yksin ?
Jos on rahaa laittaa 1600 000 asuntoon, molemmilla on usein vähintäänkin oma makuuhuone ja lisäksi vierashuone/ työhuone. Ei asuntoa voi suunnitella lyhytnäköisesti vain yhteen elämäntilanteeseen. Tuohan on järjettömän epäekologistakin.
Entäs jos myöhemmin uusi kumppani kuorsaa tai sillä onkin lapsi edellisestä avioliitosta ? Tuleeko se teini sitten joka aamu meidän ainoan makuuhuoneen kautta pesulle ?
Harvemmin ne itse suunnitellut on onnistuneita ratkaisuja. Tulee mieleen tuttavaperheen omakotitalo, mistä hieman ihmeteltiin ratkaisuja. Ovat itse myöntäneet jälkikäteen, että ehkä olisi pitänyt antaa ammattilaisten suunnitella omien toiveiden mukaan. Halusivat ison keittiön - paljon hukkatilaa ja pitkät matkat sen keittiön kultaisen kolmion kohdalla, mutta saarekkeen takana oleva ruokapöytä on taas niin kapeassa tilassa, ettei istuvan ohi pääse kulkemaan. Ammattilainen olisi kaventanut sitä keittiön puolta ja suurentanut ruokailutilaa ja saanut aikaan paljon toimivamman ratkaisun. Tuo on ulkopuolisen ensimmäiseksi huomaama ongelma, niitä näkymättömämpiä on paljon muitakin.
Tuohan olisi kätevä. Ensimmäinen kerros teknisiä tiloja ja väestönsuojaa. Siellä voi vaikka pitää omaa askarteluverstasta. Toinen kerros varsinainen asuinkerros ja kylpyhuoneeseen pääsee terassinkin kautta. Voi viedä lenkillä kuraantuneen koiran kätevästi terassin kautta pesulle kylppäriin ja että kylppääriin pääsee myös makkarista. Tosi hyvä ratkaisu. Kaksi vessaa niinikään hyvä ratkaisu. Jos pitää illalliskutsut, niin vieraille on oma wc käytössä. Itse en tykkää noista seinälle ripustetuista wc-pöntöistä yhtään. Vaikken ole edes ylipainoinen, niin aina pelkään, että ne romahtaa siitä.
Kauhean ruskeaa tuo aurajoen vesi. Ei houkuttele sen rannalle asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean ruskeaa tuo aurajoen vesi. Ei houkuttele sen rannalle asumaan.
Se johtuu vain savisameudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa kerroksessa ei ole vessaa. Outoa.
Eihän siellä ole varsinaisia asuintiloja, pelkkiä varastoja, niin miksi siellä vessaa tarvitsisi?
Periaatteessa se yksi huone voisi olla asuintila, mutta vaikea myydä, jos samassa kerroksessa ei ole vessaa.
pohjan perusteella sinne olisi varsin helppo lisätä kyppäri/wc ja luultavasti sellaiset paikat sieltä löytyykin. kuvat ei vaan näytä alakerrosta kokonaisuudessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käytännöllistä, että makuuhuoneesta pääsee vessaan ja suihkuun kuten tuossa asunnossa. Itselläkin on niin. Tykkään.
Miten ne vieraat käy suihkussa?
Miksi vieraiden tarvitsisi päästä suihkuun? Eihän tua ees oo vierashuonetta. Vaikka meillä käy vieraita, niin eipä ne suihkua oo tarvinnu (pois lukien yövieraat).
Miksi ne vieraat sitten tarvitsee vessan?
Varakkailla on varakkaita vieraita jotka nukkuuhotellissa ..???
Meillä oli viimeyönäkin kaksi pariskuntaa yökylässä ja toisella vielä lapsen mukanaihan vaan siksi kun on kiva viettää aikaa yhdessä.
Ja me itse kyllä halutaan useinkin nukkua eri huoneissa kun heräillään öisin. Ja todella odotetaan että saadaan vieraaksi lapsenlapsia jonain päivänä. En voisi mitenkään elää asunnossa jossa on vähemmän kuin 3 makuuhuonetta.
Meillä käy säännöllisesti siivooja, myös silloin kun ole itse kotona.
Siis pitäähän pariskunnalle olla wc, jossa voivat samaan aikaan pestä hampaita. En vaan ymmärrä, miksi siihen tarvitaan kaksi allasta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sikamaisen typerä pohja!?
1 mh jossa pelkkä vessa ilman suihkua. Kuilukeittiö vaikka tilaa olisi ollu parempaankin. Onko vaatehuone ilmoitettu 4. huone?
Ei kiitos!!
4 taloa suunnitellyt ja 3 itselle rakentanut (4. vieraalle)
Miksi vessassa olisi suihku, kun sille on jo nyt tila makuuhuoneen vieressä liukuoven takana?
Älytön pohja, ihan on neliöt hukattu jonnekin, jos on 214 neliötä ja kaksi makuuhuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Eli asukas on mennyt tekemään suunnitteluvaiheessa idioottimaisia asukasmuutoksia ja on nyt joko kuollut tai myy asunnon koska se on niin epäkäytännöllinen ja elämäntilanne on muuttunut.
Sääli kun tämä asunnon omistaja ei ole vuonna 2017 käyttänyt pätevää suunnittelijaa näitä muutoksia tehdessään. Rakennusliikeiden asukasmuutoksia laativat ihmiset kun eivät useinkaan ole päteviä suunnittelijoita vaan haluavat vain myydä.
Asuntoa voi olla vaikea saada kaupaksi tuohon hintaan. Ainakin ostaja joutuu laskemaan mittavat remonttikulut, jos aikoo asunnossa pitempään asua.
Käyttäisivät arkkitehtia kun tekevät muutoksia pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli viimeyönäkin kaksi pariskuntaa yökylässä ja toisella vielä lapsen mukanaihan vaan siksi kun on kiva viettää aikaa yhdessä.
Ja me itse kyllä halutaan useinkin nukkua eri huoneissa kun heräillään öisin. Ja todella odotetaan että saadaan vieraaksi lapsenlapsia jonain päivänä. En voisi mitenkään elää asunnossa jossa on vähemmän kuin 3 makuuhuonetta.
Sitten TE ette varmaan suunnittelisi tuollaista pohjaa? :o
Miksi kaikkien asuntojen pitäisi sopia just TEILLE? :o
Tuo on kahden aikuisen koti ja sellaisenaan varsin toimiva. Kun koti tehdään kokonaan asukkaiden eikä satunnaisten vieraiden ehdoilla, niin silloin siitä tulee tuollainen, neliöt on vaatehuoneessa eikä tyhjillään odottamassa vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 5 makuuhuonetta, 2 wc:tä ja 3 suihkuhuonessa, joista yhden yhteydessä wc. Silti meillä ei todellakaan ole yövieraita, hotellit on sitä varten. Meillä kun ei tuttujen kanssa vietetä yhteistä aikaa makuuhuoneissa.
Vierailija kirjoitti:
voi luoja miten tyhmiä kirjoittajia tällä palstalla on
Vierailija kirjoitti:
No nyt täytyy ihan asuntosuunnittelijana sanoa että asunnon pohjapiirros on minunkin mielestäni vähän kummallinen, suorastaan amatöörimäinen. Pohjaratkaisu soveltuu oikeastaan vain yksinasuvalle, eikä sellaisellekaan kovin hyvin.
Asun itse saman hintaluokan asunnossa. Meillä on ensinnäkin miehen kanssa molemmilla omat makuuhuoneet ja työhuone. Jos asuisin yksin ajattelisin että kumppaniin tulisi kuitenkin varautua joten makuuhuoneita tämän hintaluokan asunnossa täytyy olla useita.
Lisäksi meillä käy siivooja joka käyttää paljon kodinhoitotilaa. En käsitä lainkaan sitä että kodinhoitotila on piilotettu hyvin hankalan kulkuyhteyden päähän keittiöstä. Kodinhoitotila on tasokkaan asunnon tärkein tila ja sinne tulee olla helppo pääsy. Miten muuten asunto saadaan pidettyä jatkuvasti siistinä ja tyylikkäänä ja asukkaiden elämä sujuvana ?
Tuon plaanin saisi toimimaan paremmin jos keittiön seinään tehtäisi oviaukko kodinhoitotilaan. Ja sieltä kulku suihkuun ja saunaan. Mutta makuuhuoneita ja suihkutiloja on neliöihin nähden vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käytännöllistä, että makuuhuoneesta pääsee vessaan ja suihkuun kuten tuossa asunnossa. Itselläkin on niin. Tykkään.
Miten ne vieraat käy suihkussa?
Miksi vieraiden tarvitsisi päästä suihkuun? Eihän tua ees oo vierashuonetta. Vaikka meillä käy vieraita, niin eipä ne suihkua oo tarvinnu (pois lukien yövieraat).
Onhan tuolla yläkerrassa toinenkin makuuhuone. Mitä te oikein sekoilette?
Mutta sieltä ns työhuoneesta ei ole pääsyä suihkuun muuta kuin masterbedroomin kautta. Haluaisitko tulla herätetyksi tai keskeytetyksi aina kun puoliso skidi menee suihkuun tai siivooja saapuu siivoomaan ?
Vierailija kirjoitti:
No nyt täytyy ihan asuntosuunnittelijana sanoa että asunnon pohjapiirros on minunkin mielestäni vähän kummallinen, suorastaan amatöörimäinen. Pohjaratkaisu soveltuu oikeastaan vain yksinasuvalle, eikä sellaisellekaan kovin hyvin.
Asun itse saman hintaluokan asunnossa. Meillä on ensinnäkin miehen kanssa molemmilla omat makuuhuoneet ja työhuone. Jos asuisin yksin ajattelisin että kumppaniin tulisi kuitenkin varautua joten makuuhuoneita tämän hintaluokan asunnossa täytyy olla useita.
Lisäksi meillä käy siivooja joka käyttää paljon kodinhoitotilaa. En käsitä lainkaan sitä että kodinhoitotila on piilotettu hyvin hankalan kulkuyhteyden päähän keittiöstä. Kodinhoitotila on tasokkaan asunnon tärkein tila ja sinne tulee olla helppo pääsy. Miten muuten asunto saadaan pidettyä jatkuvasti siistinä ja tyylikkäänä ja asukkaiden elämä sujuvana ?
Kodinhoitohuoneesta ei ole yhtään valokuvaa. Mutta ainakaan pohjapiirroksessa ei ole siellä mitään siivouskaappia minne mahtuisi siivousvälineitä. Se taitaa olla pelkkä pyykinkäsittelytila. Tosin ei siinä pohjapiirroksessa ole merkintää sen paremmin pyykkikoneillekaan.
Eikä siivouskomeroa ole myöskään muualla. Joten tuon asunnon siivoaminen on vähän mysteerijuttu. Tuleeko siivousfirma omilla välineillään siivoamaan... Se on ihan mahdollinen vaihtoehto.
Ehkä ne pyykitkin hoitaa pesula.
varakkailla ihmisillä on varakkaita vieraita ja kiireiset elämät. Vieraat yöpyy hotellissa, jos paikkakunnalla ovat pidempään ja vierailut on maksimissana muutaman tunnin mittaisia eikä mitään suihkuttelutuokioita. Tai sitten vieraat vastaanotetaan kaupunkikodissa, josta lähdetään veneellä saaristossa olevalle "pienelle mökille", joka on sen verran hulppea, että siellä yöpyisi vieraiden sukulaisetkin.