Kaikkien sukulaisteni mielestä on ihan hirveää, jos nainen on miestä vaikka 7 vuotta vanhempi
Mitä mieltä te olette? Puhuttiin illanistujaisissa ikäeroista ja melkein kaikkien, niin nuorien kuin vanhojenkin mielestä oli kauheaa jos nainen muutaman vuoden vanhempi. Jos mies vanhempi, niin silloin totta kai kaikki ok...
Kommentit (15)
Tosiasia että pääsääntöisesti mies raihnastuu aikaisemmin, siksi se on hölmöä että mies olisi monta vuotta vanhempi
Miehen pitää olla ehdottomasti nuorempi, sillä naiset elävät ensinnäkin noin 20 vuotta kauemmin kuin miehet ja miehet raihnaistuu nopeammin. Jos mies on naista nuorempi sellaiset 5-10 vuotta, niin silloin nainen ei jää elämään niin pitkäksi aikaa ilman miestä lopussa.
Nythän on tilanne se, että jos naisella on 5-10 vuotta vanhempi mies, niin hyvässä lykyssä 30 viimeistä elinvuotta tuo nainen sitten elelee yksin, jos mies kuolee 70-vuotiaana naisen ollessa vasta 60 v ja nainen tulee kuolemaan vasta 90-vuotiaana.
Kun taas jos mies kuolee 70-vuotiaana, kun nainen on jo 80 v, niin silloin nainen elää enää 10 vuotta yksin.
Millaisissa piireissä noin ajatellaan?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan aika konservatiivisesta suvusta. Iät ovat 24, 36, 52, 72 ja 73. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, minkä ikäisen kanssa joku seurustelee. Siksi ihmettelen todella paljon näitä nuoriakin, joiden mielestä on ihan kauheaa, jos nainen muutaman vuoden vanhempi. Ap
Olen miestäni neljä vuotta vanhempi eikä kukaan ole koskaan ihmetellyt ikäeroa. Olen aina pitänyt asiaa täysin normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan aika konservatiivisesta suvusta. Iät ovat 24, 36, 52, 72 ja 73. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, minkä ikäisen kanssa joku seurustelee. Siksi ihmettelen todella paljon näitä nuoriakin, joiden mielestä on ihan kauheaa, jos nainen muutaman vuoden vanhempi. Ap
Mä työskentelen nuorten kanssa ja voin sanoa että tuo ei ole yleinen asenne. Nykyään nuoret naiset ei halua juurikaan vanhempaa miestä ja näkevät ihan normaalina sen että sen sijaan itse voi olla se vanhempi osapuoli suhteessa.
Minun mummoni oli vaaria vanhempi ja äiti on isääni vanhempi. Itselläni ja siskollani on myös nuoremmat miehet. Enempi sääntö kuin poikkeus.
Meillä oli juuri noin, olin 7 vuotta vanhempi kuin mies. Olen huolehtinut itsestäni, ja ikäero ei erityisemmin näy ja olen mieleltäni nuori.
Vaistosin kyllä mitä miehen perhe asiasta ajatteli ja saattoi olla yhtenä syynä että suhteemme ajautui eroon muutaman vuoden päästä. Emme riidelleet koskaan erityisemmin ja suhteessa oli paljon kaikkea hyvää ja vakaa pohja (tai niin luulin), paljon intohimoakin, mutta mies vaan jotenkin alkoi vetäytymään ja ei kuulemma tiennytkään mitä haluaa.
Jäi olo, ettei miehen suku hyväksynyt minua ja kannusti miestä nuorempien pariin. Surullista.
Kiitos, että sain vähän paremman mielen. Niin kuin sanoin, ihmettelin syvästi minkälainen vanhanaikainen ajatusmaailma jollakin pari-kolmekymppisilläkin on.
Ehkä tuohon vaikuttaa se millaista mallia on itse nähnyt vanhemmiltaan ja suvultaan. Mullakin äiti on isää 6 vuotta vanhempi, samoin äidin äiti oli vaaria vanhempi. Ja mullakin on ollut pitkä suhde itseäni nuoremman miehen kanssa. Nykyinen on kanssani samanikäinen.
Noloa. Varsinkin, jos kyseessä on ulkkismies.
Eikö naiset elä keskimäärin juuri 7 vuotta miehiä kauemmin? Eli optimaalisesta nainen on miestä 7 vuotta vanhempi.
Mulla on 16 vuotta vanhempi mies. Ei se silloin haitannut kun tutustuttiin ja alettiin olla yhdessä, mies oli silloin 52 v. Mutta nyt haittaa kun 12 vuotta on kulunut. Mies on väsynyt, vaivainen ja möhömahainen ukkeli jolla ei seiso ja jonka hampaat haisee. Sitä ei huvita mikään paitsi pitkäveto ja ravit telkkarista. Odottaa eläkettä. En kehtaa sanoa sille ettei läheisyys enää kiinnosta. Meidän sukupolvikokemukset on ihan erilaisia, mikä alkaa nyt näkyä. En halua omaishoitajaksi mutta epäilen sellaiseksi joutuvani, jos jatkamme liittoa. Yhteisiä lapsia ei ole mutta yhteistä omaisuutta sen sijaan on.
Täällä oli joskus kysely pariskuntien ikäeroista. Ylivoimaisesti eniten oli niitä, joilla mies oli vanhempi osapuoli, joko enemmän tai vähemmän. Eli aika konservatiivista porukkaa täällä on, tai ainakin vastailivat ahkerammin.
Hölmöä se onkin. Itsellä on nuorempi mies. Olenkin urheilullinen, terve ja vielä aika kaunis
Siinähän sitten kateelliset katselevat, sitähän se on