Enää kolme kuukautta ja 30 000 euron velka on maksettu
Olen niin onnellinen.
Otin yli 10 vuotta sitten korkeakorkoisen kulutusluoton. Luottoa oli 30 000e, mutta kaiken kaikkiaan olen maksanut korkojen kanssa yli 50 000e.
Ei ole ollut mahdollisuutta pankista otettavaan velkaan tms. vaan olen lyhentänyt tuota helvetillistä velkaa kiltisti yli kymmenen vuotta. Nyt jälellä on enää kolme lyhennystä ja homma on hoidettu.
Sen jälkeen laitan saman summan säästöön, jonka olen laittanut velan maksuun, enkä koskaan enää ota velkaa.
Kommentit (7)
Kun ihmisen tulot ja menot riittävät, niin esim. luottokortin säännöllinen käyttö on kallista ja turhaa. Tulevaisuutta on olla taloudellisesti itsenäisempi ja elintaso on todellisen varallisuuden pohjana.
Muista tarkastaa että saat loppusaldon/ kuitin lainastasi, että olet maksanut lainan pois. Dokumentoi se talteen.
Olen tässä vuosien varrella oppinut elämään säästeliäästi. Uusia vaatteita ostin viimeksi vuosi sitten, alushousuja ja sukkia.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmisen tulot ja menot riittävät, niin esim. luottokortin säännöllinen käyttö on kallista ja turhaa. Tulevaisuutta on olla taloudellisesti itsenäisempi ja elintaso on todellisen varallisuuden pohjana.
Olen käyttänyt SÄÄNNÖLLISESTI luottokorttia nyt 20 vuotta, enkä ole maksanut siitä PENNIN JENIÄ korkoja tai vuosimaksuja.
Miten tämä on mielestäsi kallista?
Meinasin ensin, että on sulla melkoiset lyhennykset 😄
Hyvä homma!
Moni on tilanteessa, jossa maksaa toisella velalla aikaisempaa velkaa pois ja kierre on valmis.
Joskus voi auttaa, jos saa pankista pienemmällä korolla lainan, jolla maksaa kalliskorkoinen pois, mutta kaikki eivät pysty sen jälkeen olemaan ottamatta lisää velkaa.