Ärsyttää että jotkut vanhemmat auttaa aikuisia lapsiaan taloudellisesti ja muuten vaikka ne kävisi töissä
Itselläni ei tällaista mahdollisuutta ole ollut ja musta jokaisen 18-vuotta täyttäneen pitää asua omillaan ja pärjätä täysin itsenäisesti ilman apua
Kommentit (209)
Kyllä siirrän rahaa säännöllisesti, koska jälkikasvu osaa käyttää rahaa fiksusti ja ovat parempia sijoittamaan. Onneksi ensi vuonna verottoman lahjan yläraja nousee.
Se auttaa, jolla on varaa. Jos ei ole, niin sitten ei ole. Kyllä sitä silti pärjää.
Henkiset eväät on kuitenkin ne tärkeimmät.
Onhan se kova kohtalo, että sattuu syntymään päihdeperheeseen ja huolehtimaan itsestään aivan liian nuorena. Ymmärrän, että tietyllä tavalla olisi helpompaa, jos kaikkien muidenkin pitäisi. Toivon silti, ettet vihaisi niitä, joita vanhemmat auttavat. Esimerkiksi itse käyn töissä, mutta minulla on ollut paljon krooniseen sairauteeni liittyviä kuluja, ja olen kiitollinen, että vanhemmat ovat auttaneet niissä.
Mun vanhemmat ovat hyvin pienituloisia. Myiväy pari v sitten talonsa, myytiin 44 000 ja ostivat samasta taloyhtiöstä kaksion, hintaan 22 000.
Kävin pääsiäisenä heillä ja kun lähdimme pois, oli auton takaosa täynnä kirppistavaraa. Tuli myös muilta, kun vanhemmiltani. Sinä päivänä, kun heistä aika jättää, on huomattavasti helpompi tyhjentää 2 h asuntoa, kuin 4 h.
Koti on siisti aina, kaikki ojennuksessa ja tarpeeton kierrätetty.
Nämä kirppisrahat mä pidän, niitä olisi vaikea eritelläkään. Asunnosta saadut rahat he käyttävät. Äiti kertoi on joskus ostanut jopa ei punalaputettua lihaa.
Veikkaan joku päivä me lapset saadaan laittaa enemmän heihin rahaa
Kuka välittää edes verottomista lahjoista? Toisen laskuja voi maksaa rajattomasti ja tukea elämistä muutenkin. Tottakai vanhemmat auttaa jos siihen on mahdollisuus, niin meille tehtiin ja niin me tehdään omille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ovat hyvin pienituloisia. Myiväy pari v sitten talonsa, myytiin 44 000 ja ostivat samasta taloyhtiöstä kaksion, hintaan 22 000.
Kävin pääsiäisenä heillä ja kun lähdimme pois, oli auton takaosa täynnä kirppistavaraa. Tuli myös muilta, kun vanhemmiltani. Sinä päivänä, kun heistä aika jättää, on huomattavasti helpompi tyhjentää 2 h asuntoa, kuin 4 h.
Koti on siisti aina, kaikki ojennuksessa ja tarpeeton kierrätetty.
Nämä kirppisrahat mä pidän, niitä olisi vaikea eritelläkään. Asunnosta saadut rahat he käyttävät. Äiti kertoi on joskus ostanut jopa ei punalaputettua lihaa.
Veikkaan joku päivä me lapset saadaan laittaa enemmän heihin rahaa
Miksi minä en tajua, mitä tässä yritetään sanoa?
Mä olen se, jota ei koskaan autettu. Nyt kun olen hoitanut omat raha- asiani kunnolla, autan omia lapsiani. Saan siitä suurta iloa.
T. Äiti 57v
Ihan normaalia auttaa lapsiaan. olet ehkä kateellinen, oletko kommunisti
Vierailija kirjoitti:
No minä pärjäsin vallan mainiosti. Vanhemmilla oli rahaa, mutta kävin lukion ohella töissä. Ei edes ollut paha.
19-vuotiaana muutin toiselle puolelle Suomea ja sain töitä päiväkodissa.
Myöhemmin opiskelin yliopistotutkinnon, jolloin otin opintolaina.
Ihan tavallista kai tuo on.
Hyvin yleistä oli omassa nuoruudessani. Ei sitä edes olettanut, että vanhempien tulisi tukea rahallisesti. Päinvastoin. Oli ylpeyden aihe, että pärjää itse.
Älä tuhlaa elämääsi kateuteen ap. Koeta itse olla parempi vanhempi, keskity omaan perheeseesi ja elämääsi.
Kommunisti on usein tosi kateellisia toisille ihmisille
Se on ihan normaalia vanhempien käytöstä. Ikävää, että sinun vanhempasi eivät sinua auttaneet. Kai ymmärrät, että tuo, että sinusta jokaisen pitäisi pärjätä täysin omillaan 18-vuotispäivän jälkeen, on selvitymiskeino, joka peittää alleen pettymyksen vanhempiisi.
Aiemmin en tätä niin osannut ajatella mutta jossain kohtaa vaan alkoi ottaa päähän ja nyt tän vuoksi on mennyt jo ystävyyssuhde ja parisuhde kun se mies oli itse hyvästä perheestä ja lisäksi auttoi lapsiaan
Vierailija kirjoitti:
En ole pyytänyt saada tulla tähän maailmaan, joten otan kaikki rahat, joita vanhemmat minulle ovat tarjoamassa. He minut itsekkäästi tähän maailmaan toivat, joten se on heidän tehtävänsä, vaikka olen aikuinen.
Sinulla ei ole nuo piuhat päässäsi oikein kytketty. Nyt sun vanhemmat ovat itsekkäitä ja jos joku ei tee lapsia, niin hän on myös itsekäs. Eeeeheehheehh
Vierailija kirjoitti:
Kuka välittää edes verottomista lahjoista? Toisen laskuja voi maksaa rajattomasti ja tukea elämistä muutenkin. Tottakai vanhemmat auttaa jos siihen on mahdollisuus, niin meille tehtiin ja niin me tehdään omille lapsille.
Ei se ole mikään tottakai. Vanhempia löytyy joka lähtöön.
Meillä oli varakkaat vanhemmat, mutta mitään emme saaneet mukaan, minä ja siskoni.
Toki me molemmat olimme olleet kesätöissä 14-vuotiaasta lähtien ja kumpikin teimme töitä lukion ohella. Homma oli hallussa, kun muutimme omiin koteihimme.
Siinäpähän ärsyynnyt. Se, mitä käteeni jää verojen ja kulujen jälkeen on omaa rahaani. Ja valitettavasti käytän sitä mieluummin omiin lapsiini, kuin ventovieraisiin, vaikka vasemmistolle tämä onkin järkyttävä ajatus.
Meillä on aina lapsia palkittu ahkeruudesta. Mitään ei ole saanut tyhjästä. Koska niin maailma toimisi luonnollisesti, ellei ihminen tulonsiirroilla sitä vääristäisi. Meillä on myös lapsille opetettu sijoittaminen nuorena. Siitä johtuen ei Kelasta enää saakaan asumistukea, kun on laittanut kesätyörahansa rahastoihin, eikä energiajuomiin ja festareihin. Kela palkitsee mielestämme täysin sairaalloisella logiikalla nuoria, joten toki me vanhempina haluamme oikaista tätä vääristymää.
Ja ( hypoteettinen tilanne) meidän nuoremme eivät tekisi mitään, rahaa ei tulisi euroakaan.
Tommoset ihmiset on niitä varsinaisia pummeja. Käsi vanhempien taskulla! Tehkää enemmän töitä, älkääkä loisiko vanhempienne rahoilla. Hauskinta näissä on se, että luulevat saavuttaneensa kaiken omilla ansioillaan.
Mun lapsi on 18v 1kk lukiolainen. Ei mitään järkeä potkia pihalle pärjäämään omillaan, siinähän jäisi ekana se lukio kesken kun pitäisi töitä yrittää löytää. Nyt en käyttäisi häneen euroakaan ja 20-30 vuoden kuluttua saisi kuitenkin perintönä puoli miljoonaa? Ihan hölmöä.
Ajattelin lahjoittaa terveisiä haudan takaa ja opiskelupaikan saadessaan lahjoitan hänelle isältäni perimäni yksiön. Yhtiövastike luokkaa 100€, jää opintotuesta vähän ruokarahaakin sitten.
No minä pärjäsin vallan mainiosti. Vanhemmilla oli rahaa, mutta kävin lukion ohella töissä. Ei edes ollut paha.
19-vuotiaana muutin toiselle puolelle Suomea ja sain töitä päiväkodissa.
Myöhemmin opiskelin yliopistotutkinnon, jolloin otin opintolaina.
Ihan tavallista kai tuo on.