Lue keskustelun säännöt.
Teini tekee mitä huvittaa, vaikea asettaa rajoja
19.07.2025 |
Esim. Kotiintuloaikaa. Ei pysy ajassa vaan tulee kun tulee. Jos haluaa mennä jonnekkin, esim tapahtumaan, kaverille niin menee vaikka kiellettäisiin. Jos ei saa lupaa/kyytiä tms menee omin luvin/omilla kyydeillä.
Monesti mietin, että tekee ikäisekseen liikaa. Haluaisin tiukemmat rajat. Mutta ei auta. Tähän tilanteeseen on tultu ja tässä on nyt elettävä.
Turha sanoa, että olisitte rajanneet pienestä pitäen.
Sitä tehtiin. Tämä tilanne on monen asian summa. Asia mihin ei itse voinut vaikuttaa.
Vinkkejä? Kokemuksia?
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
moi😌 oon itse teini, 15v ja meen nyt ysiluokalle. tosiaan, kun ihmiset puhuu teinien kotiintuloajoista, en edes tiedä oikeestaan mitä se tarkoittaa. kotiintuloaika mistä? ite en saa käydä hengailemassa turhia kylillä. saan käydä kaverilla koulun jälkeen ja sieltä tullaan 6 mennessä pois vanhempien kyydillä. lomalla en saa myöskään olla ulkona (kaupoilla) vaan omalla pihalla/kotona tai kaverilla. en sielläkään myöhään, 22 ollu maksimi. eikä mulla kyllä montaa kaveria ookkaan. oon aina yhen saman kanssa.😕 harmittaa koska haluisin käydä kylillä/kaupoilla hengaamassa mutta vanhempani sanovat että kyllä sinne vanhempanakin ehtii. :( enpä vissiin pyöri pihalla, ja elän parhaat vuoteni yksin tai yhden kaverin luona.