Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lappiviha, syyt?

Vierailija
14.07.2025 |

Olen huomannut että Lappia vihataan yleisesti: Sanotaan, että ihmiset siellä ovat tyhmiä ja tapakulttuuri olematonta. Puhutaan löyhkästä ja rääkynaurusta, mauttomasta mössömäisestä ruoasta jne.

Pitävätkö nämä paikkansa, onko Lappia syytä vihata?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

Vierailija
2/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut tuollasesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löyhkästä en ole kuullut mutta ruoka on paikka paikoin aika karua.

Vierailija
4/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään rikosta ei ole tapahtunut vaan nuo ovat makuasioita. Kukaan ei käske tai pyydä sinua vihaamaan Lappia.

Vierailija
5/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamelaisten asiat on liikaa uutisissa, kun ei ne täällä etelässä kiinnosta. 

Kovasti siellä on riitoja. 

Vierailija
6/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sama Helsinki=Heissuli tyyppi taas asialla.

Vierailija
8/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ainakin yksi r a s i s t i.

Joka mollaa jatkuvasti mm. lappilaisia ja savolaisia. Yksi erityinen kohde ovat myös kuusamolaiset. Olen ajatellut että sillä on jotain henkilökohtaisia kaunoja.

Olen huomannut myös sen, että hänellä ei ole mitään oikeaa tietoa Suomen historiasta.

Ehkä joku juuri ja juuri peruskoulun läpäissyt jonka ainoa tietämys perustuu arvailuun.

Olen jatkuvasti joutunut oikomaan hänen "tietojaan".

9/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän lapista. Yritän käydä siellä joka kesä.

Vierailija
10/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka mollaa jatkuvasti mm. lappilaisia ja savolaisia. Yksi erityinen kohde ovat myös kuusamolaiset. Olen ajatellut että sillä on jotain henkilökohtaisia kaunoja.

Olen huomannut myös sen, että hänellä ei ole mitään oikeaa tietoa Suomen historiasta.

Ehkä joku juuri ja juuri peruskoulun läpäissyt jonka ainoa tietämys perustuu arvailuun.

Anteeksi nyt vaan mutta nuo paikat ovat kiltisti sanottuna perseestä.

Vierailija
11/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvee paikka muistan kun lapsena pakotettiin menemään sinne ja oli ihan kauheeta. Ihmisistä ei mitään pahaa sanottavaa mut karmee mesta muutoin. Näin aikuisiällä oon käyny kerran Rovaniemellä päivän ja kerran Levillä. Lappi ei oo mun juttu

Vierailija
12/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainot negatiiviset asiat mitkä tulee Lapista mieleen on liian laajamittainen porojen kasvatus ja se että matkailua tehdään koko ajan enemmän rikkaille ulkomaalaisille luonnon kustannuksella. Tietysti täältä etelästä on hyvä huudella kun kaikki joet on saastutettu ja metsät muutettu puu-pelloiksi jo ennen omaa syntymää, mutta toivoisin että ymmärrettäisiin luonnon korvaamattomuus ennen kuin se on pilattu.

Vierailija
13/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä Lapista, koska sieltä virtaa aina kylmää ilmaa etelään.

Vierailija
14/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla AP:n keksintöä - tiedä sitten mitä traumoja hänellä on Lapista.

Lappia ei vihata yleisesti.

Vierailija
15/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ravannut lappia ristiin rastiin joka kesä n. 30 vuoden ajan. Sinne aion muuttaa eläkepäivilleni, ehdottomasti.

Vierailija
16/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan mutta nuo paikat ovat kiltisti sanottu

---

Tuosta huomaa sen, että kaunis luonto ei ole sun juttusi.

Vierailija
17/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se jatkuva kaivosten rakentaminen, hotellien jäterikokset ja turistien lennättäminen (sekä se että niitä ei saada kuriin esim. Rovaniemellä) särähtää korvaan täällä etelässä. Myös saamalaisten oikeudet tai niiden puute vaikuttaa jotenkin monimutkaiselta. Esim. kerran yksi saamelainen hermostui kun emme ääntäneet jotain saamelaista sana oikein. Haloo, emme Ranskassakaan osaa ääntää kaikkea ranskalaisittain. 

Vierailija
18/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirvee paikka muistan kun lapsena pakotettiin menemään sinne ja oli ihan kauheeta. Ihmisistä ei mitään pahaa sanottavaa mut karmee mesta muutoin. Näin aikuisiällä oon käyny kerran Rovaniemellä päivän ja kerran Levillä. Lappi ei oo mun juttu

Jo ei ole sun juttu niinmonien muiden juttu on.  Nautin siellä joka vuoden aikana.

Vierailija
19/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan mutta nuo paikat ovat kiltisti sanottu

---

Tuosta huomaa sen, että kaunis luonto ei ole sun juttusi.

Kaunis luonto on, junttien rai*skaamat puupellot + kuolleet kylänraitit ei niinkään.

Vierailija
20/50 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ihmistä ei kiinnosta niin paljoa että pitäisi mollata. Outoja jännitteitä kyllä niinkin tilavassa paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä