Kajaani asuinpaikkana?
Olisi työpaikka sieltä tarjolla ja pitäisi päättää otanko vastaan.
Vaikuttaa tosi pieneltä paikalta varsinkin kun pääkaupunkiseudulla koko elämäni asunut.
Toisaalta, olisi kuitenkin sen kokoinen että peruspalvelut luulisi löytyvän, ei aivan tuppukylä ja ei varmaan tarvitse ruuhkista kärsiä ja välimatkatkin lyhyemmät?
Itse asuinpaikalta luontoa ja liikuntamahdollisuuksia arvostan, baareissa käyminen tai "meno ja vilske" ei kiinnosta. Onko nätti luonto, löytyykö hyvin luontopolkuja, laavuja tms. , entä millaiset ladut on? Millaisia ihmiset on, ja miten suhtautuvat muualta muuttaneisiin? Onko rauhallista ja turvallista?
Mitkä on hyviä alueita ja mitkä huonoja? Lyhyt "läpileikkaus" eri asuinalueista olisi kiva kuulla.
Vähän silti mietityttää alkaako paikan pienuus ahdistamaan, kiinnostaisi kuulla onko täällä varsinkin isoimmista kaupungeista sinne muuttaneita, millaiselta on paikka tuntunut?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Millainen alue Palokangas on?
Kerrostaloalueista parhaita koska lähes vain omistusasuntoja.
Täälläkin muutto Kajaanin harkinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin Helsingistä viime vuonna ja viihtynyt hyvin. Parasta Helsinkiin verrattuna lyhyemmät välimatkat, halvempi asuminen, luonnonläheisyys, ruuhkien puute, kunnon talvet ja rauhallisempi tunnelma.
Aa että kun mä niin kaipaan juuri tätä. t.Kajjjaanista kotoisin oleva espoolainen
Ahdistaa pk seutu ruuhkineen..isot tiet ja liittymät, julkisilla körryyttely, kauppakeskukset ja niiden parkkihallit, lumettomuus ym ym. Kajaaniin vaihtasin heti jos vaan olis mahdollista. Ja elämä hymyilis. Ikävöin aikaa kun asuin siellä. Pyörällä ja kävellen pääsee nopeaan joka paikkaan,autollakin pieniä teitä rauhassa huristellen (ei Länsiväyliä, Kehiä liittymiseen ja ruuhkineen) yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin Helsingistä viime vuonna ja viihtynyt hyvin. Parasta Helsinkiin verrattuna lyhyemmät välimatkat, halvempi asuminen, luonnonläheisyys, ruuhkien puute, kunnon talvet ja rauhallisempi tunnelma.
Aa että kun mä niin kaipaan juuri tätä. t.Kajjjaanista kotoisin oleva espoolainen
Ahdistaa pk seutu ruuhkineen..isot tiet ja liittymät, julkisilla körryyttely, kauppakeskukset ja niiden parkkihallit, lumettomuus ym ym. Kajaaniin vaihtasin heti jos vaan olis mahdollista. Ja elämä hymyilis. Ikävöin aikaa kun asuin siellä. Pyörällä ja kävellen pääsee nopeaan joka paikkaan,autollakin pieniä teitä rauhassa huristellen (ei Länsiväyliä, Kehiä liittymiseen ja ruuhkineen) yms.
Ja Kajaani on oikeasti kaunis kaupunki. Aina kun käyn niin ihastelen. Joki tekee paljon. Messeniuksentietä kävä ja rintamamiestalojen savupiipusta tulevaa hajua. Tulin lukiosta kotiin, kävelin piiitkän Messeniuksentien ylös, rauhallista.. pakkasta..lumi narskui kengän alla, hengitys höyrysi ja savu tuoksui.. ehkä se oli myrkyllistä mut niin hyviä muistoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muuta
Vierailija kirjoitti:
Silloin se on mentävä hakemaansa työpaikkaan, kun sen saa, oli se sitten vaikka kuinka korvessa. Miksi edes hait, jos olet epävarma paikkakunnasta? Tuskin sinua kukaan sinne on kutsunutkaan tai headhuntattu.
Muutin minäkin Turkuun satoja kilometrejä kun työpaikka löytyi. Kolme vuotta olin ja muutin pohjoisempaan. Aina on hyvä sää muuttaa työn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin se on mentävä hakemaansa työpaikkaan, kun sen saa, oli se sitten vaikka kuinka korvessa. Miksi edes hait, jos olet epävarma paikkakunnasta? Tuskin sinua kukaan sinne on kutsunutkaan tai headhuntattu.
Muutin minäkin Turkuun satoja kilometrejä kun työpaikka löytyi. Kolme vuotta olin ja muutin pohjoisempaan. Aina on hyvä sää muuttaa työn perässä.
Eiköhän se ole huima parannus pk seutuun verrattuna... 🙄
ei oo mittään tekemistä ja talvella varsinkin ihan autioa, juna-asemalla istuu juoppojen jengi päivät ryyppäämässä. ainoa hyvä on uimahalli, iso ja tilaa on uida ja sali. 90 eurolla saat 6 kk kuntosali-uintikortin! ja sitten Suomen paras ruoka-jono, jossa käy n 100 ihmistä ja ruokaa riittää kassi täyteen, monta kierrosta saa kiertää per kerta ja on lisäksi ilmainen aamupala ja 2 kertaa viikossa lounas ilmainen.
pakkanen täynnä ruokoo, ihan mahottomasti tulleepi ruokoo, on lohta ja on kanafileitä aina.
muuten ihan urpola ja kauheen yksinäistä kun talvella tulleepi ehkä joku mummo kavulla vastaan ja muut on kotona tai hiihtääpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luontoa ja rauhaa on.
Jos saa rakennettua omat verkostot, niin varmasti ihan kiva paikka. Paljon huonovointisuutta kainuulaisissa, mutta levottomuus ei juuri näy katukuvassa. Keskusta superhiljainen. Ruuhkia ei ja pyörälläkin pääsee jokapaikkaan. Pk-seutuun verrattuna työmatkassa säästää tunteja viikossa. Paikasta kuin paikasta pääsee kymmenessä minuutissa autolla minne tahansa.
Työttömyysaste selvästi pk seutua alhaisempi..
Kajaanissa 11,5 % , Helsingissä 14,6 % ja Vantaalla 14,8 % . Kokonaisuutena Kainuussa selvästikkin tuota 11,5 % alhaisempi.
työttömien yhdistys järjestää bussiretken Haaparantaan, tällaisia harrastuksia täällä. maksaa 20 e.
ja koko porukka on kännissä ja oksentaa bussiin. ja sitten kerran vuodessa kesällä on mummojen
runoviikot. ei muuta tapahtumia. paskaa.
ruokajonossa käy yksi venäjän suomalainen nuori nainen, kaunis. muut on pulskia mammoja ja rumia ja vanhuksia.
Ekana kannattaisi etsiä kriteereihin sopiva kämppä, eikä että ekana valitsee alueen. On nimittäin kuivahko asuntotarjonta, ja Kajaanissa kaikki alueet ihan asuttavia sekä lähellä keskustaa ja palveluita, asuisipa millä alueella tahansa.