Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko, että sähköautot lyövät läpi?

Vierailija
18.07.2025 |

Nyt kun alkuvaiheen buumi on hiipumassa, niin uskotko, että vielä tulevaisuudessa kaikki autoilu sähköistyy? Vai näemmekö jotain muuta teknologiaa tilalle?

Kommentit (2513)

Vierailija
41/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät lyö. Ei ole infraa missään tarpeeksi. Eikä tule. Ei ole energiaa tarpeeksi ja akut ei kestä samalla tavalla kuin bensakone. Maailmassa on öljybisnekset pyörimässä edelleen.

Mitä infraa tarkoitat? Latausasemia tulee koko ajan lisää ja jo olemassa olevia päivitetään.

Minä en lataa autoa millään asemalla. se pitää pystyä lataamaan kotiverkossa. Eli en osta paskaasi. Enkä maksa siitä kymmeniä tuhansia. Akun pitää kestää myös pakkasia ja pitemään kuin 10 vuotta.

No sen kun lataat. Tankkaatko nykyisen autosikin kotona? Sinä olet Teppo älykkyydeltäsi porkkanan tasolla.

Ja sinä olet prostituoidun paskaa. Sähköllä ajelee muutama. Ja siihen se jää.

Vierailija
42/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät lyö. Ei ole infraa missään tarpeeksi. Eikä tule. Ei ole energiaa tarpeeksi ja akut ei kestä samalla tavalla kuin bensakone. Maailmassa on öljybisnekset pyörimässä edelleen.

Mitä infraa tarkoitat? Latausasemia tulee koko ajan lisää ja jo olemassa olevia päivitetään.

Ei tule. Ota huomioon koko maapallon autoinfra. Se että sinun naapuriparkkipaikalla on sellainen ei merkitse mitään. Kun niitä ei tehdä joka paikkaan. Auton tankkaa bensalla 5 minuuttiin.

Kyllä sinä Teppo olet säälittävä. Varmaan viimeiseen asti naureskelit kännyköillekin kunnes oli vaan taivuttava faktojen edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en lataa autoa millään asemalla. se pitää pystyä lataamaan kotiverkossa. Eli en osta paskaasi. Enkä maksa siitä kymmeniä tuhansia. Akun pitää kestää myös pakkasia ja pitemään kuin 10 vuotta.

Sulla on siis kotonasi oma bensa-asema?

Vierailija
44/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule, ei kukaan halua kärventyä rajussa akkupalossa tai polttaa kotiaan räjähtävillä myrkkykaasuilla.

En uskalla nukkua rivitalon päätyasunnossani kun parkkipaikalla (ihan vieressä) on tesla 😭😭😭😭 

Vierailija
45/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule, ei kukaan halua kärventyä rajussa akkupalossa tai polttaa kotiaan räjähtävillä myrkkykaasuilla.

Polttomoottoriautossa onkin Tepon kivempi käristyä.

Vierailija
46/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei tullut bensa-autoillekaan. T. hevosen omistajat joilla oli talleja päivämatkan välein.

Bensa on parempi kuin sähkö.

Hmm... paitsi ettei ole. Lisäksi jos verrataan mitä bensa-autot olivat niiden tullessa markkinoille... kehitys on nopeutunut niistä ajoista.

Vierailija
47/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen kun lataat. Tankkaatko nykyisen autosikin kotona? Sinä olet Teppo älykkyydeltäsi porkkanan tasolla.

Minä en maksa sinun sähköpaskasta kymmeniä tuhansia. Se että sähköautoa ei voi ladata kotona on järjetön päätös. Ja ne eivät vielä mene kustannuksissa bensojen edelle. Sitten kun menevät, niin tervetuloa. Sinä saat toki maksaa niistä tälläkin hetkellä aivan miten suuria summia tahansa. Se ei ole minulta pois. Tankkaan edelleen bensaa, enkä odottele tuntikausia.

Vierailija
48/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jo 7-10 vuoden kuluttua ole itse-ajavia autoja ja on täysin vanhanaikaista istua itse kuskin paikalla.

Lisäksi myös sama tyyli kuin scuuteissa tulee yleistymään, että auto otetaan vain kadulta, silloin kun sitä tarvitaan, eikä niitäkän tarvitse siis itse ajaa.

Itseä ei kyllä kiinnosta pätkääkään ns. itse ajavat autot.

Autoilun nautinto on kun saa itse ajaa.

Itseajavissa autoissa ei ole mitään hohtoa, enkä koskaan ostaisi sellaista paskaa.

Sääli että sun kaltaiset reppanat on myös niitä paskimpia kuskeja. Montako tapoit kun törmäsit teininä puuhun?

Vierailija
49/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaikki vaan sähköön ja sitten EMP-pommit niin loppuu puolustaminen kun maahan hyökätään bensakoneilla. ;D

Vierailija
50/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en maksa sinun sähköpaskasta kymmeniä tuhansia. Se että sähköautoa ei voi ladata kotona on järjetön päätös. Ja ne eivät vielä mene kustannuksissa bensojen edelle. Sitten kun menevät, niin tervetuloa. Sinä saat toki maksaa niistä tälläkin hetkellä aivan miten suuria summia tahansa. Se ei ole minulta pois. Tankkaan edelleen bensaa, enkä odottele tuntikausia.

Älä nyt Teppo sentään itkemään ala. Jos sinulla ei ole sähköä kotonasi, niin voit siitä valittaa äidillesi.

Vierailija
51/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jo 7-10 vuoden kuluttua ole itse-ajavia autoja ja on täysin vanhanaikaista istua itse kuskin paikalla.

Lisäksi myös sama tyyli kuin scuuteissa tulee yleistymään, että auto otetaan vain kadulta, silloin kun sitä tarvitaan, eikä niitäkän tarvitse siis itse ajaa.

En kyllä istu sellaisen auton kyytiin, jota ei voi itse ohjata.

Toivottavasti et mene myöskään dösään, laivaan tai lentokoneeseen.

Vierailija
52/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta bensa-asemalla tankkaamiseen menee noin 5 minuuttia. Sähköauton lataukseen menee pitempään. Opettele lukemaan rivien välistä ja kasva sontiaisesta aikuiseksi.

Vierailija
53/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en maksa sinun sähköpaskasta kymmeniä tuhansia. Se että sähköaut

Minulla on sinulle ikäviä uutisia. Olet huolestuttavan lähellä vähä-älyistä sanojesi perusteella

Vierailija
54/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tai nesteillä kuten bensiini. Eikö totta?

Vierailija
55/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin maireasti ajan sähkö- tai vetyautollani kun fossiiliset polttoaineet loppuvat

Eivät ole loppumassa pitkään aikaan.

Vierailija
56/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Ota huomioon koko maapallon autoinfra. Se että sinun naapuriparkkipaikalla on sellainen ei merkitse mitään. Kun niitä ei tehdä joka paikkaan. Auton tankkaa bensalla 5 minuuttiin.

Kyllä sinä Teppo olet säälittävä. Varmaan viimeiseen asti naureskelit kännyköillekin kunnes oli vaan taivuttava faktojen edessä.

Ei sillä ole kännykkää

Vierailija
57/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä niin maireasti ajan sähkö- tai vetyautollani kun fossiiliset polttoaineet loppuvat

No ajele. Minä otan taksikyydin. Ja se on siinä tapauksessa aivan sama millä se taksi kulkee.

Vierailija
58/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta bensa-asemalla tankkaamiseen menee noin 5 minuuttia. Sähköauton lataukseen menee pitempään. Opettele lukemaan rivien välistä ja

Mulla on sulle uutinen: vaihdettavat akustot ja polttoainepatruunat on jo tätä päivää. Ei mene edes viittä minuuttia.

Vierailija
59/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei. Minulla on edelleen hyvä toimiva Nokia. Sinä olet vielä säälittävämpi, koska sähköfanaattisuutesi ei ole realistinen. Ala nyt kehittämään sitä kotona ladattavaa peliä sähköpaskoille! Saatat vielä rikastua.

Vierailija
60/2513 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tulevaisuus ihan noin mene. Liikenne tulee monipuolistumaan käyttövoimien osalta. Sinne tulee kaasua, sähköä, vetyä ja ties vielä mitä. Se on vähän kuin kuvaputkitelkkareista alettiin luopua, niin olisi voinut kysyä "onko tulevaisuudessa kaikilla LCD-telkkari?". No ei, vaan siellä on ties mitä oledia, qledia, nediä, plasmaa ja videotykkiä. Mutta jääkö fossiiliset polttoaineet sitten kokonaan pois? No eivät varmasti jää vielä pitkään aikaan. Niiden osuus varmasti tulee vähenemään jatkossakin, eikä se tule johtumaan saimaannorpan suojelusta tai ilmastoahdistuksesta, vaan siitä että polttonesteiden hinnat jatkavat kohoamistaan. Ihmiset eivät halua maksaa bensasta, jos ei ole pakko. Ja sanovathan nykyiset ukot, että mikään ei voita sitä moottorin ääntä ja bensan tuoksua tankatessa. No niin se sama kansanosa sanoo palavasta tupakastakin, että vain se "real thing" käy. Mutta silti sähkötupakka ja nikotiinipussit valtaa markkinoita. Ei tulevia autoilijoitakaan enää kiihota moottorin äänet, vaikka sitä voi nykyisen ukon mielestä olla vaikeaa tajuta.

Tässä sähkö vs bensa -väännössä on omituinen paniikki, koskien lähinnä bensa-autoilijoita. Ei heitä olla pakottamassa mihinkään, mutta niin he kovasti luulevat. Bensaa tulee saamaan vielä vuosikymminiä tästä eteenpäinkin. Eri asia on tietenkin se, että mitä se maksaa, mutta ei sitä silti pois olla viemässä. Myydäänhän edelleenkin bensan sekaan lyijyäkin, että jos menopeli on vuodelta kivi ja kirves, niin silläkin pystyy ajamaan. Turha paniikki siis pois ja jokainen ajakoon sillä millä tykkää.