Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että sähköautot lyövät läpi?

Vierailija
18.07.2025 |

Nyt kun alkuvaiheen buumi on hiipumassa, niin uskotko, että vielä tulevaisuudessa kaikki autoilu sähköistyy? Vai näemmekö jotain muuta teknologiaa tilalle?

Kommentit (2513)

Vierailija
361/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua odotella latautumista yhtään. Tankkaan kerran 2 viikossa 3min ja ajan sillä 1000km. Ihan superhomoo odotella jotain sähkövatkaimen latautumista.

Meillä ollut sähkis 2v ja kertaakaan ei ole odoteltu akun latautumista. Tää on näitä yleisiä harhaluuloja.

Mikäs siinä jos et aja sillä mihinkään, minulla on työt mitkä pitää hoitaa, ajoa tulee noin 2000km viikossa joskus enemmän, polttomoottorilla ajan, ei ole aikaa latailla työpäivän aikana.

Ruokataukoahan sinä et pidä kahvitauoista puhumattakaan tietenkään. 

Pidän, mutta ei ole ravintoloiden lähellä ollut latureita näkyvillä. Ei minulla ole aikaa niitä etsiskellä tai jättää autoa mih

Sulle Teppo nauravat jo omat kaverisikin siellä ABSin nurkkapöydässä.

Vierailija
362/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitys kehittyy ja ei varmaankaan tule menemään kuin korkeintaan pari vuotta niin siellä ravintolankin pihalta löytyy laturi ellei jo löydykin.

Eipä se yksi laturi riitä kun syöjiä on 30-50kpl. Täytys olla väh.10-20 suurteholaturia ja ravintoloiden pihat muutenkin pieniä. Ei mahdu. Ei riitä kaapelit edes ravintoloilla.

2000 km viikossa riittää kyllä isorangeiselle autolle ettei tarvi ladata työpäivän aikana. Etuna että työpäivät on huomattavasti mukavempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitys kehittyy ja ei varmaankaan tule menemään kuin korkeintaan pari vuotta niin siellä ravintolankin pihalta löytyy laturi ellei jo löydykin.

Eipä se yksi laturi riitä kun syöjiä on 30-50kpl. Täytys olla väh.10-20 suurteholaturia ja ravintoloiden pihat muutenkin pieniä. Ei mahdu. Ei riitä kaapelit edes ravintoloilla.

Ja Tepon laskelma perustuu hihasta ravistettuun faktaan. Yksikään 20+ latauspisteen asema ei ole täynnä ladattavia autoja ikinä.

Vierailija
364/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleen lyövät itsensä ja ympäristönsä ;-(

Vierailija
365/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua odotella latautumista yhtään. Tankkaan kerran 2 viikossa 3min ja ajan sillä 1000km. Ihan superhomoo odotella jotain sähkövatkaimen latautumista.

Meillä ollut sähkis 2v ja kertaakaan ei ole odoteltu akun latautumista. Tää on näitä yleisiä harhaluuloja.

Mikäs siinä jos et aja sillä mihinkään, minulla on työt mitkä pitää hoitaa, ajoa tulee noin 2000km viikossa joskus enemmän, polttomoottorilla ajan, ei ole aikaa latailla työpäivän aikana.

Ruokataukoahan sinä et pidä kahvitauoista puhumattakaan tietenkään. 

Pidän, mutta ei ole ravintoloiden lähellä ollut latureita näkyvillä. Ei minulla ole aikaa niitä etsiskellä tai jättää autoa mih

Elämänhallintaan on kursseja. Suosittelen. 

Vierailija
366/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhomo Harri taas työntelemässä sähköanustappiaan suoleensa.

Vierailija
367/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
368/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkövatkain polttaa taloja.

Vierailija
369/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan myös noin 350km per päivä enkä ole minuuttiakaan odotellut latausta. Lataan öisin auton samalla kun nukun. Mutta jokainen tyylillään. 

Etkö Teppo löydä niitä ABC:n kurmeepaikkoja? Sinähän asut siellä paikkakuntasi APSin nurkkapöydässä kavereittesi kanssa kaikki illat muutoinkin?

Vierailija
370/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on tunnetta mukana keskustelussa. Mielestäni se kertoo siitä että kyse ei ole pelkästään siitä millä itse ajaa vaan "naapurinkin pitäisi ajatella kuten minä ajattelen".

Vierailija
371/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan myös noin 350km per päivä enkä ole minuuttiakaan odotellut latausta. Lataan öisin auton samalla kun nukun. Mutta jokainen tyylillään. 

Mitä teet työksesi, jos noin paljon pitää ajaa?

Vierailija
372/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut sähkis 5 vuotta ja siinä on arvo alentunut 3 kertaa nopeammin kuin polttisautossa. Lisäksi mies istuu töiden jälkeen 1h20min lataamassa autoa töiden jälkeen. On kironnut päätöstään ja harkinnut itsemurhaa monesti sen takia. Autosta vielä velkaa 45 000€ ja sen arvo nyt jotain 18 000€.

Tutulla pariskunnalla sama juttu. Velkaa Teslasta 35 000e  Auton arvo 20 000 ja laskee jatkuvasti.

Paljonko tuona aikana säästäneet polttoainekuluissa, huoltokuluista puhumattakaan?

Todella kallis auto, luuletko velan olevan joku koroton, kuluton?

Vierailija
373/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on tunnetta mukana keskustelussa. Mielestäni se kertoo siitä että kyse ei ole pelkästään siitä millä itse ajaa vaan "naapurinkin pitäisi ajatella kuten minä ajattelen".

Näin se noiden muutosvastaisten mielestä menee.

Vierailija
374/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kuolla akkupalossa. Maailmalla on ihmisiä kuollut autoon ja taloihin kun akkupalo alkaa räjähdysmäisesti.

Vierailija
375/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita kilometrejä tulee patteriautolla. Arvon menetystä 50 snt/km.

Vierailija
376/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Vierailija
377/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omaa bensapistoolia kertoo kuinka helvetin tyhmä olet, onhan se nyt aivan selvä asia että mikäli halutaan lisätä käyttäjiä niin taloyhtiöissä pitää olla latausmahdollisuus, kustannukset isommissa yhtiöissä saattaa olla satoja tuhansia yhtiöille.Ei tule tapahtumaan koskaan. Töpseliromut ei koskaan lyö läpi."

Jos joku on tyhmä saati pihalla tästä asiasta, se olet Teppo sinä. Sadat tuhannet ovat sinun omia kuvitelmiasi. 

Minä tiedän en elä missään kuplassa kuten sinä, isoissa taloyhtiöissä ei ole mitään intressiä lähteä tekemään mitään latausinfraa.

Taloyhtiöissä on jo infra lämmitystolpille, joita polttisautot tarvitsevat, eikä kukaan itkenyt sadoista

Esimerkiksi Vantaan ja Helsingin alueella lähiöiden rakennuskannasta valtaosa on ennen 1980 rakennettuja, iso osa 50-70 luvun taloja, niissä ei taatusti ole mitään valmiina.

Vierailija
378/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Seuraa uutisia.

Vierailija
379/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Vierailija
380/2513 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut sähkis 5 vuotta ja siinä on arvo alentunut 3 kertaa nopeammin kuin polttisautossa. Lisäksi mies istuu töiden jälkeen 1h20min lataamassa autoa töiden jälkeen. On kironnut päätöstään ja harkinnut itsemurhaa monesti sen takia. Autosta vielä velkaa 45 000€ ja sen arvo nyt jotain 18 000€.

Tutulla pariskunnalla sama juttu. Velkaa Teslasta 35 000e  Auton arvo 20 000 ja laskee jatkuvasti.

Paljonko tuona aikana säästäneet polttoainekuluissa, huoltokuluista puhumattakaan?

Todella kallis auto, luuletko velan olevan joku koroton, kuluton?

Kuulostaa sen verran vanhalta Teslalta että ostettu aikana jolloin korot oli 0.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän