Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni on aina vihainen - en tiedä miten kauan jaksan tätä

Vierailija
18.07.2025 |

Vaikka olisi saanut kaiken mitä haluaa, niin ei ole koskaan tyytyväinen. Jos asiat ei mene niin kuin hän on omassa päässään suunnitellut, niin on vihainen ja äreä. En tiedä miten kauan tätä enää jaksan, kun haluaisin elää rauhallista elämää ilman että kaikesta litistää ja äristään ihan turhaan.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vastaavia kokemuksia 

Vierailija
2/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoidit asian

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Vierailija
4/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit aloitukseen "kitistään"

Vierailija
5/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Tein aiheesta aloituksen aamulla.

Vierailija
6/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se helvetti sitten alkaa, erosta

Vierailija
7/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Tein aiheesta aloituksen aamulla.

Siis oikeesti ? Täytyy etsiä se.

Vierailija
8/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suuttuisin ihan tosissani ja näyttäisin ovea, jos asenne ei muutu.

Oikeesti naiset, älkää mielistelkö niitä huonosti käyttäytyviä ukkojanne. 

Vierailija
9/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisit pillua sille niin rauhoittuisi.

Vierailija
10/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu tuollaiseen. Ukkohan on ihan perseestä. Minä suuttuisin ja olisin niin vttumainen, että ukko kyllä muistaisi sen jälkeen olla ärisemättä.

Vierailija
11/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut tuollaisen faijan kanssa: ikinä ei tiennyt milloin pommi räjähtää ?! Yhtä helvettiä 

🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃

Vierailija
12/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eroa. Sä päätät mitä elämää haluat elää, ei joku muu. Ja hanki positiivista seuraa. Ikäviä asioita voi käsitellä, mutta rajansa kaikella kai.

Vierailija
13/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi siis mies vai nainen ja mikä ikä.? Riippuu siitäkin. Onko vaihdevuodet vai muuten kelju ihminen. Ja haluaa huomion tai sit odottaa että sinä päätät ottaa eron hänestä ettei tän puolison tarvi. Onko jotai narsistisia piirteitä ollu?

Onko pelkkä raha-asiat ongelma vai stn puute. Vai mikä on suurin syy valitukseen? 

Vierailija
14/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut parisuhteessa siinä asemassa, että olin jatkuvasti pahalla päällä ja hermo meni heti jos asiat eivät menneet kuten olisin halunnut. Ja olen sittemmin ollut parisuhteessa myös siinä asemassa, jossa oma puolisoni oli tuossa tilassa. Tiedän siis miltä se tuntuu, kun on jatkuvasti pahalla tuulella, ja tiedän myös miten uuvuttavaa on kokea tuota omalta puolisolta.

Näissä mainitsemissani tapauksissa kyse oli masennuksesta ja uupumuksesta. Minulla tuo alkoi, kun koin lyhyen ajan sisään useita isompia muutoksia ja niiden jatkeeksi vielä kamalia ja traumatisoivia asioita. Elin pitkään selviytymistilassa osaamatta rauhoittua hetkeksikään, mutta kun aloin uskoa ettei mitään pahaa enää tapahdu ja selviytymistila alkoi hellittää, jäljelle jäi jatkuva pahantuulisuus ja todella lyhyt pinna. Sain tilanteeseen ensiapua masennuslääkkeistä, mutta lopullisesti ongelma tuli selätettyä kun aloin puhua ja käsitellä kokemuksiani, ja hoitaa kuntoon tylsiä perusasioita, eli riittävää lepoa, liikuntaa, terveellisempää syömistä jne.

Sittemmin seurasin vierestä puolisoni elämää jatkuvassa oravanpyörässä. Kun hän lopulta havahtui itse jatkuvaan kiireeseensä ja päätti alkaa tyhjentää kalenteriaan saadakseen aikaa levolle, hänestä tuli yhtäkkiä todella herkästi suuttuva ihminen. Tämä oli itselleni opettavainen kokemus, kun olinkin pöydän toisella puolella, mutta helppoa aikaa se ei missään tapauksessa ollut. Lopulta puolisonikin alkoi puhua ja noudattaa niitä tylsiä perusasioita, ja vähitellen se pahantuulisuus alkoi harventua ja hänestä kuoriutui jälleen esiin sellainen ihminen johon aikoinaan tutustuin.

Olen sitä mieltä, että jatkuvan pahantuulisuuden taustalla on masennus ja uupumus, ja niiden takana puolestaan käsittelemättömiä tunteita ja kokemuksia. Pahantuulinen ihminen pitäisi saada pysähtymään ja puhumaan, ja sitten tekemään päivittäin todella tylsiä perusasioita, jotta hyvinvoinnista ja päivittäisestä rentoutumisesta tulee jälleen mahdollista.

Jatkuvien kiukunpuuskien vastaanotto sitten ei ole helppoa, ja on täysin inhimillistä hautoa siinä asemassa eroa. Monet ottavatkin eron, koska eivät enää jaksa olla sylkykuppeja. Pallo menee oikeastaan sille kiukkuiselle osapuolelle. Ensimmäinen askel on, että hän myöntää jatkuvan pahantuulisuutensa, ja seuraava askel on, että hän hakee siihen apua. Jos hän ei näitä askeleita ota, silloin on mielestäni aika selvää, että toinen osapuoli haluaa erota.

Vierailija
15/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosyöpä. Harvinainen syy mutta mahdollinen. Niin kävi meille...

Vierailija
16/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkos kysynyt mikä vaivaa ja on pohjimmiltaan vikana?

Usein äksyily johtuu siitä, että ei koe tulevansa kuulluksi, nähdyksi ja ymmärretyksi.

Ja sit on kyllä niitäkin, jotka on vaan mlkkuja.

Mutta itse kysyisin rauhallisesti mikä ihme riivaa.

Vierailija
17/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä syynä oli alkavat vaihdevuodet ja kierukka. Kun kierukan otin pois ja aloitin toisenlaiset hormoonihoidot vaihdevuosiin ei kaikki enää ottanut päähän. Olin ennen näitä muutoksia ihan kestämätön puoliso, mutta voin luvata että kaikista raskainta se on kiukuttelijalle itselleen.

Vierailija
18/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parisuhdektiteereissä yksi tärkeimmistä on aina ollut positiivinen elämän asenne ja muiden kunnioitus.

Nämä siis ihan käytännössä nähtynä. Itseäänhän kun voi sanoin kuvailla miten tahtoo. Teot sen näyttää.

Sulle nuo ominaisuudet ilmeisesti ei ole tärkeitä.

Vierailija
19/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä syynä oli alkavat vaihdevuodet ja kierukka. Kun kierukan otin pois ja aloitin toisenlaiset hormoonihoidot vaihdevuosiin ei kaikki enää ottanut päähän. Olin ennen näitä muutoksia ihan kestämätön puoliso, mutta voin luvata että kaikista raskainta se on kiukuttelijalle itselleen.

Kai puhuit asiasta ja pahoittelit käytöstäsi kiukuteltuasi?

Kaikki ovat joskus pahalla tuulella. Se on ihan normaalia. Sen jälkeen pyydetään anteeksi sitä huonoa käytöstä ja kerrotaan, että oli epäreilua purkaa se sille rakkaimmalle.

Ei vaikuta siltä, että aloittajan mies toimisi näin.

Vierailija
20/69 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pyytää anteeksi, niin seuraavassa lauseessa syyttää minua siitä että hän on pahalla päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan