Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka tahtomattaan menettivät nuoruutensa?

Vierailija
18.07.2025 |

Elin kurissa ja mitä muut ajattelevat jos teet jotain perheessä. Nuoruus jäi elämättä. Olen nykyään ahdistunut ja vailla sosiaalisia suhteita.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut juoda päätäsi humalaan tai saada sukupuolitautia ja nyt harmittaa vai mikä oikein harmittaa?

Vierailija
22/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saanut juoda päätäsi humalaan tai saada sukupuolitautia ja nyt harmittaa vai mikä oikein harmittaa?

En saanut juoda päätäni humalaan. Ymmärräthän ettei jokaisesta panosta tule sukupuolitautia? Olen kaltaisesi. Minulla ei ollut nuorena ystäviä eikä ole vieläkään. Sosiaaliset suhteet saadaan pääosin nuorena. Ei vanhempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut juoda päätäni humalaan. Ymmärräthän ettei jokaisesta panosta tule sukupuolitautia? Olen kaltaisesi. Minulla ei ollut nuorena ystäviä eikä ole vieläkään. Sosiaaliset suhteet saadaan pääosin nuorena. Ei vanhempana.

Tuota, miksi ekat kännit ja panot pitäisi tehdä alle 20-vuotiaana? Kyllä myöhemminkin ehtii.

Vierailija
24/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, miksi ekat kännit ja panot pitäisi tehdä alle 20-vuotiaana? Kyllä myöhemminkin ehtii.

Ehtii ja ehtii.

Vierailija
25/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me kaikki joudumme nuoruudestamme luopumaan.

Oletko autisti?

Miksi äksyilet?

Pikkunäppärä kaikki joudumme luopumaan nuoruudesta on typerä ja täysin aloituksesta irrallaan oleva vastaus. Jos ottaa kaiken kirjaimellisesti eikä tajua sanojen merkityksiä on suurella todennäköisyydellä autismin kirjoilla.

Voi taivas mikä ketju:D Jos olet ap nii olet kyllä outo tyyppi. Hyökkäät kommentoijien kimppuun, kuin äkäinen terrieri :D Tosi  agressiivista. Ei sympatioita herätä tälläinen keskustelu.

eri

Miksi oletat vastaajan olevan ap?

Vierailija
26/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, osittain jäi nuoruus elämättä, yläasteen ja lukion olin pitkälti yksin ja kiusattu. Lopulta pää hajosi ja masennus iski ja pahasti opiskeluaikoina. Nykyään olen ihan ok, olen saanut jopa muutamia kavereita ja käynyt kuitenkin nuorena jonkin verran esim. bileissä, vain huomatakseni, että ei se ole niin ihmeellistä. Olen enemmän filosofityyppi, joten viihdyn paremmin jossain muualla. Myös ihmissuhteissa on omat karikkonsa, kun jokaisella on kuitenkin se oma tahto. 

Ennen ajattelin, että elämän parhaat vuodet jäivät elämättä, ja se otti päähän. Nykyisin olen kuitenkin alkanut tajuamaan, että vaikka nuorena jäin bileiden ja "hauskanpidon" ulkopuolelle, säästyinkin monilta asioilta. Olen myös huomannut, että pitkän elämän elävät iloiset seniorikansalaiset eivät murehdi menneitä aktiivisesti, vaikka ne muistavatkin. Tämän pohjalta tajusin, että elämä eletään nyt, ja kannattaa keskittyä nauttimaan niistä pienistäkin asioista, jotka ovat hyvin. Sama pätee myös tulevaisuuden osalta.

Toivottavasti joku nuori tai vanhempikin palstailija saa helpotusta tekstistäni, jos kokee, että nuoruus on jäänyt elämättä. Olet arvokas itsenäsi, käytä elämäsi mahdollisimman paljonniihin asioihin, jotka tuottavat sinulle hyvää oloa ja iloista mieltä. Elämää on nuoruuden jälkeenkin!

Vierailija
27/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion jälkeen kykenemätön siihen mihin monet muut. Muutin kotoa pois vasta 27-vuotiaana. 

Monesti mietin, että minulla ei ollut nuoruutta, koska en kyennyt siihen. Ei ollut ystäviä. En käynyt missään. En matkustellut missään. En käynyt töissä. Olin vain syrjäytyneenä kotona.

Suurimmalla osalla kotoapoismuutto tapahtuu viimeistään lukion jälkeen. Ollaan jossain töissä. Ryypätään. Seurustellaan. On ystäviä. Koetaan kaikkea. 

En ole oikeastaan katkera, koska tiedostan, etten tuolloin vain kyennyt tuohon. Minulla oli vain omanlainen elämä. Nyt kaikki melko ookoo. Kovin onnellinen elämäni tosin ei ole ollut.

Vierailija
28/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtii ja ehtii.

Kyllä mä olen ehtinyt. Aloin bilettää ja sekstailla "vasta" yliopistossa 22-vuotiaana.

Kuten täällä joku ilmaisi. Jos nuoruus alkaa vasta 26v on moni asia ohitettu.

Vierailija
29/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, osittain jäi nuoruus elämättä, yläasteen ja lukion olin pitkälti yksin ja kiusattu. Lopulta pää hajosi ja masennus iski ja pahasti opiskeluaikoina. Nykyään olen ihan ok, olen saanut jopa muutamia kavereita ja käynyt kuitenkin nuorena jonkin verran esim. bileissä, vain huomatakseni, että ei se ole niin ihmeellistä. Olen enemmän filosofityyppi, joten viihdyn paremmin jossain muualla. Myös ihmissuhteissa on omat karikkonsa, kun jokaisella on kuitenkin se oma tahto. 

Ennen ajattelin, että elämän parhaat vuodet jäivät elämättä, ja se otti päähän. Nykyisin olen kuitenkin alkanut tajuamaan, että vaikka nuorena jäin bileiden ja "hauskanpidon" ulkopuolelle, säästyinkin monilta asioilta. Olen myös huomannut, että pitkän elämän elävät iloiset seniorikansalaiset eivät murehdi menneitä aktiivisesti, vaikka ne muistavatkin. Tämän pohjalta tajusin, että elämä eletään nyt, ja kannattaa keskittyä nauttimaan niistä pienistäkin a

Varmaan ensimmäinen fiksu vastaus 

Vierailija
30/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtii ja ehtii.

Kyllä mä olen ehtinyt. Aloin bilettää ja sekstailla "vasta" yliopistossa 22-vuotiaana.

Kuten täällä joku ilmaisi. Jos nuoruus alkaa vasta 26v on mo

No jumalauta sille ei sitten mahda mitään, minkäs teet. Eikö kannattaisi ottaa seuraavista vuosista sitten kaikki ilo irti niin hyvin kuin pystyy? Toinen vaihtoehto on luovuttaa ja katkeroitua. Miksi valitsisit jälkimmäisen?

Vierailija
31/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtii ja ehtii.

Kuten täällä joku ilmaisi. Jos nuoruus alkaa vasta 26v on moni asia ohitettu.

Kymmenen vuotta myöhässä. Jos nuoruus alkaa 16v ja alat bilettää ja sekstailla "vasta" 22v niin tässä tapauksessa nuoruus alkaa 26v ja alat biletää ja sekstailla vasta 32v. Onhan tuo iso ero. 20v. toilailuja katsotaan hyväksyen kun taas 30v toilailuja ei.

Vierailija
32/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sitten ovat kriteerit sille, että nuoruutta ei menetä? Sekö, että vähintään kerran viikossa biletetään aamuun asti, ja vähintään kerran tiettyjen ikävuosien (esim.18-27) aikana ollaan syöty antibiottikuuri klamydiaan, joka on saatu joltain satunnaispanolta?

Vierailija
33/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtii ja ehtii.

Kuten tää

No jumalauta sille ei sitten mahda mitään, minkäs teet. Eikö kannattaisi ottaa seuraavista vuosista sitten kaikki ilo irti niin hyvin kuin pystyy? Toinen vaihtoehto on luovuttaa ja katkeroitua. Miksi valitsisit jälkimmäisen?

Koska olet kehittymätön. Alat harjoitella asioita joita muut ovat harjoitelleet jo kauan. Teet teinivirheet aikuisena, käyttäydyt kuin teini vaikka olet aikuinen. Kyllä, teoriassa kaikkea voi harjoitella. On vain eri asia toteuttaa tätä käytännössä ja saada muut kiinni kokemusten suhteen.

Vierailija
34/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se nuoruus yleensä ole juopottelua? Ei sellaisesta haittaa jäädä paitsi.

Voi se olla vanhempanakin, jos on aikoinaan ollut paljon kuria.

Vierailija
35/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko autisti?

Miksi äksyilet?

Pikkunäppärä kaikki joudumme luopumaan nuoruudesta on typerä ja täysin aloituksesta irrallaan oleva vastaus. Jos ottaa kaiken kirjaimellisesti eikä tajua sanojen merkityksiä on suurella todennäköisyydellä autismin kirjoilla.

Voi taivas mikä ketju:D Jos olet ap nii olet kyllä outo tyyppi. Hyökkäät kommentoijien kimppuun, kuin äkäinen terrieri :D Tosi  agressiivista. Ei sympatioita herätä tälläinen keskustelu.

eri

Voi taivas, kuinka tyhmiä kommentoijia. Aloittaja kysyy asiaa ja kaikki vastaavat siihen mitä ei kysytty tai neroilevat täysin turhia kommentteja.

Minäkin vastaan vähän asian vierestä. En menettänyt nuoruutta, mutta lapsuutta en saanut elää alkoholisti perheessä. Tästä johtuen tein mitä huvittaa teini-ikäisenä. Nyt melkein 60 vuotiaana elän nuoruutta. Kyllä hyvin ehtii vieläkin.

Vierailija
36/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitkä ikävuodet?

Mitkä kukin lukee nuoruuteen. Itse luen n.10 vuoden jakson 16-26v.

Kurissa ja kontrollissa 26 vuotiaana, just.

Et ole ollut perheessä jossa on kuria ja kontrollia. Se ei pääty siihen, että kasvat vanhemmaksi. Kuri ja kontrolli säilyvät ajatuksissa ja teoissa pitkälle aikuisuuteen.

Se on voi, voi.

Sinä olet ollut perheessä jossa ei tunneta empatiaa muita kohtaan. Tai sitten sinua on alistettu ja olet kasvattanut kuoren itsesi ympärille.

Helpottaako se oloasi?&nbsp

Miksi se minua helpottaisi?

Vierailija
37/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisi varmaan siksi, että teet mielelläsi analyysejä muista ihmisistä. Se liittyy yleensä copetukseen.

Vierailija
38/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko autisti?

Miksi äksyilet?

eri

Voi taivas, kuinka tyhmiä kommentoijia. Aloittaja kysyy asiaa ja kaikki vastaavat siihen mitä ei kysytty tai neroilevat täysin turhia kommentteja.

Minäkin vastaan vähän asian vierestä. En menettänyt nuoruutta, mutta lapsuutta en saanut elää alkoholisti perheessä. Tästä johtuen tein mitä huvittaa teini-ikäisenä. Nyt melkein 60 vuotiaana elän nuoruutta. Kyllä hyvin ehtii vieläkin.

Perjantai-ilta. Erakot sekoilevat alkoholin tai muun voimalla. Ei tänne kannata kirjoittaa mitään tähän aikaan. Tai edes lukea.

Vierailija
39/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuoruus jää muka elämättä? Ei ole olemassa mitään lakiin kirjattua virallista nuoruuden muotoa, jota kaikkien nuorten tulisi noudattaa.

En ole ap, mutta mulla jäi oma elämäni elämättä kun piti elää niin kuin muut vaativat. Oli pakko. 

Omalla kohdalla se olisi voinut olla vaikkapa opiskelu ja/tai töissä käyminen. Ihan tavallisia asioita tai tavattomia. Omia valintoja.

Vierailija
40/67 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä