Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ajatellut kuinka työtön vie kaikki laskunsa Kelaan joka maksaa ne hänen puolestaan. Tämän lisäksi maksetaan valtavat tuet

Vierailija
18.07.2025 |

Lääkkeet ja huvipuistorannekkeet, harrastusrahat jne. menee maksusitoumukseen. Kodinkoneet, huonekalut ja jopa ajokortit maksetaan. Vuokratakuut, muuttoavustukset ja jopa lentoliput ulkomaille lomailemaan olen kuullut maksettavan. Miltä tällainen kuulostaa pieni ja keskituloisen korviin? Auton ostoonkin vois saada 300 euroa jos on alaikäisiä kyyditettäviä vaikkapa päiväkotiin

Kommentit (239)

Vierailija
181/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään valtavia tukia.

Vierailija
182/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun pointti on se, että suomalaisten laskuja ei makseta. Vain ruskettuneiden kulttuurinrikastuttajien elämä maksetaan kyselemättä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne laskut saa Kelan maksettavaksi? Riittäkö että ne lähettää sinne viestin liitteenä? Pitääkö viesti nimetä jotenkin tietyllä tavalla? Esim. "Laskuja maksettavaksi"

Olen ollut jo aika pitkään pätkittäin työttömänä ja olisi tosi kiva jos saisi pukattua laskut kelalle maksettavaksi. En ole koskaan ennen kuullut että niin voi tehdä.

Vierailija
184/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia tukia saa ainakaan suomalainen nimi. Itse jouduin ottaa laina vakuus, ei myönnetty, kela kielsi. Sosiaalitoimisto myös kielsi kaikki ja päätös oli alle 600e tuki on suuri ja riittää kaikkeen. Noihin ei voi luottaa he vaikka jättää kadulle siihen on menty. Tuet menee muille. On säästö toimenpide koskee paikallisia. 

Vierailija
185/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kuinka pesukoneeseen annetun maksusitoumuksen kanssa seliteltiin kuinka kone on hankittu jo, että kai tällä muuta saa, lähti kallis kahvinkeitin tms. Mukaan, varmaan  myyntiin. En ollut uskoa silmiäni, tällaista me sitten rahoitetaan.

Vierailija
186/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne laskut saa Kelan maksettavaksi? Riittäkö että ne lähettää sinne viestin liitteenä? Pitääkö viesti nimetä jotenkin tietyllä tavalla? Esim. "Laskuja maksettavaksi"

Olen ollut jo aika pitkään pätkittäin työttömänä ja olisi tosi kiva jos saisi pukattua laskut kelalle maksettavaksi. En ole koskaan ennen kuullut että niin voi tehdä.

Liite alkuperäiset lasku sivut, tai postilla. Hyväksyy vain 50% jos sitäkään. 

Vierailija
187/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela huomioi vesi/sähkö/vuokra tiettyyn rajaan asti. Julkisen terveydenhuollon laskuja ja reseptilääkkeitä voi kela korvata.

Vierailija
188/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kuinka pesukoneeseen annetun maksusitoumuksen kanssa seliteltiin kuinka kone on hankittu jo, että kai tällä muuta saa, lähti kallis kahvinkeitin tms. Mukaan, varmaan  myyntiin. En ollut uskoa silmiäni, tällaista me sitten rahoitetaan.

Ehkä jos kyseessä perhe?? Muuten ei. Täällä kielletty ja tulee olla todiste pesutupa. Ja vaikka ei olisi mitään ei saa. Samassa talossa asuu työtön joka vie vaatteet pesuun eri kaupunkiin jossa ennen asui. 

Vierailija
189/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisikin. Mutta toimeentulotukea voit hakea esimerkiksi asumisen kustannuksiin.

Vierailija
190/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Ootko pietarin vai persujen trollitehtaalla töissä?

Vierailija
191/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuisto rannekkeita saa vain lastensuojelun kautta lapsille. Ja ei ole kauhean hieno saavutus merkintä asiakkuus siellä. 

Vierailija
192/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen omaisuuteni perinyt miljonääri. En ole tehnyt ikinä päivääkään töitä (olen kyllä opiskellut ja käytän valtion subventoimia erikoislääkäripalveluja, joiden kustannuksiin Kela osallistuu, ja muita palveluita, kuten päivähoitoa, ilmaiseksi, koska minulla ei ole palkkatuloja). Olen sijoittanut rahoja pääasiassa Suomen valtion velkapapereihin, joista saan 3-5 % korkotuoton vuosittain. Korkotuotto maksetaan valtion budjetista, eli veronmaksajat kustantavat elämäni.

Vierailija
193/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos kyseessä perhe?? Muuten ei. Täällä kielletty ja tulee olla todiste pesutupa. Ja vaikka ei olisi mitään ei saa. Samassa talossa asuu työtön joka vie vaatteet pesuun eri kaupunkiin jossa ennen asui. 

Tarkoitan että tarvetta pesukoneelle ei enää ollut kun olivat sen jo itse hankkineet. Samalla summallako voi valita mitä tahansa veronmaksajien piikkiin? 

Vierailija
194/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt vastaavaa, yleensä se maksusitoomus on kirjattu vain tietylle tuotteelle ja tietylle summalle. Itse sain 150e pesukoneeseen ja loput siitä maksoin omalta tililtä, koska se halvin vaihtoehto oli jotain 240e... Kuljetukset pitää myös hommata tai maksaa itse. Mutta erittäin tyytyväinen oon ollu että tämmöistä apua voi saada.

Vierailija
195/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Ootko pietarin vai persujen trollitehtaalla töissä?

Itse olin kodinkoneliikkeessä vieressä seisomassa kun näin kävi. Luoja tätä palstaa ja tuota viestiäsi.

Vierailija
196/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, hanki elämä.

Unohdit lartanon listastasi.

Vierailija
197/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pienituloisten syy ole että on paikka nimeltä ke*a. Olisi arvokkaampaa että raha on riittävä ja se tulee muutenkin perustulona, eikä ole kyttäämistä ja tehdä suurta numeroa jokaisen elämästä. Kaikilla pitäisi olla elämänrauha ja tunne että elää normaalia elämää. Ja voi siitä edetä omaan tahtiin ja joku ehkä ei, mutta se ei ole kaikkien ongelma.

Vierailija
198/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä melko omituisia maksusitoumuksia saa helposti, muutaman tutun kehuvan olen kuullut.

Vierailija
199/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liite alkuperäiset lasku sivut, tai postilla. Hyväksyy vain 50% jos sitäkään. 

Googlasin että mitä tuo tarkoittaa ja näytti liittyvän toimeentulotukeen. 

Voiko tuota käyttää jos ei hae toimeentulotukea? Siis jos ihan vaan työttömyyden perusteella haluaa Kelan maksavan laskut. AP:n mukaan Kela maksaa työttömien laskut.

Vierailija
200/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kateeksi?

Saan työmarkkinatukea noin 630e, toimeentulotukea 230e. Asumistukea 250e. Asunnon vuokra on 490e. Lisäksi kela maksaa sähkölaskuni ja apteekkiin on maksusitoumus eli saan lääkkeet ilmaiseksi, ja niitä minulla riittää!

N38