Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ajatellut kuinka työtön vie kaikki laskunsa Kelaan joka maksaa ne hänen puolestaan. Tämän lisäksi maksetaan valtavat tuet

Vierailija
18.07.2025 |

Lääkkeet ja huvipuistorannekkeet, harrastusrahat jne. menee maksusitoumukseen. Kodinkoneet, huonekalut ja jopa ajokortit maksetaan. Vuokratakuut, muuttoavustukset ja jopa lentoliput ulkomaille lomailemaan olen kuullut maksettavan. Miltä tällainen kuulostaa pieni ja keskituloisen korviin? Auton ostoonkin vois saada 300 euroa jos on alaikäisiä kyyditettäviä vaikkapa päiväkotiin

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laskee luikuria

Vierailija
142/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oot vetänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oot vetänyt?

Kampaviinerit ovat intohimoni.

Vierailija
144/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan sairas järjestelmä ja aiheuttaa kannustinloukun hakea sekä mennä töihin. Ei ole oikein laittaa muita työssäkäyviä maksamaan heidän tuntemattomien oleskeluaan, jokaisella on myös omat läheiset elätettävinään.

Vierailija
145/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela maksa kaikkia laskuja. Minä en saanut apua edes välttämättömiin lääkkeisiin. Olen kyllä töissä mutta syövän takia pidemmällä sairauslomalla ja hoitokulut vieneet ahdinkoon.

En minäkään saanut kilpirauhaslääkkeeseen, koska Kela katsoo että en tarvitse sitä. Toisaalta sen oli ihan pätevä endokrinologi kirjoittanut. Myös lupa ja lääkäri käynti ja labrat piti itse maksaa. Julkinen ei hoida.

Niin, että joilla on Kelaseksikkäät sairaudet, niin olkaa onnellisia.

Vierailija
146/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaa kaikki asiattomat aloitukset ylläpidolle niin ne poistetaan!!!

On yritetty, ei poistu :(

Vierailija
147/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valtavat tuet. Käteen jää pakollisten laskujen jälkeen suunnilleen 550e/kk. Toimeentulotuki ja asumistuki itsellä tällä hetkellä

Vierailija
148/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela maksa kaikkia laskuja. Minä en saanut apua edes välttämättömiin lääkkeisiin. Olen kyllä töissä mutta syövän takia pidemmällä sairauslomalla ja hoitokulut vieneet ahdinkoon.

Et osannut hakea.

Vierailija
149/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministerikin ovat tästä puhuneet ääneen

Jaa, persu vai kokkareministeri? Että ihan VALTAVAT tuet, justiinsa juu...

Vierailija
150/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministerikin ovat tästä puhuneet ääneen

No sitä en kyllä ihmettelisi. Mutta ei se tarkoita, että asia olisi silti niin. 

Vierailija
151/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kela maksaa ainoastaan sähkö- ja vesilaskuja tai maksusitoumus apteekkiin. Näissä kaikissa on kohtuurajat, jonka ylimenevä osuus itselle maksettavaksi. Itse en saa esim. koko vesilaskuni summaa sieltä vaan maksan 60-70e itse.

Harrastus tms muuttokustannuksia haetaan kunnan sosiaalitoimistosta, ei myönnetä automaattisesti kaikille. Lapsiperheillä varmaan "helpompi" tilanne. Itse en saanut apua muuttoon, vaikka homeisesta asunnosta oli pakko päästä pois.

Vierailija
152/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oot vetänyt?

Kampaviinerit ovat intohimoni.

Artsi? 

Vierailija
153/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan työttömänä nyt vain ansiosidonnaista työttömyyskorvausta, eikä se nyt kovin suuresti valtiota köyhdytä, kun sen maksaa työttömyyskassa. Juu, toki työttömyyskassat saavat valtiolta työmarkkinatukea vastaavan summan korvauksena, mutta ei sen enempää. Tilanne voi muuttua sen jälkeen kun ansiosidonnainen loppuu, koska työmarkkinatuen lisäksi tulen tarvitsemaan asumistukea ja toimeentulotukea, mutta itsepähän ovat ministerit typeryyksissään sitä kestoa lyhentäneet.

Ihan turha yrittää minua ainakaan syyllistää, sillä en ole itse työttömyyttäni aiheuttanut, ja olen myös veroja ja kassamaksuja maksanut. Ihan hyvällä omallatunnolla nostan nyt kaikki tuet, mihin on oikeus. Toki mieluummin tekisin töitä ja voisin alkaa yrittäjäksikin, jos yrityksellä olisi edellytyksiä pärjätä, mutta ei tässä maassa nyt ole edellytyksiä kun kukaan ei osta mitään. 

Vierailija
154/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kela maksaa ainoastaan sähkö- ja vesilaskuja tai maksusitoumus apteekkiin. Näissä kaikissa on kohtuurajat, jonka ylimenevä osuus itselle maksettavaksi. Itse en saa esim. koko vesilaskuni summaa sieltä vaan maksan 60-70e itse.

Harrastus tms muuttokustannuksia haetaan kunnan sosiaalitoimistosta, ei myönnetä automaattisesti kaikille. Lapsiperheillä varmaan "helpompi" tilanne. Itse en saanut apua muuttoon, vaikka homeisesta asunnosta oli pakko päästä pois.

Omistusasunnossa asuvalle ei maksa edes sähkö- tai vesilaskua. Ei mitään asumiskuluja. 

Vierailija
155/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oe ajatellut enkä usko että asia noin on nyt kun hetken asiaa ajattelin.

Vierailija
156/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sinä heräsit ja huomasit olevasi työtön, jolle maksetaan 595 euroa/kk + asumistuki. Ei muuta.

Vierailija
157/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaa kaikki asiattomat aloitukset ylläpidolle niin ne poistetaan!!!

On yritetty, ei poistu :(

Joo en ymmärrä et miksi välillä tämmöiset p*skaketjut jää pyörimään ja välillä r*sistiset myös tai naapurin propaganda...

Vierailija
158/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unta näit.

Vierailija
159/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpopurran hallitus aiheutti tahallisesti laman ja tästä syystä jatkuvasti kasvaa valtion elätettävien määrä.

Kas Orpipurralle ja hallituspuolueiden kansanedustajille vain EKn ja etuusryhmiensä eduilla on merkitystä.

Mitä sitten että tulee 100.000 uutta työtöntä? Ja todennäköisesti toinen mokoma vielä lisää. Juoksevathan miljardien yritystuet ja maataloustuet ilman harkinnanvaraisuutta edelleen. Ja Kokoomuksen "markkinoille" tuomille yrityksille maksetaan moninkertaisesti terveyspalvelu- ja lastensuojelupuolella.

Pääasia, että omiin hillotolppiin ei kosketa, suomalaisia pidetään niin tyhminä  että maksatetaan veronmaksajien selkänahasta 'oikeiston' vetovapaat osingot. Vaikka velkarahalla. Rahaa on.

Sori paarialuokka eli työntekijät ja alin kasti työttömät, ei teille.

t. Orpopurra ja erityisen surullinen Orpo

Vierailija
160/239 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan skeidaa koko aloitus. Kelasta i saa mitään lomarahaa eikä autorahaa eikä harrastusrahaa. Juu oletteko ajatelleet että 300 000 töissä olevaa saa kelatukia ja jopa 5000 euroa tienaavat saa kelatukia. Suurin osa työttömistä saa jotain 1000 euroa kelatukia josta maksetaan vuokra ja elämiseen jää 450 euroa korkeintaan.