Oletko ajatellut kuinka työtön vie kaikki laskunsa Kelaan joka maksaa ne hänen puolestaan. Tämän lisäksi maksetaan valtavat tuet
Lääkkeet ja huvipuistorannekkeet, harrastusrahat jne. menee maksusitoumukseen. Kodinkoneet, huonekalut ja jopa ajokortit maksetaan. Vuokratakuut, muuttoavustukset ja jopa lentoliput ulkomaille lomailemaan olen kuullut maksettavan. Miltä tällainen kuulostaa pieni ja keskituloisen korviin? Auton ostoonkin vois saada 300 euroa jos on alaikäisiä kyyditettäviä vaikkapa päiväkotiin
Kommentit (239)
Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea, siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot.
Vierailija kirjoitti:
Käykö kateeksi?
Saan työmarkkinatukea noin 630e, toimeentulotukea 230e. Asumistukea 250e. Asunnon vuokra on 490e. Lisäksi kela maksaa sähkölaskuni ja apteekkiin on maksusitoumus eli saan lääkkeet ilmaiseksi, ja niitä minulla riittää!
N38
Ai niin, unohtui mainita. Sain maksusitoumuksen silmälaseihin, harmi vaan näkö ei ollut huonontunut niin maksarilla ei saa silloin uusia laseja koska niille ei ole tarvetta. Optikko kuitenkin passitti minut silmälääkäriin, siihen sain tietysti kelalta maksusitoumuksen.
N38
Vierailija kirjoitti:
Ei Kela maksa kaikkia laskuja. Minä en saanut apua edes välttämättömiin lääkkeisiin. Olen kyllä töissä mutta syövän takia pidemmällä sairauslomalla ja hoitokulut vieneet ahdinkoon.
Oletkin kanta suomalainen..
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöpö mitään harrastusrahoja tai matkoja. Ei vaatteita tai kodinhankintoja.
Asiakas sai 150 e vaaterahaa.
Vaaterahojen maksaminen on lopetettu useita vuosia aiemmin
Joo, olen ajatellut. Ja tämän vuoksi olen nettoveronmaksajana muuttamassa Suomesta pois. Samoin moni muu tuntemani HNWI. Siinähän jäätte ihmettelemään kun Suomi uppoaa, köyhät.
n39
Minulla 63 vuotiaalla työttömällä työnhakijalla jää työttömyyskorvauksen (peruspöiväraha) ja asumistuen jälkeen 287€, kun maksan vuokran. En varmaankaan saa muuta tukea. Olisi 18 vuotias ja 3000000 tuhatta nissani myynnissä!
Vierailija kirjoitti:
Ei se pienituloisten syy ole että on paikka nimeltä ke*a. Olisi arvokkaampaa että raha on riittävä ja se tulee muutenkin perustulona, eikä ole kyttäämistä ja tehdä suurta numeroa jokaisen elämästä. Kaikilla pitäisi olla elämänrauha ja tunne että elää normaalia elämää. Ja voi siitä edetä omaan tahtiin ja joku ehkä ei, mutta se ei ole kaikkien ongelma.
Se tunne ei tule kuule ilmaiseksi, vaan sillä, että muut suomalaiset tekevät sen eteen enemmän töitä, jotta sinulla olisi rahaa. Se vielä puuttuisi, ettei olisi ketään valvomassa, mihin niitä verorahoja käytetään.
Elääkö Aaa pee 80 - lukua ??
Olet aivan pihalla, tai sitten on umpisurkea provo, 0/5 !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö kateeksi?
Saan työmarkkinatukea noin 630e, toimeentulotukea 230e. Asumistukea 250e. Asunnon vuokra on 490e. Lisäksi kela maksaa sähkölaskuni ja apteekkiin on maksusitoumus eli saan lääkkeet ilmaiseksi, ja niitä minulla riittää!
N38
Ai niin, unohtui mainita. Sain maksusitoumuksen silmälaseihin, harmi vaan näkö ei ollut huonontunut niin maksarilla ei saa silloin uusia laseja koska niille ei ole tarvetta. Optikko kuitenkin passitti minut silmälääkäriin, siihen sain tietysti kelalta maksusitoumuksen.
N38
Minä sain ilman omavastuuta jopa kahdet silmälasit, kaikilla mausteilla ja Kela maksaa, vaikka olen ihan kiva tuloien eli brutto 6900€/k k. Silmälasit kuuluu laajaan työterveydenhoitoon, jos töissä sattuu sellainen olemaan ja siitä aiheutuneet kulut Kela maksaa työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen ajatellut. Ja tämän vuoksi olen nettoveronmaksajana muuttamassa Suomesta pois. Samoin moni muu tuntemani HNWI. Siinähän jäätte ihmettelemään kun Suomi uppoaa, köyhät.
n39
On. Persu äänitorvena, en usko yhdenkään kokoomukselainen olevan noin tyhmä, että uskoo kaiken oi ä joku keksii keksiä. Jo persuksi paljastaa 3000€ auto.
Höpö puhetta. Laskut on vaan todiste laskuista. Ite joudut maksaa ne jos Kela antaa rahat. Eikä se oo mikään varma. Tiukka on nykyään seula. Joku pieni asia vaikuttaa.
Kuka näitä juttuja keksii. Huvipuisto rannekkeet? Miksei vsikka terassille vapaaliput olis hyvä.
Miksi tätäkään valheellista paskaa ei saada poistettua palstalta?? Modeko näitä tehtailee? Miksi kommentoitte provoja?
Kuinka moni on ajatellut miten moni työttömäksi jäädessään yllättyy kun kaiken maailman tukia ei noin vain tipukaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan moni saa. Eikä mitään lomamatkoja. Masentavaa olla ilman työtä ja tehdä anomuksia. Ei saa omistaa mitään, vuokra-asunnon pitää olla halpa jne.
Sulla on liian vähän ihopigmenttiä, eli olet uhrihierarkiassa liian korkealla. Kokeilepa olka néekérì Somalíaṣta.
User877468 kirjoitti:
Olen ajatellut ryhtyä työttömäksi, ei näillä palkoilla saa tuollaisia etuja
Kokeile ihmeessä, voit tosin joutua pettymään rankasti.
Tiesitkö AP, että ne verorahat, mitkä menee jollain tavalla uskontoon ym. ylläpitoon suomessa kustannettaisiin 60% toimeentulotuesta?
Eikö tuossa olisi oikea leikkauksen kohde? Miksi me makamme veroja siitä, että joku saa seistä kirkossa tekemättä mitään ja tuomatta lainkaan tuloja tähän yhteiskuntaan? Ei ne tee muuta kuin selittelee jotain satutarinoita muille.
Jos saat toimeentulotukea, voit laittaa sähkölaskun liitteenä hakemukseen.