Oletko ajatellut kuinka työtön vie kaikki laskunsa Kelaan joka maksaa ne hänen puolestaan. Tämän lisäksi maksetaan valtavat tuet
Lääkkeet ja huvipuistorannekkeet, harrastusrahat jne. menee maksusitoumukseen. Kodinkoneet, huonekalut ja jopa ajokortit maksetaan. Vuokratakuut, muuttoavustukset ja jopa lentoliput ulkomaille lomailemaan olen kuullut maksettavan. Miltä tällainen kuulostaa pieni ja keskituloisen korviin? Auton ostoonkin vois saada 300 euroa jos on alaikäisiä kyyditettäviä vaikkapa päiväkotiin
Kommentit (239)
Mä saan tukea tonnin verran, eikä se täällä Hkissa riitä elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ei se pienituloisten syy ole että on paikka nimeltä ke*a. Olisi arvokkaampaa että raha on riittävä ja se tulee muutenkin perustulona, eikä ole kyttäämistä ja tehdä suurta numeroa jokaisen elämästä. Kaikilla pitäisi olla elämänrauha ja tunne että elää normaalia elämää. Ja voi siitä edetä omaan tahtiin ja joku ehkä ei, mutta se ei ole kaikkien ongelma.
Se tunne ei tule kuule ilmaiseksi, vaan sillä, että muut suomalaiset tekevät sen eteen enemmän töitä, jotta sinulla olisi rahaa. Se vielä puuttuisi, ettei olisi ketään valvomassa, mihin niitä verorahoja käytetään.
Sinun osuutesi jonkun tuesta on 0 euroa.
Suomea pyörittävät suurituloiset yritykset, joiden verorahoista toimeentulotuet ja muut tuet maksetaan.
No enpä ole ajatellut, koska tuo otsikon päätön väite ei ole totta.
Oletko Ap itse ollut milloinkaan päivääkään töissä?
Nykyään et ainakaan ole, koska näitä lennokkaita paskanjauhantakirjoituksia satelee sieltä pajastasi palstalle palstan kaikkina aukioloaikoina.
Kuka Sinut elättää?
Jätkä 53 vuotta
Mikä estää pieni- tai keskituloista ryhtymästä työttömäksi? Kun edut ovat noin hyvät, se kannattaisi.
Miks näin moni on mennyt tähän paskaan provoon? Kelasta ei mitään ylimääräistä saa, varsinkaan mitään autoa tai huvipuistorannekkeita.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo.
Persut/Venäjä ei osaa tehdä hyviä. Liian niukka järki, olematon sivistys.
Vierailija kirjoitti:
Juu, onhan se 600 euroa jossain kehitysmaissa akateemisten liksa.
Venäjällä. Ei valtiolla ole enää rahaa siihenkään kun jääräpäisesti sotivat Ukrainassa paskaa Kuuden Päivän Erikoistaan neljättä vuotta.
En ole ajatellut. Ilmeisesti ap ei mitään muuta ajattelekaan. Iloista elämää sinulle, ap!
Ei normityötön saa mitään tukia! Olen ollut joskus työyön muutaman kuukauden eikä ikinä mitään tukea tai laskujen maksua mun puolestani. Ansiosidonnaisella maksetaan samat laskut kuin palkallakin.
Sekoitat nyt työttömät ja sossulusmut.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kela maksaa ainoastaan sähkö- ja vesilaskuja tai maksusitoumus apteekkiin. Näissä kaikissa on kohtuurajat, jonka ylimenevä osuus itselle maksettavaksi. Itse en saa esim. koko vesilaskuni summaa sieltä vaan maksan 60-70e itse.
Harrastus tms muuttokustannuksia haetaan kunnan sosiaalitoimistosta, ei myönnetä automaattisesti kaikille. Lapsiperheillä varmaan "helpompi" tilanne. Itse en saanut apua muuttoon, vaikka homeisesta asunnosta oli pakko päästä pois.
Muuttokustannus haetaan Kelalta, miksi annat harhaan johtavaa tietoa?
AP, mihin Kokoomusnuorten paikallisosastoon kuulut?
ei huolta tammelan kunta majoittaa kaikki netto maksaja pyromaanit ja murhaajat. vanhusten rivareihin.
Joo, ärsyttää. Ärsyttää, että itse raataa oravanpyörässä ja menettää valtavat määrät rahaa kun verottaja ne varastaa näille tyhjäntoimittajille. Tuet ovat liian suuret, jos niillä on varaa asua omakotitalossa, tupakoida, tai pitää koiria.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja kun työtön vie ne laskut ne saa vielä säkillisen rahaa päälle, näin se menee. Ihan varmasti koska olen kaverin naapurin koiralta kuullut tämän.
On on näin. Just kuulin aamulla kävelyllä naapurin lehmän sanovan ihan samaa. samoin virkkoi aamuyöstä rääkyvä ruisrääkkäkin. Joten tottahan tuo on. Kaikki maksetaan kela-coldilla ja saa vielä transiitin takakopperon täyteen rahaa. Eikä tartte edes itse kantaa. Kela Kamreeri hoitaa asiat kuntoon. Säätipä aurinkoakin jo hiukan pienemmälle eli kuten huomaatte. Ei ole enää niin kuuma kuin eilen.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja kun työtön vie ne laskut ne saa vielä säkillisen rahaa päälle, näin se menee. Ihan varmasti koska olen kaverin naapurin koiralta kuullut tämän.
Siellä se naapurin koira aloittajan kanssa yhdessä työttömiä haukkuu.
Missä noin, ja missä maassa saa 300 eurolla auton?
Juu, onhan se 600 euroa jossain kehitysmaissa akateemisten liksa.