Oletko ajatellut kuinka työtön vie kaikki laskunsa Kelaan joka maksaa ne hänen puolestaan. Tämän lisäksi maksetaan valtavat tuet
Lääkkeet ja huvipuistorannekkeet, harrastusrahat jne. menee maksusitoumukseen. Kodinkoneet, huonekalut ja jopa ajokortit maksetaan. Vuokratakuut, muuttoavustukset ja jopa lentoliput ulkomaille lomailemaan olen kuullut maksettavan. Miltä tällainen kuulostaa pieni ja keskituloisen korviin? Auton ostoonkin vois saada 300 euroa jos on alaikäisiä kyyditettäviä vaikkapa päiväkotiin
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Ei Kela maksa kaikkia laskuja. Minä en saanut apua edes välttämättömiin lääkkeisiin. Olen kyllä töissä mutta syövän takia pidemmällä sairauslomalla ja hoitokulut vieneet ahdinkoon.
Syöpäpotilaiden lääkkeet ja sairaalahoidot ei maksa potilaille Suomessa käytännössä yhtään mitään. Jotain vastuuta omasta rahankäytöstä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä älyttömiä valheita oikein levittää??
TässäKIN tapauksessa mode.
Moni yllättyy työttömäksi jäädessään kun keskustelupalstojen varma tieto ei koskekaan juuri häntä.
Vierailija kirjoitti:
Moni yllättyy työttömäksi jäädessään kun keskustelupalstojen varma tieto ei koskekaan juuri häntä.
Moni varmasti myös yllättyy mitä kaikkea maksetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni varmasti myös yllättyy mitä kaikkea maksetaan
Kerrohan mitä ne kaikki ovat.
Epätoivoista on 5% hihhuliliikkeen trollailu.Otetaan sille.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et ole koskaan itse ollut työtön? Työtön ei vie laskujaan noin vaan muiden maksettaviksi. Itse olin ilman omaa syytäni työtön viisi vuotta ja maksoin joka laskun itse. Nyt menee elämässä erittäin hyvin ja olen kiitollinen kokemuksesta joka opetti tunnistamaan monta paskaa ihmistä ei-paskoista ihmisistä.
ap on paska ihminen.
Ei Ap ainakaan töissä ole, jos sitä tarkoitat tuolla "ettei hän ilmeisesti ole ollut työtön".
Eivät nuo "työttömille pitäisi tehdä sitä ja tätä ja työttömät pitäisi sijoittaa sinne ja tänne" -kirjoittajat ole työssäkäyviä. Nämä ovat joitain koululaisnulikoita, tai koulupudokkaita jotka viettävät aikaansa koneen ääressä kotona kun vanhemmat ovat töissä tai sitten joitain 20-30 -vuotiaita aikamiespoikia jotka eivät ole töissä, opinnoissa eivätkä työvoimalaitoksen tilastoissakaan: eli juuri niitä äitiään taloudellisesti riistäviä ynnä hyväksikäyttäviä ja tämän luokse loppuiäkseen juuttuneita ns. "kadonneita nuoria" jotka eivät näy minkään hallinnonalan tilastoissa (ns. NEET-nuoria).
Jätkä 53 vuotta
On eri asia olla suomalainen ja jäädä työttömäksi kuin olla töitä milloinkaan tehnyt ma mu. Jälkimmäiselle maksetaan kaikki, myös ne huvitukset, matkat, autot ja uudet laitteet ja huonekalut
Persu saa 10k palkkaa kuussa ja sen päälle 24 000 tuhannen vuosittaiset autokulut
Siis siitä, että käy nyökyttelemässä päätä jossain hallituksesssa tai eduskunnassa.
Ja mitä kaikkea muuta saavat tuon lisäksi?
Leikkauksia voitaisiin tehdä tuohon suuntaan
En. Sen sijaan ajattelen paljon haittatyötä, mitä esim. lääketeollisuus suomessa tekee.
Jaa että tuollaisesta olen jäänyt paitsi. :D Kai ap tietää, että osa meistä työttömistä on naimisissa ja puolison tulot voi olla hyvät? Eipä kilahda työttömän tilille mitään ylimääräistä. Hädin tuskin työttömyyskorvaus.
AP, ODOTAN EDELLEEN VIRALLISTA KELAN LINKKIÄ VÄITTEILLESI.
Vierailija kirjoitti:
AP, ODOTAN EDELLEEN VIRALLISTA KELAN LINKKIÄ VÄITTEILLESI.
Sitä linkkiä ei koskaan palstalle ilmesty.
Ap on kirjoittanut emävaleen aivan taannoisen diktaattorin oppien mukaisesti.
saikos fazer vähän tukea makeisilleen?
En ole ajatellut.
Olen periaatteessa työtön (keikkaa), Kelasta en saa mitään.
Case closed.
Ei Kela maksa laskuja. Kyllä ne menee ulosottoon ja laskujen tulo loppuu, kun luottotiedot menneet.
Mä sain työttömänä vain työmarkkinatuen 595e enkä mitään muuta. Yhtään laskua ei kela maksanut.
PITKÄAIKAISTYÖTÖNTÄ asiakkaalla. Toimeentulotuessa.
On mahdollisuus noita anoa.
PErustellusti.
Kaikkea tuota ei saa...
Kyse ei ole työttömistä.
Vaan toimeentulotuen pitkäaikaisasiakkaista. Jos perhekoko tarpeeksi iso.
Myös matalapalka alalla saa toimeentulotukea.
Mitään noista ei saa perusteetta.
Ja ne laskut maksetaan niille asiakkaille. Jotka hyvä, jos osaavat nimeään hakemukseen kirjoittaa ja laskujaan maksaa.
Tollanen autojuttu voi tulla kyseeseen lasyenduojelutapauksessa, jossa perhettä tuetaan. Päiväkotiin on joko pitkä matka 50 km tai on liikuntarajoitteita.....
Pitää olla hyvä syy.
Pelkkä työtön ei riitä.
Hei, sinäkin ruokit.